CONCEPTUAL APPROACHES TO THE OPEN EDUCATION TECHNOLOGIES AND DISTANCE LEARNING APPLICATION IN THE SYSTEM OF CUSTOMS OFFICERS PROFESSIONAL EDUCATION

  • Olena O. Pavlenko Academy of Customs Service of Ukraine, Dnipropetrovsk
Keywords: distance learning, E-learning, PICARD, World Customs Organization, WCO Professional Standards, World Customs Centre of Learning

Abstract

The article deals with the analysis of the problems of open education and distance learning implementation for customs officers according to the international standards developed by the World Customs Organization (WCO). The prerogatives of distance learning system are described and the distance thematic courses for customs officers and private sector are presented in this article. Also author reveals the general information about the WCO Professional Standards implementation in the State Customs Service of Ukraine.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olena O. Pavlenko, Academy of Customs Service of Ukraine, Dnipropetrovsk
кандидат филологических наук, доцент, начальник отдела международных связей, соруководитель рабочей группы проекта Всемирной таможенной организации PICARD по имплементации Профессиональных стандартов Всемирной таможенной организации

References

Kubicek, Herbert. Ein Internet für alle? Über die Notwendigkeit vielfältiger Bildungsinitiativen. SS.41-53.// Digitale Spaltung. Informationsgesellschaft im neuen Jahrtausend – Trends und Entwicklungen. Schriftenreihe Baden-Badener Sommerakademie. Band 3, 82 S.

Petz, Manfred W. Info-Channeling – der Weg ins Wissensnetz. SS 61-67// Digitale Spaltung. Informationsgesellschaft im neuen Jahrtausend – Trends und Entwicklungen. Schriftenreihe Baden-Badener Sommerakademie. Band 3, 82 S.

Пилипчук А.Ю. Реформування освіти та інформатизація: основні проблеми і підходи до їх вирішення. 2008, http://www.nbuv.gov.ua/e-jornals/ITZN/em5/emg.html.

Українська освітня мережа (Educational Network Ukraine). — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.ednu.kiev.ua. — Заголовок з екрана.

Спільнота навчаючої мережі (CLN) Community Learning Network. —.[Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.cln.org/index.html. — Заголовок з екрана.

Всесвітня доповідь ЮНЕСКО про комунікацію та інформацію в 1999–2000. — http://www.polpred.com/free/unesco/2.htm.

Проект ООН по глобальному обучению и преподаванию «Школьный Киберавтобус». – http://www.un.org/Pubs/CyberSchoolBus.

Декларація в сфері розвитку європейської політики стосовно використання новітніх інформаційних технологій — Портал Ради Європи. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.ednu.kiev.ua. — Заголовок з екрана.

Матеріали конференції Всесвітньої митної організації 2007 з питань Партнерства в галузі митних досліджень та розвитку (PICARD), http://incu.org/conference_2007picard.html.

Hall, Alan. Global Customs Capacity Building — the WCO Strategy / PICARD Conference, Shanghai, China, 14–16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm.

Kashubsky, Mikhail. INCU Questionnaire Reponses: This is What We Know / PICARD Conference, Shanghai, China, 14–16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm.

Widdowson, David. WCO Recognition of University Customs Curricula / PICARD Conference, Shanghai, China, 14–16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm

Krastins, Aivars. Customs education at Riga Technical University / PICARD Conference, Shanghai, China, 14-16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm

Altemoeller, Frank. The Master Programme in Customs at the University of Münster / PICARD Conference, Shanghai, China, 14–16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm

Концепція модернізації діяльності митної служби України, затверджена наказом Державної митної служби України від 17.10.08 № 895.

Овчарук О.В. Концептуальні підходи до застосування технологій відкритої освіти та дистанційного навчання у зарубіжних країнах та їх роль у процесах модернізації освіти. — 2008, http://www.nbuv.gov.ua/e-jornals/ITZN/em1/emg.html.

Шуневич Б. Обґрунтування наукової термінології з дистанційного навчання // Вісник Нац. ун-ту «Львів. політ.» – 2003. – № 490. — С. 95–104.

http://www.wcoomd.org/learning_homeaboutus_hometestimonies_testimonieselearning.htm.

Section
Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment