EDUCATIONAL NETWORKS AS MODERN INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION SYSTEMS OF FOREIGN COUNTRIES
PDF (Ukrainian)

Keywords

education systems
information and communication technologies
information educational networks

How to Cite

[1]
I. D. Malytska, “EDUCATIONAL NETWORKS AS MODERN INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION SYSTEMS OF FOREIGN COUNTRIES”, ITLT, vol. 8, no. 4, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v8i4.96.

Abstract

The basic approaches of foreign countries education systems development where one of the priority is a development and use of information and communication technologies, the educational documents of perspective development accepted by European countries are analysed in the article; there are presented the examples of developed educational networks aimed at ICT.
PDF (Ukrainian)

References

Глобальна шкільна мережа Global School Network. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.globalschoolnet.org/index.html. – Заголовок з екрану.

Глобальна освітня мережа HappyChild. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.happychild.org/. – Заголовок з екрану.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – Київ: Либідь, 1997. – 376 с.

Дакарський план дій (Dakar Framework for action) [Електронний ресурс]: Портал ЮНЕСКО. – Режим доступу: http://www.unesco.org/education/efa/ed_for_all/dakfram_eng.shtml.

ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці» на 2006–2010 роки [Електронний ресурс]: – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1153-2005-%EF.

Державний стандарт базової і повної середньої освіти [Електронний ресурс]: Сайт Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/education/average/drzh_stand.doc.

Європейське інформаційне суспільство (тематичний портал) – Europe’s Information society ( thematic portal) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/2005/all_about/elearning/index_en.htm#European%20Targets%20and%20Initiatives.

Закон України «Про Національну програму інформатизації» [Електронний ресурс]: (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1998, №27–28, т. 181) (Із змінами, внесеними згідно із Законом N 2684-III ( 2684-14 ) від 13.09.2001, ВВР, 2002, №1, т. 3 ). – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=74%2F98-%E2%F0.

Інститут технології (Канада) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nait.ca/default.htm.

Іспанська освітня мережа EducaRed. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.educared.net/. – Заголовок з екрану.

Концепція модернізації російської освіти на період до 2010 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.74213sv.edusite.ru/p22aa1.html . – Заголовок з екрану.

Міжнародне Суспільство для Технології в Освіті ISTE (The International Society for Technology in Education) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.iste.org/.

Міжнародна мережа з інформації в науці та освіти технологій INISTE International Network for Information in Science and Technology Education [Електронний ресурс]: Портал ЮНЕСКО. – Режим доступу: http://portal.unesco.org/education/en/ev.php.

Національна доктрина розвитку освіти [Електронний ресурс]: Сайт Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/laws/Ukaz_Pr_347.doc.

Національний центр статистичних даних з освіти США (National Center for Education statistics) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nces.ed.gov/fastfacts/display.asp?id=46.

Незалежна енциклопедія Вікіпедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/Blended_learning.

Окінавська Хартія глобального інформаційного суспільства [Електронний ресурс]. – Режим доступу: [http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=998_163].

Портал Європейського Союзу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/05/643&format=HTML&aged=1&language=EN&guiLanguage=en].

Портал ЮНЕСКО [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://portal.unesco.org/education/en/ev.php-URL_ID=1967&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.HTML.

Постанова Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2005 року №1053 «Про затвердження державної програми інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці на 2006–2010» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=74%2F98-%E2%F0.

Резолюція Брюссельської європейської Ради з втілення Плану дій електронна Європа 2005 (Brussels European Council Resolution of the implementation of the eEurope 2005 Action Plan) http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/2005/doc/all_about/benchmarking/resolution.doc.

Российский общеобразовательный портал [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.school.edu.ru/default.asp.

Сайт стандартів Великобританії (Standarts site) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.standards.dfes.gov.uk/secondary/keystage3/aboutks3/strategyguide/?view=Standard.

Сеть творческих учителей (Россия) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.it-n.ru/about.aspx?cat_no=232.

Современные педагогические и информационные технологии в системе образования: Учеб. пособие для студентов высш. учеб. заведений /Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина. – М.: Издательский центр «Академия», 2007.– 368 с.

Стратегія розвитку технологій для освіти, отримання вмінь та навичок. План дій на 2008–2010 рр. БЕКТА http [Електронний ресурс]: Освітній портал ВЕКТА. – Режим доступу: //www.becta.org.uk/.

Шотландська мережа Навчання та викладання, використовуючи технології (Learning and teaching with technology) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ltscotland.org.uk/ictineducation/.

Document Center: The Lisbon Strategy. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lisbon.cor.europa.eu/Docs/showDoc.php?idD=3

E-learning [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//www.elearningpost.com/. – Заголовок з екрану.

Key data on information and communication technology in schools in Europe - 2004 Edition [Електронний ресурс]: Портал мережі EURYDICE. – Режим доступу: http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/showPresentation?pubid=048EN.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.