STUDIES OF MEDICAL AND BIOLOGICAL PHYSICS BY FACILITIES OF IСT: ANALYSIS OF EXPERIENCE
PDF (Ukrainian)

Keywords

medical and biological physics
information and communication technologies
electronic educational facilities

How to Cite

[1]
N. V. Stuchynska, “STUDIES OF MEDICAL AND BIOLOGICAL PHYSICS BY FACILITIES OF IСT: ANALYSIS OF EXPERIENCE”, ITLT, vol. 32, no. 6, Dec. 2012, doi: 10.33407/itlt.v32i6.763.

Abstract

The article devoted to the problem of implementation of methodical system of medical and biological physics education by facilities of information and communication technologies. Methodical system includes all types of training sessions, and regulates students self-study. Main attention in the article is concentrated on research of multimedia lecture system implementations peculiarities and interactive system of laboratory classes of course "Medical and Biological Physics" for future doctors. The classification of computer models used in the laboratory workshop. Made conclusions regarding changes in motivational, factual and procedural components of educational activity in systemic use of information and communication technologies
PDF (Ukrainian)

References

Москаленко В. Ф. Порівняльний та кореляційний аналіз показників успішності у контексті якості медичної освіти / Москаленко В. Ф., Яворовський О. П., Стучинська Н. В.// Стратегия качества в промышленности и образовании : материалы VI Междунар. конф. В 4-х т. (г. Варна, Болгария, 4–11 июня 2010 года). — Варна, 2010. — Т. ІІ. — С. 81–86.

Стучинська Н. В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у вищих медичних навчальних закладах / Стучинська Н. В., Ткаченко Ю. П. // Наукові записки. — Вип. 82. — Серія: Педагогічні науки. — Кіровоград : РВВ КДПУ ім. Винниченка, 2009. — Ч. 1. — 328 с. — С. 109–114.

Стучинська Н. В. Інформаційно-комп'ютерні технології як засіб підвищення ефективності навчально-пізнавальної діяльності студентів / Стучинська Н. В., Ткаченко Ю. П. // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія №5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. — Вип. 20 : [зб. наук. праць]. — К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. — 187 с. — С. 137–143.

Стучинська Н. В. Особливості організації самостійної роботи студентів вищих медичних навчальних закладів у інформаційно-освітньому середовищі університету / Стучинська Н. В., Ткаченко Ю. П. Сергієнко К. В. // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. Вип. 77 / Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка; гол. ред. Носко М. О. — Чернігів: ЧДПУ, 2010. — 368 с. — С. 307–311.

Ткаченко Ю. П. Методика проведення лабораторно-практичних занять з курсу «Медична і біологічна фізика» на основі інформаційно-комунікаційних технологій / Ткаченко Ю.П. // Інформаційні технології і засоби навчання. — Вип. №2 (22). — 2011.

Стучинська Н. Теоретико-методологічні засади моделювання інформаційно-освітнього середовища медичного університету під час вивчення курсу медичної та біологічної фізики / Стучинська Н., Ткаченко Ю. // Наукові записки. — Вип. 98. — Серія : Педагогічні науки. — Кіровоград : РВВ КДПУ ім. Винниченка, 2011. — 356 с. — С. 267–271.

Соколова Т. Дослідження комунікативної активності студентів медичного університету у соціальних мережах / Соколова Т., Стучинська Н. В // Інформаційні технології і засоби навчання. — Вип. № 3 (23). — 2011.

Кирмайер М. Мультимедиа / М. Кирмайер. — СПб. : ВHV-Санкт-Петербург, 1999.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.