MODERN PRIMARY SCHOOL TEACHER’S TIFLOINFORMATION COMPETENCES
PDF (Ukrainian)

Keywords

competences in ICT
children with visual impairments
primary school teachers
tifloinformation competences.

How to Cite

[1]
K. O. Kosova, “MODERN PRIMARY SCHOOL TEACHER’S TIFLOINFORMATION COMPETENCES”, ITLT, vol. 19, no. 5, Feb. 2011, doi: 10.33407/itlt.v19i5.353.

Abstract

Tendencies of integration of visual impaired children to the mass schools as well as significant value of information-communication technologies (ICT) in the education of these children require corresponding training of primary school teachers. The purpose of this article is to analyse the approaches to the concept of ICT-competence with further definition of primary school teacher’s tifloinformation competences. Literature analysis has discovered that there is no connection between ICT-competences and pupil with visual impairments yet. As a result, the list of primary school teacher’s tifloinformation competences was formulated. The objective of further investigations consist in the development of techniques essential for creation of corresponding competences.

PDF (Ukrainian)

References

Солнцева Л. И. Современная тифлопедагогика и тифлопсихология в системе образования детей с нарушениями зрения/ Л. И. Солнцева. — М.: Полиграф-Сервис, 1999. — 180 с.

Дегтяренко Т. М. Комплексна система корекційно-реабілітаційної роботи в дошкільному закладі для дітей з порушеннями зору: дис... канд. пед. наук: 13.00.03/ Дегтяренко Тетяна Миколаївна. — К., 2005. — 252 с.

Cattani R. Towards a fully inclusive and effective education for blind and partially sighted people in the light of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities: a historical paradigm shift [WWW-Document]/ Rodolfo Cattani// Proceedings from 7th European Conference of ICEVI “Living in a Changing Europe” (Dublin, Ireland, 5th–10th July 2009). — Аccessible from: http://www.icevi-europe.org/dublin2009/ICEVI2009_Abstract_503.doc.

Образование лиц с ограниченными возможностями в контексте программы ЮНЕСКО «Образование для всех»: Опыт России: Аналитический обзор/ [Л. В. Андреева, Д. И. Бойков, Е. Ф. Войлокова и др.]; под ред. акад. Г. А. Бордовского. — СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2007. — 81 с.

Малофеев Н. Н. Модернизация системы специального образования: проблемы коррекции, реабилитации, интеграции/ Н. Н. Малофеев// Материалы Междунар. науч.-практ. конф. по проблемам интегрир. обучения лиц с огранич. возможностями здоровья (с особыми образоват. потребностями) «Интегративные тенденции современного специального образования» 26-28 нояб. 2003, Минск, Беларусь/ Институт коррекционной педагогики РАО (Москва). — М.: Полиграф Сервис, 2003. — С . 12–28.

Кукушкина О. И. В городском дворе: Цикл специализированных компьютерных программ «Картина мира» [Электронный ресурс] / О. И. Кукушкина, Е. Л. Гончарова, Т. К. Королевская. — М.: Полиграф-сервис, 2002. — Прикладная программа (75 Мb). — 1 электрон. опт. диск (CD-ROM).

Хуторской А. В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций [Электронный ресурс]/ А. В. Хуторской// Интернет-журнал «Эйдос». — 2005. — 12 декабря. — Режим доступа: http://www.eidos.ru/journal/2005/1212.htm. — В надзаг: Центр дистанционного образования «Эйдос», e-mail: list@eidos.ru.

Литвинова С. Г. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКК) вчителів-предметників/ С. Г. Литвинова// Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Гол. ред.: В. Ю. Биков; Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України. — 2008. — № 1(5). — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em5/emg.html.

Петухова Л. Є. Дидактико-процесуальне забезпечення формування інформатичних компетентностей майбутніх учителів/ Л. Є. Петухова// Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Гол. ред.: В. Ю. Биков; Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України. — 2008. — № 3(7). — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em7/emg.html.

Семенов А. Л. Роль информационных технологий в общем среднем образовании/ А. Л. Семёнов. — М.: Изд-во МИПКРО, 2000. — 12 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики/ [Н. М. Бібік, Л.С. Ващенко, О. І. Локшина, О. В. Овчарук та ін.], під заг. ред. О. В. Овчарук. — К.: «К.І.С.», 2004. —112 с.

