MAIN DIRECTIONS OF THE DEVELOPMENT OF PROGRAM-IMITATING SIMULATORS TECHNOLOGY IN THE SPHERE OF MILITARY EDUCATION
PDF (Ukrainian)

Keywords

information and communication technologies
software simulators
professional military education
education trends

How to Cite

[1]
O. Y. Shyshka, “MAIN DIRECTIONS OF THE DEVELOPMENT OF PROGRAM-IMITATING SIMULATORS TECHNOLOGY IN THE SPHERE OF MILITARY EDUCATION”, ITLT, vol. 42, no. 4, pp. 159–167, Sep. 2014, doi: 10.33407/itlt.v42i4.1101.

Abstract

The article considers the directions of software simulators development in the professional training of military personnel. It is outlined the theoretical approaches to understanding ICT training. The authors found out the essential features of the concepts of "software simulator", "educational technology", "technology of education", "programmed training". The article analyzes the domestic, foreign and international experience of using software simulators in the military education sphere. It presents the general trend of implementation of information and communication technologies and their impact on defined areas of development professional military software simulators.
PDF (Ukrainian)

References

Про затвердження Інструкції про організацію освітньої діяльності у вищих військових навчальних закладах Збройних Сил України та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів України : Наказ Міністерства оборони України та Міністерства освіти і науки України від 13 квітня 2005 N 221/217 // Офіційний вісник України. – 2005. – № 22. – С. 169.

Громов Є .В., Ящун Т. В. Інформаційні технології як складник інформаційних технологій навчання в історичному контексті // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2011. – № 2. – С. 15–22

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремінь. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Казмірчук Р. В., Рижов Є. В., Совгар О. М. Розвиток систем імітаційного моделювання в Сполучених Штатах Америки // Військово-технічний збірник Академії Сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. – 2011. – № 2 (5). – С. 101–109

Калер Е. Л. Программированное обучение и использование тренажеров / Е. Л. Калер. – Минск, 1966. – 99 с.

Киреева Е. П. Применение тренажерных средств в ходе формирования профессиональных компетенций у курсантов ракетных вузов // Мир образования – образование в мире. – 2012. – № 1 (45). – С. 231–235

Компьютерные имитационные тренажеры в открытом профессиональном образовании / М. Д. Гаммер, Ю. А. Гильманов, В. И. Колесов, Е. В. Курылев // Открытое образование. – 2009. – № 5 (76). – С. 48–52.

Педагогічний словник / За редакцією дійсного члена АПН України Ярмаченка М. Д. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 514 с.

Спірін О. М. Критерії зовнішнього оцінювання якості інформаційно-комунікаційних технологій навчання [Електронний ресурс] / О. М. Спірін // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2 : Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання. – 2010. – №. 9. – С. 80–85. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Nchnpu_2_2010_9_10.pdf.

Спірін О. М. Теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів інформатики за кредитно-модульною системою : монографія / за наук. ред. акад. М. І. Жалдака. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 300 с.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

On approval of the Instruction on the organization of educational activities in the higher military educational institutions of the Armed Forces of Ukraine and military training units higher educational establishments of Ukraine: Order of Ministry of Defense of Ukraine and Ministry of Education and Science of Ukraine of 13 April 2005 N 221/217 // Official Herald of Ukraine. – 2005. – № 22. – P. 169 (in Ukrainian).

Gromov E. V., Yaschun T. V. Information technology as a component of information technology education in historical context // Theory and practice of social systems. – 2011. – № 2. – P. 15–22 (in Ukrainian).

Encyclopedia of education / Acad. ped. Sciences of Ukraine; Chief Ed. V. G. Kremin. – K. : Yurinkom Inter, 2008. – 1040 p. (in Ukrainian).

Kazmirchuk R. V., Ryzhov E. V., Sovhar O. M. The development of simulation modeling in the United States of America // Military Technical Collection Army Academy named after hetman Sahaidachny. – 2011. – № 2 (5). – P. 101–109 (in Ukrainian).

Kaler E. L. Programmed training and using of simulators / E. L. Kaler. – Minsk, 1966. – 99 p. (in Russian).

Kireyeva E. P. Application of training facilities during the formation of the professional competencies of the cadets of missile universities // The world of education – education in the world. – 2012. – № 1 (45). – P. 231–235 (in Russian).

Computer simulation trainers in open vocational education / M. D. Hammer, J. A. Gilmanov, V. I. Kolesov, E. V. Kurylev // Open Education. – 2009. – № 5 (76). – Pp. 48–52 (in Russian).

Pedagogical Dictionary / Edited by Academician of the APS Yarmachenka ND Ukraine. – Kyiv : Pedagogical Thought, 2001. – 514 p. (in Ukrainian).

Spirin O. M. Criteria for External Quality Assessment of ICT education [online] / O. M. Spirin // Scientific Journal NEA Dragomanov. Series 2: Computer-oriented learning system. – 2010. – №. 9. – P. 80–85. – Available from: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Nchnpu_2_2010_9_10.pdf (in Ukrainian).

Spirin O. M. Theoretical and methodological foundations of professional training of teachers for science credit system : мonograph / science. eds. Acad. M. I. Zhaldak. – Zhytomyr : Edition of Zhytomyr Ivan Franko State University, 2007. – 300 p. (in Ukrainian).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.