GLOBAL EDUCATION: INTERNET-TECHNOLOGY INSTRUMENTS
PDF (Ukrainian)

Keywords

global education
distance learning
Internet-technology
instruments

How to Cite

[1]
O. O. Pavlenko, “GLOBAL EDUCATION: INTERNET-TECHNOLOGY INSTRUMENTS”, ITLT, vol. 27, no. 1, Mar. 2012, doi: 10.33407/itlt.v27i1.625.

Abstract

The Internet-technology instruments for global education are presented by the example of customs discourse in the article. Different Internet-technology instruments are described: from traditional (e-mail, Internet conference, web) to special sectoral ones. The examples of some searching exercises forming informational and searching communicative skills, practical exercises for training procedures and Internet-communication technology are presented.

PDF (Ukrainian)

References

World Customs Organization [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// www.wcoomd.org/learning_ home “/” aboutus_hometestimonies_testimonieselearning.htm.

Всесвітня доповідь ЮНЕСКО про комунікацію та інформацію в 1999−2000 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL http://www.polpred.com/free/“/”unesco/2.htm.

Декларація в сфері розвитку європейської політики стосовно використання новітніх інформаційних технологій [Електронний ресурс] // Портал Ради Європи. − Режим доступу : www.ednu.kiev.ua. – Назва з титул. екрана.

Підготовка інструкторів у сфері інформаційних та комп’ютерних технологій: Використання комп’ютерів та мереж для розвитку суспільства : посібн. для учасників програм / Корпус миру. – Накопичення та обмін інформаційними ресурсами. Публікація № ТО122, 2002. – 128 с.

Проект ООН по глобальному обучению и преподаванию «Школьный Кибер- автобус». – http://www.un.org/Pubs/CyberSchoolBus.

Спільнота навчаючої мережі (CLN) Community Learning Network. —[Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.cln.org/index.html. — Заголовок з екрана.

Степашкина Л. Ю. Розвиток загальних навчальних умінь і навичок як ключової освітньої компетенції // Матеріали дистанційного методологічного семінару “Ключові й предметні компетенції в шкільній освіті”. — М., 2005. — С. 16–25.

Стефаненко П. В. Теоретические и методические основы дистанционного обучения в высшей школе : дисс. … докт. пед. наук : 13.00.04. – К., 2002. – 470 с.

Стратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. – К. : “К.І.С.”, 2003. – 296 с.

Волкова Н. П. Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх учителів до професійно-педагогічної комунікації : дис. … доктора пед. наук : 13.00.04 / Н. П. Волкова. − Дніпропетровськ, 2006. − 432 с.

Малицька І. Д. Тенденції розвитку глобальних освітніх мереж (зарубіжний досвід) [Електронний документ] / І. Д. Малицька // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання. – 2008. – № 2 (6). – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em6/emg.html.

Малицька О. В. Формування загальнозначущих компетенцій випускників ВНЗ у контексті Болонської декларації [Електронний документ] / О. В. Малицька. – Режим доступу : http:// library.uipa.kharkov.ua/ library/BD/BolonProz/ 3_Stati_iz_periodicheskih_i_prodolgaugshiesa_izdaniy/Form_zag.htm/.

Овчарук О. В. Концептуальні підходи до застосування технологій відкритої освіти та дистанційного навчання у зарубіжних країнах та їх роль у процесах модернізації освіти [Електронний ресурс] / О. В. Овчарук // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання. − 2008. − № 1. − Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em1/ emg.html.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.