DISTANCE EDUCATION: MODERN TENDENCIES IN THE DEVELOPMENT OF LANGUAGE EDUCATION
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance education
educational principles
language education
globalization

How to Cite

[1]
A. O. Kravchenko, “DISTANCE EDUCATION: MODERN TENDENCIES IN THE DEVELOPMENT OF LANGUAGE EDUCATION”, ITLT, vol. 6, no. 2, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v6i2.136.

Abstract

This article deals with analyses of modern level of integration of distance education in Ukraine and around the world, it is performed the distance education in educational principles, perspective analyses of modern tendencies in development of language education is presented.
PDF (Ukrainian)

References

Англо-український тлумачний словник з обчислювальної техніки, Інтернету і програмування. – Вид. 2. – К.: Видавничий дім «СофтПрес», 2006. – 824 с.

Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы .– М.: Педагогика, 1987. – 264 с.

Державна національна програма «Освіта: Україна ХХІ століття». Київ, 1994 // Законодавчі акти та нормативні документи (на допомогу керівникам закладів та установ освіти). Збірник. –– К., 1999. – 401 с.

Захарова И.Г. Информационные технологии в образовании: Учебное пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 2003. – 192 с.

Кадан А. М., Заяц Ю. Э. Современные глобальные сетевые технологии. Программа спецкурса. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: – http://mf.grsu.by/ Kafedry/kaf001/ academic_process/104/pr?dwnld=1.

Кремень В. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті і формування інформаційного суспільства// Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. Науково-методичний журнал. – 2006. – № 6. – С. 5–9.

Лапінський В.В., Каріна Етрела-Льопіс Освіта та INTERNET // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 1999. – № 1. – С. 18–22.

Полат Е.С., Бухаркина М.Ю., Моисеева М.В., Петров А.Ю. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: Учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повышения квалификации пед. кадров / Евгения Семеновна Полат (ред.). – М.: Academia, 2001. – 271 с.

«Про Концепцію Національної програми інформатизації» № 75/98-ВР від 2.02.98 р. // Офіційний вісн. України. – 1998. – № 10. – С. 376.

Williams R., Maclean С. Сomputing in schools. Edinburgh, 1985. 234 p.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.