Жалдак М. І. Про деякі методичні аспекти навчання інформатики в школі та педагогічному університеті/ М. І. Жалдак// Наукові записки Тернопільського національного університету ім. В. Гнатюка. Серія: Педагогіка. — 2005. — № 6. — С. 17–24.

Жалдак М. І. Деякі методичні аспекти навчання інформатики в школі і педагогічному університеті/ М. І. Жалдак// Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання. Випуск 9. Науковий часопис. — Київ.: НПУ ім. М .П. Драгоманова. — 2005. — С. 3–14.

Фридланд А. Я. Информатика и ее сущность (место информатики в современном мире)/ А. Я. Фридланд// Информатика и образование. — 2008. — № 4. — С. 76–88.

Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики/ О. М. Спірін// Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: В. Ю. Биков. — 2009. — № 5(13). — Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em13/emg.html.

Зайцева О. Б. Формирование информационной компетентности будущих учителей средствами инновационных технологий: автореф. дис. на соискательство науч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования»/ О. Б. Зайцева. — Брянск, 2002. — 19 с.

Тришина С. В. Информационная компетентность специалиста в системе дополнительного профессионального образования [Электронный ресурс]/ С. В. Тришина, А. В. Хуторской// Интернет-журнал «Эйдос». — 2004. — 22 июня. — Режим доступа: http://www.eidos.ru/journal/2004/0622-09.htm. — В надзаг: Центр дистанционного образования «Эйдос», e-mail: list@eidos.ru.

Науменко О. М. Готовність викладача коледжу до застосування комп’ютерно орієнтованих засобів навчання [Електронний ресурс]/ О. М. Науменко// Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: В. Ю. Биков. — 2009. — № 4(12). — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em12/emg.html.

Модулина О. Б. Информационная компетентность педагога как ресурс развития образовательной практики/ О. Б. Модулина// Информатика и образование. — 2008. — № 8. — С. 91–93.

Грабовський П. П. Інформаційна компетентність учителя середньої школи/ П. П. Грабовський// Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. — 2008. — №37. — С. 118–123.

Беспалов П. В. Акмеологическая концепция развития информационно-технологической компетентности государственных служащих: автореф. дисс. на соискание ученой степени доктора пед. наук: спец. 19.00.13 «Психология развития, акмеология»/ П. В. Беспалов. — М., 2006. — 66 с.

Рындак В. Г. Электронный лабораторный практикум как средство формирования ИКТ-компетентности будущего учителя [Электронный ресурс]/ В. Г. Рындак, Е. Е. Полянская// Интернет-журнал «Эйдос». — 2007. — 30 сентября. — Режим доступа: http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-1.htm. — В надзаг: Центр дистанционного образования «Эйдос», e-mail: list@eidos.ru.

Perraton, H. Teacher Education Through Distance Learning: Technology – Curriculum – Cost – Evaluation (Summary of Case Studies)/ Perraton, H, Robinson, B and Creed, C. — Paris: UNESCO, 2001. — Рp. 33–34.

Building Capacity of Teachers/Facilitators in Technology-Pedagogy Integration for Improved Teaching and Learning: Final Report/ UNESCO. — Bangkok: UNESCO Bangkok, 2004. — 72 p.

Информационные и коммуникационные технологии в образовании: учебные планы для средней школы и программы подготовки преподавателей/ [Джонатан Андерсон, Том ван Вирт, Алексей Семенов и др.]; рус. изд. под ред. Алексея Семенова; ред. рус. пер. Александр Гиглавый. — Division of Higher Education, ЮНЕСКО, 2005. — 165 с.

Нормы ЮНЕСКО по компетентности учителей в использовании ИКТ. Руководящие принципы (UNESCO's ICT Competency Standards for Teachers. The Standards (RU)) [Электронный ресурс]/ [Пер. с английского]. — ЮНЕСКО. — 2008. — Режим доступа: http://cst.unesco-ci.org/sites/projects/cst/The%20Standards%20RU/Forms/AllItems.aspx.

Мылова И. Б. Подготовка специалистов в области информатизации начального образования/ И. Б. Мылова// Информатика и образование. — 2004. — №9. — С. 83–88.

