PARTICULARITIES OF СONTROL-ESTIMATING ACTIVITY OF SENIOR PUPILS IN COMPUTER-FOCUSED ENVIRONMENT
PDF (Ukrainian)

Keywords

educational activity
control-estimating activity of pupils
computer-focused educational environment
information and communication technologies

How to Cite

[1]
O. M. Sokolyuk, “PARTICULARITIES OF СONTROL-ESTIMATING ACTIVITY OF SENIOR PUPILS IN COMPUTER-FOCUSED ENVIRONMENT”, ITLT, vol. 17, no. 3, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v17i3.250.

Abstract

The article is devoted the questions connected with particularities of pupils control-estimating activity while the training of physics in conditions of computer-focused educational environment which are defined by specificity of educational activity on use of equipment and ICT software. Search of new methods of educational activity estimation, part of which is carried out by the subject of training, becomes a necessary condition of school updating. Pupils should correctly estimate the activity at all stages of their independent research. Thus, formation and development of control-estimating abilities of the pupils occurs in the process of objectivization of their own knowledge, abilities and skills, estimation of correctness of decision-making.
PDF (Ukrainian)

References

Жук Ю.О. Використання засобів нових інформаційних технологій для графічного репрезентування фізичних процесів при викладанні фізики у середній школі / Ю.О. Жук // Нові технології навчання: Наук.- метод. зб. - Київ, 1997.- Вип. 21. – С. 133-136.

Жук Ю.О. Дослідження впливу інформаційних і комунікаційних технологій на формування особистісних якостей учнів загальноосвітніх навчальних закладів / Ю.О. Жук // Вересень. - №1(23), 2003.- С. 18-22.

Жук Ю.О. Організація навчальної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі / Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології: Колективна монографія. - К.:Атіка, 2005. – С. 195-205.

Жук Ю.О. Психолого-педагогічні проблеми організації навчальної діяльності у комп’ю­терно орієнтованому навчальному середовищі / Інформаційно-комунікаційні технології у середній і вищий школі / Ю.О. Жук //Матеріали міжн. науково-практичної конференції. Київ-Ізмаїл, 2004.-С.57-59.

Соколюк О.М. Проблеми розвитку контрольно-оцінювальних умінь старшокласників в процесі навчання фізики в умовах комп‘ютерно орієнтованого середовища [Електронний ресурс] / О. М. Соколюк // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2007. – № 3. – Режим доступу до журн. : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em3/emg.html.

Солсо Р.Л. Когнитивная психология / Р.Л. Солсо. М. : Тривола, 1996.- 598 с.

Співаковський О.В. Теорія і практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей: монографія / О.В. Співаковський. – Херсон: Айлант, 2003. – 249 с.

Швалб Ю.М. Психологические модели целеполагания / Ю.М. Швалб. – К. : Стилос, 1997. - 235 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.