MODERN REQUIREMENTS TO PREPARATION OF SKILLED WORKERS IN VOCATIONAL-TECHNICAL SCHOOL SYSTEM
PDF (Ukrainian)

Keywords

creativity
skilled employee
research work
information technologies

How to Cite

[1]
M. A. Vaintraub, “MODERN REQUIREMENTS TO PREPARATION OF SKILLED WORKERS IN VOCATIONAL-TECHNICAL SCHOOL SYSTEM”, ITLT, vol. 18, no. 4, Oct. 2010, doi: 10.33407/itlt.v18i4.309.

Abstract

Article is devoted to a problem of preparation of skilled employees at modern level. This preparation should include training to creativity, research work, as an element of constant future work. Presence of the base software and rules of its use at design and research works at manufacture and while working out of technological processes is one of the basic components of qualitative preparation of skilled worker.
PDF (Ukrainian)

References

Тхоржевський Д. Методика трудового та професійного навчання. В 3-х ч. – 4.1./ Д. Тхоржевський. – К.:РННЦ «ДІНІТ», 2000. – 248 с.

Маляко В. О. Концепція виховання творчої особистості / В. О. Маляко // Радянська школа. – 1991. – №5. – С. 47–51.

Зязюн І. А. Інтелектуально-творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти/ І. А. Зязюн // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи. Монографія / За ред. І. А. Зязюна. – К.: Віпол, 2000. – С. 11–57.

Ничкало Н. Г. Проблеми педагогічної освіти у діяльності наукових шкіл/ Н. Г. Ничкало //Теоретичні та методичні засади рови тику педагогічної освіти: педагогічна майстерність, творчість, технології// Зб. наук. праць/ За заг. ред. Н. Г. Ничкало. – Харків: НТУ «ХПІ», 2007. – С. 80–89.

Радкевич В. Інноваційна спрямованість змісту і технологій професійної освіти/ В. Радкевич // Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання: тези доп. звітн. наук.-практ. конф. (22–23 квітня 2009 р.) / за заг. ред. В. О. Радкевич. – Х.: Компанія СМІТ, 2009. – С. 7–11.

Вайнтрауб М. А. Основы технического творчества/ М. А. Вайнтрауб. К.: Віпол. – 270 с.

Програми розвитку творчого мислення учнів загальноосвітніх шкіл, ліцеїв та гімназій. Методичні рекомендації / Авт.-укл. М. А. Вайнтрауб. – К: ІСДО, 1995. – 92 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.