Abstract
Today higher educational institutions should prepare a specialist, who is able to work successfully in globalized market conditions. Accent is made stronger on universal preparation of graduate student and his adaptation to jobs market, as well as on personal orientation of educational process and its informatization. The article considers a concept of distance learning technologies and their support systems. Designed system of distance learning for IT-specialists preparation based on a platform Moodle is a result of the study. The system ensures hierarchic organization of learning courses thanks to using an interactive multimedia clips in Adobe Flash format. As well as there is a possibility to organize various forms of learning and knowledge control.References
Голощук Р. О. Інтелектуальна система авторизації та контролю знань дистанційного слухача / Р. О. Голощук, М. А. Григор’єв // Інформаційні системи та мережі : Вісник Національного університету «Львівська політехніка». — 2004. — № 519. — С. 73–81.
Демида Б. Системи дистанційного навчання: огляд, аналіз, вибір / Б. Демида, С. Сагайдак, І. Копил // Комп'ютерні науки та інформаційні технології : [збірник наукових праць] / відповідальний редактор Ю. М. Рашкевич. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. — 436 c. : іл. — (Вісник / Національного університету "Львівська політехніка" ; № 694). — С. 98–107.
Демонстрація можливостей Moodle [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://moodle.co.ua/course/view.php?id=2.
Дивак В. В. Використання відкритих систем дистанційного навчання у підготовці фахівців з педагогіки вищої школи // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2012. — №2 (28). —Режим доступу до журналу : http://www.journal.iitta.gov.ua.
Дистанційне навчання. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : WWW/URL: http://uk.wikipedia.org/wiki/Дистанційне_навчання – 02.10.12 р. — Назва з титул. екрану.
Петлюшенко Н. Упровадження комп’ютерних технологій у початковій школі. // Початкове навчання і виховання. — 2012. — №1. — С. 12.
Самойленко О. М. Створення нормативної бази навчального процесу внз як засіб забезпечення дистанційної форми навчання студентів // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2013. —Том 35. — №3. — С. 99–105.
Теория и практика дистанционного обучения : учеб. пособие / под ред. Е. С. Полат. — М. : Изд. Центр "Академия", 2004. — 416 c.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
R. Holoshcuk. Intellectual system of authorization and knowledge control of distance learner / R. Holoshcuk, M. Hryhoryev // Informational systems and networks: Informer of National university “Lvivska polytechnica”. — 2004. — №519. — Р. 73–81. 9 (in Ukrainian)
B. Demyda. Distance learning systems: review, analysis, choice / B. Demyda, C. Sagaidak, I. Kopyl // Computer's sciences and information technologies: [Collection of scientific studies] / responsible editor Y. Rashkevych. — Lviv: Lvivska polytechnica edition, 2011. — 436 p. : il. — (Informer of National university “Lvivska polytechnica; №694). — С. 98–107. (in Ukrainian)
Demonstration of Moodle possibilities [online]. — Available from : http://moodle.co.ua/course/view.php?id=2(in Ukrainian)
V. Dyvak. Using of distance learning open systems for preparation of specialists on pedagogic of higher school [online] // Information technologies and learning tools. — 2012. — Volume 28. — №2. — Available from : http://www.journal.iitta.gov.ua (in Ukrainian)
Distance learning. [online]. — Available from : www/url: http://uk.wikipedia.org/wiki/ Distance learning – 02. 10.12 — Name from title display. (in Ukrainian)
N. Petlyushenko. Introduction of computer’s technologies at primary school. // Primary education, №1. 2012. P.12. (in Ukrainian)
O. Samoilenko. Creation of normative base of learning process of higher education establishments as means of students provision by distance learning // Information technologies and learning tools. — 2013. — Volume 35. — №3. — P. 99–105. (in Ukrainian)
Theory and practice of distance learning: Tutorial / Edited by E. Polat. — M : Publishing. Centre "Academy", 2004 — 416 p. (in Russian).
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.