SYSTEM AND INFORMATION TECHNOLOGY OF INSTALLATION THE MAIN DOMINANTS IN THE STUDENTS MOTIVATION FOR A CLOSED TASK OF DECISION-MAKING REGARDING ABSENTEEISM
PDF (Ukrainian)

Keywords

motivation factors training
the dominant attitude to absenteeism
a tendency
not being indifferent to risk
educational qualimetry

How to Cite

[1]
V. V. Kamyshyn, “SYSTEM AND INFORMATION TECHNOLOGY OF INSTALLATION THE MAIN DOMINANTS IN THE STUDENTS MOTIVATION FOR A CLOSED TASK OF DECISION-MAKING REGARDING ABSENTEEISM”, ITLT, vol. 39, no. 1, pp. 66–74, Feb. 2014, doi: 10.33407/itlt.v39i1.1014.

Abstract

Developed the system and information technology of the construction the evaluation of the utility functions of absenteeism, which is the main dominant, namely the tendency, not being indifferent to risk. Of utility functions built 45th student air traffic controllers for the six academic subjects revealed ratio of students with different attitudes to risk. Risk appetite – the desire of the student play virtual lottery to minimize absenteeism. Students are indifferent to risk, that is, with «linear» attitude to attendance, are only 18,52 %, indicating a need to develop special educational measures for the individualization of learning.
PDF (Ukrainian)

References

Гласс Дж. Статистические методы в педагогике и психологии / Дж. Гласс, Дж. Стенли; Общ. ред. Ю. П. Адлера; Пер. с англ. Л. И. Харусовой. – М. : Прогресс, 1976. – 496 с.

Занюк С. С. Психологія мотивації: Навч. посібн. / С. С. Занюк. – К. : Либідь, 2002. – 304 с.

Камишин В. В. Методи системного аналізу у кваліметрії навчально-виховного процесу: Монографія / В. В. Камишин, О. М. Рева. – К. : ТОВ «Інформаційні системи», 2012. – 270 с.

Кини Р. Л. Принятие решений при многих критериях: предпочтения и замещения: Пер. с англ. / Р. Л. Кини, Х. Райфа; Под ред. И. Ф. Шахнова. – М. : Радио и связь, 1981. – 560 с.

Козелецкий Ю. Психологическая теория решений / Ю. Козелецкий; Под ред. Б. В. Бирюкова; Пер. с польск. Г. Е. Минца, В. Н. Поруса. – М. : Прогресс, 1979. – 504 с.

Комплекс нормативних документів для розроблення складових системи галузевих стандартів вищої освіти / Міністерство освіти і науки України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти. – К. : Ліга Закон, 2008. – 75 с.

Максимова О. П. Шкали кваліметрії недисциплінованості студентів / О. П. Максимова // Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. – К. : Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 2007. – Вип. 51. – С. 73–80.

Модернізація вищої освіти України і Болонський процес / Уклад. М. Ф. Степко, Я. Я. Болюбаш, К. М. Левківський, Ю. В. Сухарніков; Відп. ред. М. Ф. Степко. – К. : Освіта України, 2004. – 60 с.

Надежность и эффективность в технике: Справочник в 10 т. / Под общ. ред. В. Ф. Уткина, Ю. В. Крючкова. – М. : Машиностроение, 1988. – Т. 3: Эффективность технических систем. – 328 с.

Панасюк А. М. Оцінка ставлення студентів-авіадиспетчерів до складності навчальних дисциплін. – К., 2009. – Т. 17: Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору. – С. 211–222.

Сіроштан О. В. Сучасні проблеми кваліметрії навчально-виховного процесу / О. В. Сіроштан // Наукові праці академії: Зб. наук. пр. – Кіровоград : ДЛАУ, 2005. – Вип. ІХ. – С. 151–163.

Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность: Пер. с нем. / Х. Хекхаузен. – М. : Педагогіка, 1986. – Т. 1. – 392 с.

Якунин В. А. Психология учебной деятельности студентов / В. А. Якунин. – М.-СПб., 1994.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Glass Dzh. Statistical Methods in Education and Psychology / Dzh. Glass, Dzh. Stanley; Obshh. red. Ju. P. Adlera; Per. s angl. L. I. Harusovoj. – M. : Progress, 1976. – 496 s. (in Russian).

Zanjuk S. S. The Psychology of motivation: Study guide. / S. S. Zanjuk. – K. : Lybidj, 2002. – 304 s. (in Ukrainian).

Kamyshyn V. V. System analysis methods in qualimetry of the educational process: Monoghraph / V. V. Kamyshyn, O. M. Reva. – K. : TOV «Informacijni systemy», 2012. – 270 s. (in Ukrainian).

Kini R. L. Decision-making in many criteria: preferences and substitution: Per. s angl. / R. L. Kini, H. Rajfa; Pod red. I. F. Shahnova. – M. : Radio i svjaz', 1981. – 560 s. (in Russian).

Kozeleckij Ju. The Psychological theory of decisions / Ju. Kozeleckij; Pod red. B. V. Birjukova; Per. s pol'sk. G. E. Minca, V. N. Porusa. – M. : Progress, 1979. – 504 s. (in Russian).

The command papers complex for the development of components of the system of education standards / Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy, Instytut innovatsiinykh tekhnolohii i zmistu osvity. – K. : Liha Zakon, 2008. – 75 s. (in Ukrainian).

Maksymova O. P. The qualimetry scales of students’ indiscipline / O. P. Maksymova // Problemy osvity: Nauk.-metod. zb. – K. : Instytut innovatsiinykh tekhnolohii i zmistu osvity, 2007. – Vyp. 51. – S. 73–80. (in Ukrainian).

Modernisation of Higher Education of Ukraine and the Bologna Process / Uklad. M. F. Stepko, Ya. Ya. Boliubash, K. M. Levkivskyi, Yu. V. Sukharnikov; Vidp. red. M. F. Stepko. – K. : Osvita Ukrainy, 2004. – 60 s. (in Ukrainian).

Reliability and efficiency of the technics: reference book in 10 v. / Pod obshh. red. V. F. Utkina, Ju. V. Krjuchkova. – M. : Mashinostroenie, 1988. – T. 3: Jeffektivnost' tehnicheskih sistem. – 328 s. (in Russian).

Panasiuk A. M. An assessment of the air traffic controller students’ attitudes to the complexity of training courses. – K., 2009. – T. 17: Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do Yevropeiskoho osvitnoho prostoru. – S. 211–222. (in Ukrainian).

Siroshtan O. V. Modern problems of the educational process qualimetry / O. V. Siroshtan // Naukovi pratsi akademii: Zb. nauk. pr. – Kirovohrad : DLAU, 2005. – Vyp. IKh. – S. 151–163. (in Ukrainian).

Hekhauzen H. Motivation and action: Per. s nem. / H. Hekhauzen. – M. : Pedagogіka, 1986. – T. 1. – 392 s. (in Russian).

Jakunin V. A. The Psychology of learning activities of students / V. A. Jakunin. – M.-SPb., 1994.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.