PROGRAM-METHODICAL COMPLEX OF SUPPORT OF SUBJECT MATTERS LEARNING AS A MEANS OF PERSONALITY-ORIENTED TEACHING REALIZATION
PDF (Ukrainian)

Keywords

personality-oriented approach
personality-oriented teaching
program-methodical complex

How to Cite

[1]
O. Y. Usata, “PROGRAM-METHODICAL COMPLEX OF SUPPORT OF SUBJECT MATTERS LEARNING AS A MEANS OF PERSONALITY-ORIENTED TEACHING REALIZATION”, ITLT, vol. 28, no. 2, May 2012, doi: 10.33407/itlt.v28i2.662.

Abstract

The article draws attention to the importance of different electronic educational resources, namely program-methodical complexes for the effective organization of personality-oriented teaching. The notion of program-methodical complex and the requirements of its content and execution which were leading during the development of this electronic means of teaching by the students of task group are analyzed on the grounds of studies of native and international scientific pedagogical literature. The article reviews our understanding of the key notions of personality orientation of teaching process: personality-oriented approach, personality-oriented teaching, personality-oriented education technologies etc. The peculiarities of personality-oriented approach in teaching which can be provided with the usage of program-methodical complex are offered.
PDF (Ukrainian)

References

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія / В. Ю. Биков. – К. : Атіка, 2008. – 684 с.

Вембер В. П. Навчально-методичні вимоги до електронного підручника / В. П. Вембер // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. праць / Редкол. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова. – 2006. – № 4(11).– С. 50–56.

Дьяченко Г. М. Программно-методический комплекс для изучения элементов логики на основе системы адаптивного тестирования [Электронный ресурс] / Г. М. Дьяченко // Электронный научный журнал «Вестник Омского государственного педагогического университета». – 2006. – Режим доступу : www.omsk.edu.

Жалдак М. І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики: посібн. для вчителів / М. І. Жалдак, В. В. Лапінський, М. І. Шут − К. : Дініт, 2004. − 110 с.

Засоби інформаційно-комунікаційних технологій єдиного інформаційного простору системи освіти України : монографія / В. В. Лапінський, А. Ю. Пилипчук, М. П. Шишкіна [та ін.]; за наук. ред. проф. В. Ю. Бикова. – К. : Педагогічна думка, 2010. – 160 с., іл.

Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології : колективна монографія / за ред. В. Ю. Бикова, О. В. Овчарук. – К. : Атіка,2005. – 252 с.

Кузбит І. М. Створення та використання електронних посібників у навчальному процесі / І. М. Кузбит // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2009. – № 1(73). – С. 18-20.

Кузнецов А. А. Информационные и коммуникационный технологии в образовании : учеб.-метод. пособ. / А. А. Кузнецов, С. В. Панюкова, И. В. Роберт. – М. : Дрофа, 2008. – 320 с.

Лаврентьєва Г. П. Здоров'язбережувальні вимоги до застосування електронних засобів навчального призначення [Електронний ресурс] / Г. П. Лаврентьєва // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – №2 (22). – Режим доступу : http://www.journal.iitta.gov.ua.

Лапінський В. В. Принцип наочності і створення електронних засобів навчального призначення [Електронний ресурс] / Віталій Васильович Лапінський // Народна освіта. – 2009. – Випуск 3. – Режим доступу : http://www.narodnaosvita.kiev.ua/vupysku/9/statti/lapinskiy.htm.

Плигин А. А. Личностно-ориентированное образование: история и практика [Електронний ресурс] / А. А. Плигин. – М. : КСП+, 2003. – 432 с. – Режим доступу : http://www.pligin.ru/monogr.html.

Роберт И. В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты) / И. В. Роберт. – М. : ИИО РАО, 2008. – 274 с.

Стариченко Б. Е. Компьютерные технологи в образовании : учебн. пособие / Б. Е. Стариченко. – Екатеринбург : УрГПУ, 1997. – 108 с.

Яценко С. Л. Педагогічні умови особистісно орієнтованого навчання учнів у гімназії : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Яценко Світлана Леонідівна. – Житомир, 2005. – 259 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.