SCIENTIFIC AND PRACTICAL RECOMMENDATIONS OVER CREATION AND APPLICATION OF MULTIMEDIA PRESENTATIONS AT CHEMISTRY LESSONS
PDF (Ukrainian)

Keywords

multimedia means
information technologies
multimedia presentations

How to Cite

[1]
M. D. Tukalo, “SCIENTIFIC AND PRACTICAL RECOMMENDATIONS OVER CREATION AND APPLICATION OF MULTIMEDIA PRESENTATIONS AT CHEMISTRY LESSONS”, ITLT, vol. 8, no. 4, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v8i4.105.

Abstract

The article allows to determine the methodical expedience and criteria at creation of multimedia educational presentations and specifies the methodological approaches of their use during teaching of chemistry at school according to the teacher’s aim; specifies the features of student’s apprehension of the information.
PDF (Ukrainian)

References

Гузеев В.В. Организационные формы обучения и уроков// Химия в школе. – 2002. – №4. – С. 22-28.

Гузеев В.В. Просто и технологично о методах обучения// Химия в школе. – 2001. – №10. – С. 16-22.

Джей Э. Эффективная презентация/ Пер. с англ. Т.А .Сиваковой. – Минск: Амалфея, 1997. – 208 с.

Дендебер С.В., Ключникова О.В. Современные технологии в процессе преподавания химии. – М., 2007. – 186 с.

Інтерактивне навчання на уроках хімії/ Упоряд. Г. Мальченко, О. Каретникова. – К.: Ред. Загальнопед. газ., 2004. – 128 с.

Интернет-обучение: технологии педагогического дизайна/Под ред. к. п. н. М.В. Моисеевой. – М.: Издательский дом «Камерон», 2004. – 216 с.

Кирмайер Г. Мультимедиа. – М.: Малип. – 1994. – 256 с.

Корсакова О.К., Трубачова С.Е. До проблеми змісту сучасної шкільної освіти// Біологія і хімія в школі. – 2002. – №6. – С. 8-11.

Кузнецова Н.Е., Герус С.А. Формирование обобщённых умений на основе алгоритмизации и компьютеризации обучения// Химия в школе. – 2002. – №5. – С. 16-20.

Макарова Н.В. Информационные технологии обучения//Информатика и образование. – 1998. – №2. – С. 7.

Оконь В. Введение в общую дидактику. – М.: Высш. шк., 1990. – 382 с.

Окопелов О.П. Процесс обучения в виртуальном образовательном пространстве//Информатика и образование. – 2001. – №3. – С. 12-14.

Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. метод. посіб. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.

Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. – М.: Народное образование, 1998. – 256 с.

Смолянинова О.Г. Мультимедиа в образовании (теоретические основы и методика использования) – Красноярск: КрГУ. – 2003. – 140 с.

Стратегія реформування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики. – К.: Вид-во «К.І.С.», 2003. – С. 25-26.

Стратегия модернизации содержания общего образования. Материалы для разработки документов по обновлению общего образования. – М., 2001. – С. 12-13.

Хуторский А. Практикум по дидактике и современным методикам обучения. – Санкт-Петербург, 2004. – 538 с.

Ярошенко О.Г. Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика (на матеріалі вивчення хімії). – К.: Партнер, 1997. – 206 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.