CONCEPTUAL APPROACHES TO THE OPEN EDUCATION TECHNOLOGIES AND DISTANCE LEARNING APPLICATION IN THE SYSTEM OF CUSTOMS OFFICERS PROFESSIONAL EDUCATION
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance learning
E-learning
PICARD
World Customs Organization
WCO Professional Standards
World Customs Centre of Learning

How to Cite

[1]
O. O. Pavlenko, “CONCEPTUAL APPROACHES TO THE OPEN EDUCATION TECHNOLOGIES AND DISTANCE LEARNING APPLICATION IN THE SYSTEM OF CUSTOMS OFFICERS PROFESSIONAL EDUCATION”, ITLT, vol. 7, no. 3, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v7i3.112.

Abstract

The article deals with the analysis of the problems of open education and distance learning implementation for customs officers according to the international standards developed by the World Customs Organization (WCO). The prerogatives of distance learning system are described and the distance thematic courses for customs officers and private sector are presented in this article. Also author reveals the general information about the WCO Professional Standards implementation in the State Customs Service of Ukraine.
PDF (Ukrainian)

References

Kubicek, Herbert. Ein Internet für alle? Über die Notwendigkeit vielfältiger Bildungsinitiativen. SS.41-53.// Digitale Spaltung. Informationsgesellschaft im neuen Jahrtausend – Trends und Entwicklungen. Schriftenreihe Baden-Badener Sommerakademie. Band 3, 82 S.

Petz, Manfred W. Info-Channeling – der Weg ins Wissensnetz. SS 61-67// Digitale Spaltung. Informationsgesellschaft im neuen Jahrtausend – Trends und Entwicklungen. Schriftenreihe Baden-Badener Sommerakademie. Band 3, 82 S.

Пилипчук А.Ю. Реформування освіти та інформатизація: основні проблеми і підходи до їх вирішення. 2008, http://www.nbuv.gov.ua/e-jornals/ITZN/em5/emg.html.

Українська освітня мережа (Educational Network Ukraine). — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.ednu.kiev.ua. — Заголовок з екрана.

Спільнота навчаючої мережі (CLN) Community Learning Network. —.[Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.cln.org/index.html. — Заголовок з екрана.

Всесвітня доповідь ЮНЕСКО про комунікацію та інформацію в 1999–2000. — http://www.polpred.com/free/unesco/2.htm.

Проект ООН по глобальному обучению и преподаванию «Школьный Киберавтобус». – http://www.un.org/Pubs/CyberSchoolBus.

Декларація в сфері розвитку європейської політики стосовно використання новітніх інформаційних технологій — Портал Ради Європи. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.ednu.kiev.ua. — Заголовок з екрана.

Матеріали конференції Всесвітньої митної організації 2007 з питань Партнерства в галузі митних досліджень та розвитку (PICARD), http://incu.org/conference_2007picard.html.

Hall, Alan. Global Customs Capacity Building — the WCO Strategy / PICARD Conference, Shanghai, China, 14–16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm.

Kashubsky, Mikhail. INCU Questionnaire Reponses: This is What We Know / PICARD Conference, Shanghai, China, 14–16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm.

Widdowson, David. WCO Recognition of University Customs Curricula / PICARD Conference, Shanghai, China, 14–16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm

Krastins, Aivars. Customs education at Riga Technical University / PICARD Conference, Shanghai, China, 14-16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm

Altemoeller, Frank. The Master Programme in Customs at the University of Münster / PICARD Conference, Shanghai, China, 14–16 May 2008, http://www.wcoomd.org/event_picard2008presentation.htm

Концепція модернізації діяльності митної служби України, затверджена наказом Державної митної служби України від 17.10.08 № 895.

Овчарук О.В. Концептуальні підходи до застосування технологій відкритої освіти та дистанційного навчання у зарубіжних країнах та їх роль у процесах модернізації освіти. — 2008, http://www.nbuv.gov.ua/e-jornals/ITZN/em1/emg.html.

Шуневич Б. Обґрунтування наукової термінології з дистанційного навчання // Вісник Нац. ун-ту «Львів. політ.» – 2003. – № 490. — С. 95–104.

http://www.wcoomd.org/learning_homeaboutus_hometestimonies_testimonieselearning.htm.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.