Abstract
The article analyzes the state and prospects for the use of modern tools of Internet access on the basis of cloud technologies. It is highlighted the degree of scientific development problems identified by the classification of modern mobile tools for use in e-learning. Nature of the information and communication activities of Internet users in the educational environment through the use of Internet access is substantiated. It was noted that among the main tasks of the resource centers of distance education an important place is given to provision of information, including the content filling training by sharing educational platforms, electronic educational resources and Internet access facilities. A general description of the information resource centers providing distance education is presented. It is determined that the main advantage of using a resource centers cloud platforms and cloud services is the continuity and availability of learning.References
Биков В.Ю. Мобільний простір і мобільно-орієнтоване середовище інтернет-користувача: особливості модельного подання та освітнього застосування / В.Ю.Биков // Інформаційні технології в освіті. Збірник наукових праць. ХДУ ¬ № 17 . – ¬ 2013. С.20.
Коневщинська О.Е. Електронні освітні ресурси у межах інформаційного забезпечення ресурсного центру дистанційного навчання /О.Е. Коневщинська // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – № 5 (43). – С 164-173.– //[Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1140.
Коневщинська О.Е. Кадрове забезпечення ресурсного центру дистанційного навчання / О.Е. Коневщинська // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2013. – № 6 (38). – С182-195 //[Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/957
Коневщинська О.Е. Новітні технології у роботі ресурсного центру дистанційної освіти. / О.Е. Коневщинська //[Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/IITZN-2014.pdf#page=32
Коневщинська О.Е.«Формування ІКТ-компетентності викладачів-тьюторів ресурсних центрів дистанційної освіти» / О.Е. Коневщинська // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – № 4 (42). – С 20-32 // [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/68
Лапінський В.В. Електронні освітні ресурси – дидактичні вимоги і класифікація / В.В. Лапінський // [Електронний ресурс] Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/2004
Литвинова С.Г. Критерії оцінювання локальних електронних освітніх ресурсів / С.Г. Литвинова // Інформаційні технології в освіті. Збірник наукових праць. ХДУ № 15. ¬2013 С. 185-192. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.university.kherson.ua/Information/Conference.
Про затвердження Положення про електронні освітні ресурси [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1695-12.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Bykov V.U. Mobile space and mobile-oriented environment of Internet users, features model presentation and educational applications / V.Yu.Bykov // Information Technologies in Education. Scientific Papers.KSU ¬ № 17 ¬ 2013. p.20 ( in Ukrainian)
Konevshchynska O.E. Electronic educational resources within an information resource center providing distance learning [online] / O.E. Konevshchynska // Information Technologies and Learning Tools. - 2014. - № 5 (43). - C 164-173.- Available from: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1140 ( in Ukrainian)
Konevshchynska O.E. Staff of the Center for Distance Learning [online] / O.E. Konevshchynska // Information Technologies and Learning Tools. - 2013. - № 6 (38). - P. 182-195. – Available from: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/957( in Ukrainian)
Konevshchynska O.E. New technologies in the work of the Center for Distance Education. [online] / O.E. Konevschynska. – Available from: http://lib.iitta.gov.ua/IITZN-2014.pdf#page=32( in Ukrainian)
Konevshchynska O.E. "Formation of ICT competence of teachers, tutors and resource centers for Distance Education" [online] / O.E .Konevshchynska // Information Technologies and Learning Tools. - 2014. - № 4 (42). - P20-32. – Available from: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/68( in Ukrainian)
Lapinsky V.V. Electronic educational resources - teaching requirements and classification [online] / V.V.Lapinsky. – Available from: http://lib.iitta.gov.ua/2004 ( in Ukrainian)
Litvinova S.G. Criteria for evaluating local electronic educational resources [online] / S.G. Litvinova // Information Technologies in Education. – 2013. – 15. - p.185-192. – Available from: http: //www.university.kherson.ua/Information/Conference. (in Ukrainian)
On approval of electronic educational resources [online]. – Available from: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1695-12. (in Ukrainian)
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.