COMPETENCIES EVALUATION BY MOODLE PLATFORM TOOLS
PDF (Ukrainian)

Keywords

competency-based approach
assessment of competencies
Moodle
"Skills repository" module
C2i certification

How to Cite

[1]
O. A. Shcherbyna, “COMPETENCIES EVALUATION BY MOODLE PLATFORM TOOLS”, ITLT, vol. 45, no. 1, pp. 134–145, Feb. 2015, doi: 10.33407/itlt.v45i1.1169.

Abstract

The National Strategy of the Education Development in Ukraine for 2012-2021 includes modernization of structure, content and organization of education on the basis of competency-based approach, which requires the full implementation of an appropriate assessment system. This article discusses the features of competency evaluation and use of "Skills repository" module for Moodle learning management system, created for the needs of the certification of information and communication competencies C2i, which has been implemented in the system of higher education in France since 2011. Work with examples and an instance of the repository is considered, as well as with summarizing evaluation report. New features that have appeared in the latest version of the module are reviewed.
PDF (Ukrainian)

References

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки. [Електронний ресурс]. —Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf .

План заходів з реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/686-2013-%D1%80#n8.

Закон України про вищу освіту. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / під заг. ред. О. В. Овчарук. — К.: “К.І.С.”, 2004. —112 с.

Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України : метод. рекомендації / [В. Ю. Биков, О. В. Білоус, Ю. М. Богачков та ін.] ; за заг. ред. В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна, О. В. Овчарук. — К. : Атіка, 2010. — 88 с.

Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE : методичний посібник / Ю. В. Триус, І. В. Герасименко, В. М. Франчук / за ред. Ю. В. Триуса. — Черкаси, 2012, — 220 с.

Skills Repository Activities. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://docs.moodle.org/27/en/mod/referentiel/activite.

Le module Référentiel pour l'évaluation et la certification des compétences [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://moodlemoot2009.insa-lyon.fr/course/view.php?id=24 .

Щербина О. А. Модуль «Репозиторій компетентностей» для системи управління навчанням Moodle // Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць / Ун-т менедж. освіти НАПН України, редкол.: О. Л. Ануфрієва [та ін.]. — Вип. 7 (20) / голов. ред. В. В. Олійник. — К. : «АТОПОЛ», 2012. — С. 244–251.

C2i — Certificat Informatique et Internet. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.c2i.education.fr/.

Certificat Informatique et Internet de l'enseignement supérieur. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.education.gouv.fr/cid54844/esrs1000461a.html.

Щербина О. А. Сертифікація інформаційно-комунікаційних компетентностей у системі вищої освіти Франції / О. А. Щербина // Педагогічний процес: теорія і практика : зб. наук. пр. / засн.: Київський університет імені Бориса Грінченка, Благодійний фонд ім. Антона Макаренка; [голов. ред. С. О. Сисоєва]. — Вип. 3. — 2012. — 344 с. — С. 304–313.

Les Points Lomer [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://michel.vauquois.free.fr/Presentation.html.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

National Strategy for the Development of Education in Ukraine for 2012-2021 [online]. — Available from : http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf (in Ukrainian).

Action Plan for the implementation of the National Strategy for the Development of Education in Ukraine for the period till 2021. [online]. — Available from : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/686-2013-%D1%80#n8 (in Ukrainian).

Law of Ukraine on higher education [online]. — Available from : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (in Ukrainian).

Competency approach in modern education: international experience and prospects of Ukrainian Library Educational Policy / Under the total. eds. О. V. Ovcharuk. –— Kyiv : "K. I. S." 2004. — 112 p. (in Ukrainian).

Principles of standardization of information and communication competencies in the education system of Ukraine: method. recommendations / [V. Yu. Bykov, O. V. Bilous, Yu. M. Bogachkov and oth.] red. by V. Yu. Bykov, O. M. Spirin, O. V. Ovcharuk. — Kyiv : Atika, 2010. — 88 p. (in Ukrainian).

Electronic learning university based on MOODLE: Toolkit / Yu. V. Trius, I. V. Herasimenko, V. M. Franchuk / еd. Yu. V. Trius. — Cherkasy , 2012. — 220 p. (in Ukrainian).

Skills Repository Activities [online]. — Available from : https://docs.moodle.org/27/en/mod/referentiel/activite (in English).

Le module Référentiel pour l'évaluation et la certification des compétences. [online]. — Available from : http: //moodlemoot2009.insa-lyon.fr/course/view.php? Id = 24 (in French).

Scherbyna A. A. Skills repository module for learning management system Moodle / Journal of Postgraduate Education: Coll. sciences. papers / University of Education manag. of NAPS Ukraine, Editorial Board : O. L. Anufrieva [and oth.]. — Vol. 7 (20) / red. V. Oleynik. — Kyiv : "ATOPOL", 2012.— P. 244–251. (in Ukrainian) .

C2i — Certificat Informatique et Internet [online]. — Available from : http://www.c2i.education.fr/ (in French).

Certificat Informatique et Internet de l'enseignement supérieur [online]. — Available from : http://www.education.gouv.fr/cid54844/esrs1000461a.html (in French).

Scherbyna A. A. Certification ICT competencies in higher education of France / A. A. Scherbyna // Teaching Process: Theory and Practice: Coll. sciences. / founded by Kyiv University Boris Hrinchenko, Anton Makarenko Charitable Foundation; [editor in Chief S. O. Sysoieva]. — Vol. 3. — 2012. — 344 p. — P. 304–313. (in Ukrainian).

Les Points Lomer [online]. — Available from : http://michel.vauquois.free.fr/Presentation.html (in French).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.