Ситникова Л. Д. Формирование информационно-коммуникационной компетентности будущих учителей начальных классов/ Л. Д. Ситникова// Информатика и образование. — 2010. — № 2. — С. 97–102.

Информационные и коммуникационные технологии в подготовке преподавателей. Руководство по планированию/ [Семенов А. Л, Аллен Н., Андерсон Д. И др.]; под ред. А. Л. Семенова. — Division of Higher Education, ЮНЕСКО, 2005. — 284 с.

The ISTE National Educational Technology Standards (NETS•T) and Performance Indicators for Teachers [WWW-Document]// [ISTE (International Society for Technology in Education) Web site (http://www.iste.org)]. — 2008. — Аccessible from: http://www.iste.org/Content/NavigationMenu/NETS/ForTeachers/2008Standards/NETS_T_Standards_Final.pdf.

Хеннер Е. К. Информационно-коммуникационная компетентность учителя: структура, требования и система измерения/ Е. К. Хеннер, А. П. Шестаков// Информатика и образование. — 2004. — №12. — С. 6–11.

Рыжова Н. И. Концептуальные линии развития содержания обучения, направленного на формирование информационно-аналитической компетентности специалиста/ Н. И. Рыжова, В. И. Фомин, Е. В. Филимонова// Информатика и образование. — 2008. — № 12. — С. 96–101.

Адольф В. А. Методологические подходы к формированию информационной культуры педагога/ В. А. Адольф, И. Ю. Степанова// Информатика и образование. — 2006. — № 1. — С. 2–5.

Кондратова В. В. Модернізація підготовки вчителів початкових класів до проведення уроків з комп'ютерною підтримкою/ В. В. Кондратова// Педагогічний вісник: науково-методичний щоквартальний журнал. — 2007. — №1. — С. 28–32.

Левшин М. М. Використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи/ М. М. Левшин, О. П. Муковіз // Сільська малокомплектна школа: теоретико-методологічний аспект: Навчальний посібник. – К., 2005. — С. 33–43.

Мазоха Д. С. Інноваційні технології формування професіоналізму вчителя в системі безперервної освіти/ Д. С. Мазоха// Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. — 2005. — №25. — С. 23–26.

Шапошникова І. М. Комп'ютерна грамотність як умова ефективного розвитку суспільства / І. М. Шапошникова, Л. Л. Макаренко// Наука і сучасність: збірник наукових праць. Т. 38 / НПУ ім. М .П. Драгоманова; Редкол. М. І. Шкіль (голова) та ін. — Київ, 2003. — С. 159–164.

Гунько С. О. Формування системи знань про інформаційні технології у майбутніх вчителів початкових класів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01 «Теорія та історія педагогіки»/ С. О. Гунько. — Київ, 1999. – 20 с.

Шиман О. І. Формування основ інформаційної культури майбутніх учителів початкової школи : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.02 «Теорія та методика навчання інформатики»/ О. І. Шиман. — К, 2005. — 20 с.

Информатика в играх и задачах для 1, 2, 3 и 4 кл.: Методические рекомендации для учителя/ [Горячев А. В., Волкова Т. О., Горина К. И. и др.]. — М.: Баласс, 1998. — 199 с.

Информационные технологии на уроках в начальной школе/ [сост. О. В. Рыбъякова]. — Волгоград: Учитель, 2008. — 223 с.

Коломієць А. М. Теоретичні та методичні основи формування інформаційної культури майбутнього вчителя початкових класів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук.: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти»/ А. М. Коломієць. — К., 2008. — 42 с.

Суховірський О. В. Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до використання інформаційних технологій: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти»/ О. В. Суховірський / Інститут педагогіки АПН України. — К., 2005. — 20 с.

Смирнова І. М. Формування інформаційної культури майбутніх учителів початкових класів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти»/ І. М. Смирнова. — Кіровоград, 2004. — 20 с.

Снігур О. М. Формування вмінь використовувати засоби інформаційних технологій у майбутній професійній діяльності вчителя початкової школи: дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.09 «Теорія навчання»/ О. М. Снігур. — К., 2007. — 22 с.

Макаренко Л. Л. Комп'ютерна грамотність як складова професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти»/ Л. Л. Макаренко. — К., 2007. — 22 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.