THEORY AND METHOD USING MOBILE MATHEMATICAL MEDIA IN THE PROCESS OF MATHEMATICAL EDUCATION HIGHER MATHEMATICS STUDENTS OF ECONOMIC SPECIALTIES
PDF (Ukrainian)

Keywords

mobile mathematical media
Web-SCM Sage
ICT learning higher mathematics
the effectiveness of the educational process

How to Cite

[1]
S. O. Semerikov and K. I. Slovak, “THEORY AND METHOD USING MOBILE MATHEMATICAL MEDIA IN THE PROCESS OF MATHEMATICAL EDUCATION HIGHER MATHEMATICS STUDENTS OF ECONOMIC SPECIALTIES”, ITLT, vol. 21, no. 1, Mar. 2011, doi: 10.33407/itlt.v21i1.413.

Abstract

Relevance of the material contained in the article, is tasked to search for ways to improve the educational process in higher mathematics in economic universities. The paper considers theoretical and methodological foundations of the use of innovative ICT – mobile media math. On the example of MMM «Higher Mathematics: mobile course» shows the realization of basic directions of improving the efficiency of educational activities for students and teachers of technical work on the course of higher mathematics.
PDF (Ukrainian)

References

Аристова Л. П. Активность учения школьника / Л. П. Аристова. – М.: Просвещение, 1968. – 139 с.

Ващук О. В. Активізація пізнавальної діяльності учнів 5–7 класів у процесі самостійної роботи на уроках трудового навчання засобами нових інформаційних технологій: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія і методика трудового навчання / Ващук Олена Василівна; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2001. – 18 с.

Головань М. С. Розвиток пізнавальної активності учнів в процесі навчання алгебри і початку аналізу на основі НІТ: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія і методика навчання математики / Головань Микола Степанович ; Київський держ. педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 1997. – 177 с.

Граф В. Основы организации учебной деятельности и самостоятельной работы студентов / В. Граф, И. И. Ильясов, В. Я. Ляудис. – М.: Изд-во МГУ, 1981. – 79 с.

Еникеев М. И. Теория и практика активизации учебного процесса / М. И. Еникеев. – Казань: Татарское книжное издательство, 1963. – 122 с.

Клочко В. І. Застосування новітніх інформаційних технологій при вивченні вищої математики у технічному вузі: навчально-методичний посібник / В. І. Клочко. – Вінниця: ВДТУ, 1997. – 300 с.

Коваленко Т. О. Самостійна діяльність студентів як чинник здобуття фахової компетентності в умовах кредитно-модульної організації навчального процесу / Т. О. Коваленко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2010. – № 2 (4). – С. 178–184.

Ковальчук М. Б. Комп’ютерно-орієнтована методика узагальнення і систематизації знань та вмінь в процесі навчання учнів геометрії: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія і методика навчання інформатики / Ковальчук Майя Борисівна ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2005. – 20 с.

Крутецкий В. А. Психология математических способностей школьников / . А. Крутецкий; Под ред. Н. И. Чуприковой. – М.: Ин-т практ. психологии; Воронеж: МОДЭК, 1998. – 411 с.

Михалевич В. М. Математичні моделі генерування завдань з інтегрування частинами невизначених інтегралів / В. М. Михалевич, Я. В. Крупський, О. І. Шевчук // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2008. – №1. – С. 116–122.

Половникова Н. А. Исследование процесса формирования познавательной активности школьников в обучении / Н. А. Половникова – Казань, 1976. – 198 с.

Словак К. І. Застосування ММС Sage у процесі навчання вищої математики / К. І. Словак // Вісник Черкаського університету. Серія педагогічні науки. – Випуск 191. – Частина 1. – Черкаси: Вид. від. ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2010. – С. 106–111.

Словак К. І. Застосування мобільного математичного середовища SAGE у процесі навчання вищої математики студентів економічних ВНЗ / К. І. Словак // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2010. – № 2 (4). – С. 345–354.

Словак К. І. Особливості застосування MMC Sage під час вивчення курсу вищої математики / К. І. Словак, М. В. Попель // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : збірник наукових праць. Випуск VIII: в 3-х томах. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2010. – Т. 1: Теорія та методика навчання математики. – С. 125–130.

Шамова Т. И. Активизация учения школьников / Т. И. Шамова – М.: Педагогика, 1982. – 208 с.

Щукина Г. И. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: учебное пособие для студентов пед. ин-тов / Г. И. Щукина – М.: Просвещение, 1979. – 160 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.