MULTIMEDIA CREATIVE PROJECT AS A TRAINING TECHNOLOGY OF FUTURE SPECIALISTS IN THE FIELD OF MASS MEDIA

Cover Image
Yaroslav V. Yanenko

Abstract

The study defines the characteristics of modern creative projects as a technology of training of future specialists in the field of media, advertising and public relations. Special attention is paid to analysis of the concepts of «multimedia» and «creative project». The article offers practical examples of implementation of multimedia creative projects made by students in «Journalism» and «Advertising and public relations» of Sumy State University in the study of special subjects «Branding» and «Practice of advertising». Examples of creative jobs as a short-term creative projects in the discipline «Theory of advertising» are presented.

Keywords

higher education; multi-media; creative project



References

Александров А. Кросс-медиа и Интернет-реалии Украины / А. Александров, В. Оскрого // Діалог: Медіа-студії : збірник наукових праць. — Вып. 13. — Одеса. : Астропринт, 2013. — С. 125–129.

Барабанова Н. Р. Социально-коммуникативные технологии профессиональной социализации будущих специалистов / Н. Р. Барабанова // Світ соціальних комунікацій : збірник наукових праць. — К., 2013. — Т. 9. — С. 95–97.

Духаніна Н. М. Медіатехнології як мотивація студентів до навчання. Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору / Н. М. Духаніна // Вища освіта України. — К., 2008. — Т. V (12). — С. 189–193.

Колісник-Гуменюк Ю. Сучасні інтерактивні технології навчання / Ю. Колісник-Гуменюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. — К., 2013. — №. 5. — С. 118–124.

Петков С. Крос-медийна комуникация / С. Петков // Научен електронен архив на НБУ. — София : New Bulgarian University, 2011. — Режим доступу : http://eprints.nbu.bg/920/.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

A. Aleksandrov. A. Cross-media and Internet realities of Ukraine / A. Aleksandrov, V. Oskroho // Dialogue: Media Studio. — №13. — 2013. — Рр. 125–129 (in Ukrainian).

N. Barabanova. Socio-communicative technologies professional socialization of future specialists / N. R. Barabanova // World of social communications. — №9. — 2013. — Рр. 95–97 (in Ukrainian).

N. Dukhanina. Media technologies as the motivation of students to learn. Higher education in Ukraine in the context of integration to the European educational space / N. M. Dukhanina // Higher education in Ukraine. — №5 (12). — 2008. — Рр. 189–193 (in Ukrainian).

Yu. Kolisnyk-Humeniuk. Modern interactive learning technologies / Yu. Kolisnyk-Humeniuk // Pedagogy and psychology of professional education. — №5. — 2013. — Рр. 118–124 (in Ukrainian).

S. Petkov. Cross-media communication [online] / S. Petkov // Scientific Electronic Archives of NBU. — Sophiya. — Available from : http://eprints.nbu.bg/920/ (in Bulgarian).





Copyright (c) 2014 Yaroslav V. Yanenko


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.