CONDITION OF SOFTWARE AND INFORMATION DATABASES DEVELOPMENTS FOR EDUCATIONAL INSTITUTIONS
PDF (Ukrainian)

Keywords

information databases
computer software of training
secondary educational institution

How to Cite

[1]
Z. V. Savchenko, “CONDITION OF SOFTWARE AND INFORMATION DATABASES DEVELOPMENTS FOR EDUCATIONAL INSTITUTIONS”, ITLT, vol. 10, no. 2, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v10i2.49.

Abstract

The paper is devoted to up-to-date questions concerning the modern condition of development of computer means of training and information databases of education-pedagogical computer programs, the ways of their informing and distribution into educational institutions, as well as presentation of the experience on similar developments in the Russian Federation.
PDF (Ukrainian)

References

Даниленко Л. І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх закладах./Л. І. Даниленко : Монографія. – К.: Міленіум, 2004.– 358 с.

Ващенко Л. М. Управління інноваційними процесами в загальній середній освіті регіону /Л. М. Ващенко : Монографія – К., 2005. – 380 с. – ВПЦ "Тираж ".

Гуржій А. М. Моделі та засоби розробки програмного та інформаційного забезпечення з навчальних предметів для загальноосвітніх навчальних закладів. [Електронний ресурс]. / Гуржій А.М., Гапон В.В.: Тези - Головний інформаційно-обчислювальний центр Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу: http://edu.ukrsat.com/labconf/tezy/8/modelsmethods.html – Заголовок з екрану.

Притуляк К. А. Аналіз тенденцій розвитку сучасних педагогічних програмних засобів навчання в умовах інформатизації навчально-виховних процесів. [Електронний ресурс] : [сайт Острів знань. Аналіз тенденцій розвитку сучасних ППЗ] / К А. Притуляк. – Режим доступу: http://ostriv.in.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=649&Itemid=1067.%20. – Заголовок з екрану.

Положення про проведення апробації електронних засобів навчального призначення / Міністерство освіти і науки України (МОН). Наказ № 433 від 02.06.2004 за N 757/9356 - Офіц.. вид. К. Законодавство України. / Про проведення апробації електронних засобів навчального призначення у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих педагогічних навчальних закладах та інститутах післядипломної освіти педагогічних кадрів у 2007/2008 навчальному році , від 03.10.2007 р. № 868

Сайт Острів знань. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ostriv.in.ua/index.php?option=com_menufolder&Itemid=49 – Заголовок з екрану.

Сайт для управлінців, психологів та педагогічних працівників автора комп'ютерних програм "Універсал" та ін. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.unv.com.ua/. – Заголовок з екрану.

Сайт Діагностично-проектуючого комп'ютерного комплексу Універсал. Банк файлів Універсал. [Електронний ресурс]. – Освітня система – Режим доступу: http://www.universal.modus.net.ua/baza.htm#2. – Заголовок з екрану.

Сайт компанії “Дієз-продукт”. – Програми для керування закладами освіти [Електронний ресурс]. – Перелік електронних засобів навчального і загального призначення – Режим доступу: http://www.diez-product.com.ua/index.php?go=Content&id=41. – Заголовок з екрану.

Захлюпаний В. М. Впровадження інформаційних технологій у діяльності закладу освіти. [Електронний ресурс] / В. М. Захлюпаний. Організація та зміст діяльності наукових лабораторій інституту: – Науково-методичний посібник за ред. Н. І. Клокар, О. В. Чубарук, Біла Церква – 2005. – 260с. – Режим доступу: http://www.school13.pp.net.ua/publ/1-1-0-. – Заголовок з екрану.

Савченко З. В. Основні вимоги до навчальних комп'ютерних програм в базовій середній освіті. [Електронний ресурс] / З. В. Савченко. – Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання, – 2008. – №3.– Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em7/emg.html. – Заголовок з екрану.

Балыкина Е. Н. Слагаемые эффективности педагогических программных средств учебного назначения по историческим дисциплинам [Електронний ресурс] / Е. Н Балыкина. Педагогическая эффективность обучающих программ – Режим доступу: http://www.informika.ru/text/magaz/comprog/n1-20/n1s13-36.html. – Заголовок з екрану.

Положение о статусе учебно компьютерных программ / Информационные технологии и образование. Российский фонд компьютерных учебных программ. – РОСФОКОМП, М. – 1997.

Электронная библиотека учебных материалов по химии [Електронний ресурс] / Электронная библиотека сайта "Chemnet". – Материалы для средней школы и абитуриентов. – Режим доступу: http://www.chem.msu.su/rus/elibrary/. – Заголовок з экрану.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.