MODERN TEACHER IN VIRTUAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT
PDF (Ukrainian)

Keywords

teacher professional environment
types of educational environments
teacher vocational training
virtual educational environments
teacher professional development

How to Cite

[1]
M. L. Smulson, “MODERN TEACHER IN VIRTUAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT”, ITLT, vol. 7, no. 3, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v7i3.114.

Abstract

The modern professional teacher environment is analyzed in the article. There are selected the basic teacher functions in accordance with the type of educational environment.
PDF (Ukrainian)

References

Абульханова К.А., Брушлинский А.В. Философско-психологическая концепция С.Л. Рубинштейна. – М.: Наука, 1989. – 243 c.

Бернерс-Лі Т. Заснування павутини: З чого починалася і до чого прийде Всесвітня мережа. – К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2007. – 207 с.

Вачков И.В., Дерябо С.Д. Окна в мир тренинга. Методологические основы субъектного подхода к групповой работе: Учебное пособие. – СПб.: Речь, 2004. – 272 с.

Гибсон Дж. Экологический подход к зрительному восприятию. – М.: Прогресс, 1988. – 464 c.

Гусинский Э.Н., Турчанинова Ю.И. Введение в философию образования. – М.: Логос, 2000. – 224 c.

Зеер Э.Ф. Личностно-ориентированное профессиональное образование. –Екатеринбург, 1998. – 126 с.

Калмыков А. Виртуальный учитель. // Школьные технологии. – 2002. – №4. –С. 200–206.

Карпіловська С.Я. До питання смислової саморегуляції особистості. / Проблеми загальної та педагогічної психології : Зб. наук. пр. Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. академіка Максименка С.Д. – Том Y1, частина 3. – К., 2004. – С. 130–136.

Маркова А.К. Психология профессионализма. – М., 1996. – 308 с.

Машбиц Е.И. Психологические механизмы обучения / Развивающее образование: Диалог с В.В. Давыдовым. – М., 2002. – Т. І. – С. 245–252.

Преподавание в сети Интернет. / Отв. редактор В.И. Солдаткин. – М.: Высшая школа, 2003. – 792 с.

Проектування гіпертекстових навчальних систем / За ред. Ю.І. Машбиця. – К., 2000. – 100 c.

Роджерс К. Взгляд на психотерапию, становление человека: Пер. с англ. – М.: Прогресс, 1994. – 480 c.

Смульсон М. Л. Психологія розвитку інтелекту. – К.: Нора-друк, 2003.– 298 с.

Старов М.И., Чванова М.С., Вислобокова М.А. Психолого-педагогические проблемы общения при дистанционном обучении // Дистанционное образование. – 1999. – №2. – С. 26–32.

Сыманюк Э.Э. Психология профессионально-обусловленных кризисов. – М.-Воронеж: Издательство НПО «Модэк», 2004. – 320 с.

Тиффин Дж,, Раджасингам Л. Что такое виртуальное обучение. – М.: ИНФО, 1999. – 312 c.

Хуторской А.В. Интернет в школе. – М.: ИОСО РАО, 2000. – 304 c.

Хуторской А.В. Научно-практические предпосылки дистанционной педагогики // ИНТЕРНЕТ-технологии в открытом образовании: Матер. семинара. – М.: МЭСИ, 2000.

Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. – М.: Смысл, 2001. – 365 с.

Distance Education: An Overview // [Електронний ресурс] — (Каталог дистанційних курсів) — Систем. вимоги: Pentium-266; 32 Мb RАМ; СD-RОМ Windows 98/2000/NT/ХР. — Режим доступу: Internet: avanta. vvsu.ru. – Назва з титул. екрана.

Online learning: Personal reflections on the transformation of education // Ed. by G. Kiersley. – New-Jersey, 2005. — pp. 66–72.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.