USE OF POWERPOINT POSSIBILITIES IN IMPLEMENTATION OF PROJECT METHOD INTO THE LEARNING PROCESS WHILE STUDYING CHEMISTRY IN PROFESSION-ORIENTED SCHOOL
PDF (Ukrainian)

Keywords

project method
computer-oriented training tools
multimedia presentations
information and communication technologies

How to Cite

[1]
M. D. Tukalo, “USE OF POWERPOINT POSSIBILITIES IN IMPLEMENTATION OF PROJECT METHOD INTO THE LEARNING PROCESS WHILE STUDYING CHEMISTRY IN PROFESSION-ORIENTED SCHOOL”, ITLT, vol. 19, no. 5, Feb. 2011, doi: 10.33407/itlt.v19i5.361.

Abstract

The article reveals the importance of the opportunities and prospects for the introduction of PowerPoint project method in chemistry lessons in profession-oriented school, which is a prerequisite in the search for innovative, effective and optimal computer-oriented teaching methods and forms for the establishment of conditions for the development of creative potential of students based on competences through the organization individual, creative and research activities in the educational system of modern technology. It enables to design the educational process, use of generalized methods of training for providing training and guaranteed results.
PDF (Ukrainian)

References

Бычков А. В. Метод проектов в современной школе / А. В. Бычков. — М., 2000. — 126 с.

Буджак Т. Метод проектів як педагогічна технологія / Т. Буджак // Біологія і хімія в школі. — 2001. — №1. — С. 3–4.

Виноградова Н. Индивидуализация обучения в начальной и профильной школах. Парадоксы взаимодействия / Н. Виноградова // Профильная школа. — 2003. — № 2. — С. 13.

Гузеев В. В. Групповая деятельность учащихся в образовательном процессе / В. В. Гузеев // Химия в школе. — 2003. — №2. — С. 12–15.

Гузеев В. В. Организационные формы обучения и уроков / В. В. Гузеев // Химия в школе. — 2002. — №4. — С. 22–28.

Дендебер С. В., Ключникова О. В. Современные технологии в процессе преподавания химии / С. В. Дендебер, О. В. Ключникова. — М., 2007. — 186 с.

Зильберберг Н. Модели профильного обучения / Н. Зильберберг // Профильная школа. — 2003. — № 2. — С. 39.

Кленова Н. Как подготовить школу к профильному обучению / Н. Кленова // Народное образование. — 2003. — №7. — С. 106.

Корсакова О. К., Трубачова С. Е. До проблеми змісту сучасної шкільної освіти / О. К. Корсакова, С. Е. Трубачова // Біологія і хімія в школі. — 2002. — №6.— С. 8–11.

Кукса Л. Використання методу проектів у вивченні хімії / Л. Кукса // Хімія. Шкільний світ. — 2009. — №24. — С. 2–4.

Петухова Б. Метод проектов как средство повышения мотивации учащихся к учёбе / Б. Петухова // Химия: Методика преподавания. — 2004. — №5. — С. 68–71.

Полат Е. С. Как рождается проект / Е. С. Полат. — М., 1995.

Полат Е. С., Бухаркина М. Ю., Моисеева М. В. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева. — М.: Академия, 2000. — 72 с.

Профільне навчання з хімії / Упоряд. Г. Мальченко. — К.: Вид. дім «Шкіл. світ»: Вид. Л. Галіцина, 2005 — 128 с.

Селевко Г. К. Современные образовательные технологии. Учебное пособие / Г. К. Селевко. — М.: Народное образование, 1998. — 256 с.

Хуторской А. Практикум по дидактике и современным методикам обучения / А. Хуторской. — Санкт-Петербург, 2004. — 538 с.

Чечель И. Д. Метод проекта или попытка избавить учителя от обязанностей всезнающего оракула / И. Д. Чечель // Директор школы. — 1998. — №3. — С. 12–14.

Чистякова С. Профильное обучение и новые условия подготовки / С. Чистякова // Школьные технологии. — 2002. — №1. — С. 101.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.