EFFICIENCY INCREASE OF MASTERING PROCESS OF PHYSICS CONCEPTUAL APPARATUS BY STUDENTS THOUGHT THE INSTRUMENTALITY OF MULTIMEDIA FACILITIES
PDF (Ukrainian)

Keywords

studies of physics
students’ subject competence
conceptual apparatus
multimedia technologies

How to Cite

[1]
O. P. Pinchuk, “EFFICIENCY INCREASE OF MASTERING PROCESS OF PHYSICS CONCEPTUAL APPARATUS BY STUDENTS THOUGHT THE INSTRUMENTALITY OF MULTIMEDIA FACILITIES”, ITLT, vol. 17, no. 3, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v17i3.244.

Abstract

The relevance of the article material specified the change of accent in school subjects teaching from the transmission of knowledge to forming of students’ ability and willingness to use this knowledge in the real vital situations. The elements of forming method of students’ conceptual apparatus on the lessons of physics are offered. The process of mastering of scientific knowledge system by students with the use of different working methods with conceptual apparatus of physics is described. Use of multimedia technologies on the different stages of teacher’s activity is studied. The author considers research of possibilities of combination of the free communication with an audience with the use of computer device and co-operation of means of network technologies and telecommunications with an educational purpose to be perspective.
PDF (Ukrainian)

References

Пінчук О. П. Вдосконалення моделі предметної області в індивідуальній свідомості учнів як необхідна умова розвитку їх предметної компетентності / О. П. Пінчук // Наукові записки (пед. науки). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2009. – Вип. 82. – Частина 1. – С. 80 – 84.

Благодаренко Л. Ю. Підвищення педагогічної ефективності навчання фізики в основній школі під час використання мультимедійних технологій [Електронний ресурс] / Л. Ю. Благодаренко // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету. – 2009. – №3. – Режим доступу до електронного видання: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znpbdpu/Ped/2009_3/Blagodarenko%20L..pdf.

Заболотний В. Ф. Унаочнення в процесі вивчення фізики за допомогою електронного посібника / В. Ф. Заболотний, Б. А. Сусь, Н. А. Мисліцька // Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сучасні тенденції розвитку інформаційних технологій в науці, освіті та економіці». – Луганськ: Вісник Східноукраїнського національного університету, 2008.

Мисліцька Н. А. Формування фізичних понять в учнів основної школи засобами інформаційних технологій навчання: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Наталія Анатоліївна Мисліцька ; НПУ ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2007. – 20 с.

Мисловська С. К. Методика використання електронних додатків до підручників фізики в основній школ : Автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Світлана Костянтинівна Мисловська ; НПУ ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2007. – 20 с.

Понятие [Електронний ресурс] // Российская педагогическая энциклопедия. Более 2000 терминов. – [2010]. – Режим доступу: http://www.otrok.ru/teach/enc/index.php?n=16&f=97. – Заголовок з екрана.

Пінчук О. П. Проблема визначення мультимедіа в освіті: технологічний аспект / О. П. Пінчук // Нові технології навчання: наук.-метод. зб. / [Кол. авт.]. – К.: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 2007. – Вип.46. – С. 55–58.

Пінчук О. П. Результати експериментальних досліджень застосування мультимедійних технологій в навчальному процесі базової школи / О. П. Пінчук // Проблеми освіти: наук. зб. / [Кол. авт.]. – К.: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, 2008. – Вип. 55. – С. 41–50.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.