MULTIMEDIA CREATIVE PROJECT AS A TRAINING TECHNOLOGY OF FUTURE SPECIALISTS IN THE FIELD OF MASS MEDIA

Authors

  • Yaroslav V. Yanenko Sumy State University, Sumy

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v44i6.1155

Keywords:

higher education, multi-media, creative project

Abstract

The study defines the characteristics of modern creative projects as a technology of training of future specialists in the field of media, advertising and public relations. Special attention is paid to analysis of the concepts of «multimedia» and «creative project». The article offers practical examples of implementation of multimedia creative projects made by students in «Journalism» and «Advertising and public relations» of Sumy State University in the study of special subjects «Branding» and «Practice of advertising». Examples of creative jobs as a short-term creative projects in the discipline «Theory of advertising» are presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yaroslav V. Yanenko, Sumy State University, Sumy

PhD in Sociology, Senior Lecturer, Department of Journalism and Philology, Deputy Head of the Department of Journalism and Philology - Head of the section "Advertising and Public Relations"

References

Александров А. Кросс-медиа и Интернет-реалии Украины / А. Александров, В. Оскрого // Діалог: Медіа-студії : збірник наукових праць. — Вып. 13. — Одеса. : Астропринт, 2013. — С. 125–129.

Барабанова Н. Р. Социально-коммуникативные технологии профессиональной социализации будущих специалистов / Н. Р. Барабанова // Світ соціальних комунікацій : збірник наукових праць. — К., 2013. — Т. 9. — С. 95–97.

Духаніна Н. М. Медіатехнології як мотивація студентів до навчання. Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору / Н. М. Духаніна // Вища освіта України. — К., 2008. — Т. V (12). — С. 189–193.

Колісник-Гуменюк Ю. Сучасні інтерактивні технології навчання / Ю. Колісник-Гуменюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. — К., 2013. — №. 5. — С. 118–124.

Петков С. Крос-медийна комуникация / С. Петков // Научен електронен архив на НБУ. — София : New Bulgarian University, 2011. — Режим доступу : http://eprints.nbu.bg/920/.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

A. Aleksandrov. A. Cross-media and Internet realities of Ukraine / A. Aleksandrov, V. Oskroho // Dialogue: Media Studio. — №13. — 2013. — Рр. 125–129 (in Ukrainian).

N. Barabanova. Socio-communicative technologies professional socialization of future specialists / N. R. Barabanova // World of social communications. — №9. — 2013. — Рр. 95–97 (in Ukrainian).

N. Dukhanina. Media technologies as the motivation of students to learn. Higher education in Ukraine in the context of integration to the European educational space / N. M. Dukhanina // Higher education in Ukraine. — №5 (12). — 2008. — Рр. 189–193 (in Ukrainian).

Yu. Kolisnyk-Humeniuk. Modern interactive learning technologies / Yu. Kolisnyk-Humeniuk // Pedagogy and psychology of professional education. — №5. — 2013. — Рр. 118–124 (in Ukrainian).

S. Petkov. Cross-media communication [online] / S. Petkov // Scientific Electronic Archives of NBU. — Sophiya. — Available from : http://eprints.nbu.bg/920/ (in Bulgarian).

Published

2014-12-27

How to Cite

Yanenko, Y. V. (2014). MULTIMEDIA CREATIVE PROJECT AS A TRAINING TECHNOLOGY OF FUTURE SPECIALISTS IN THE FIELD OF MASS MEDIA. Information Technologies and Learning Tools, 44(6), 134–140. https://doi.org/10.33407/itlt.v44i6.1155

Issue

Section

Learning tools in modern pedagogical systems