TENDENCIES OF DISTANCE LEARNING DEVELOPMENT AT FOREIGN HIGHER SCHOOLS
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance learning
distance course
virtual learning environment

How to Cite

[1]
B. I. Shunevych, “TENDENCIES OF DISTANCE LEARNING DEVELOPMENT AT FOREIGN HIGHER SCHOOLS”, ITLT, vol. 7, no. 3, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v7i3.122.

Abstract

The article deals with the tendency analysis of distance learning at higher educational schools of Europe and North America countries on the basis of two foreign researches with the article author’s participation.
PDF (Ukrainian)

References

Дистанційний навчальний процес: Навч. посібн. / За ред. В. Бикова та В. Кухаренка. – К.: Міленіум, 2005. – 292 с.

Козлакова Г. Інформаційно-програмне забезпечення дистанційної освіти: зарубіжний і вітчизняний досвід: Монографія. – К.: ВЦ „Просвіта”, 2002. – 230 с.

Олійник В. Дистанційна освіта за кордоном та в Україні // Імідж сучасного педагога. – 2001. – № 1(12). – С. 22–29.

Московский государственный университет экономики, статистики и информатики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mesi.ru/e-learning/on_l. – Заголовок з екрана, 2008.

Стефаненко П. Теоретичні і методичні основи дистанційного навчання у вищій школі. Дис. ... докт. пед. наук: 13.00.04 / Ін-т пед. і псих. АПН України. – К., 2002. – 490 с.

Шейко В. Дистанційна освіта в США // Новий колегіум. – 2000 – № 5. – С. 31–35.

Шуневич Б. Дистанційна освіта: зарубіжний досвід на матеріалі англійської мови // Іноземні мови. – 2003. – № 3. – С. 64–66.

Шуневич Б. Економіка дистанційної освіти: сучасний закордонний досвід // Теоретичні питання освіти та виховання: Зб. наук. пр. – Ч. 2 / За заг. ред. М. Б. Євтуха. – К.: Вид. центр КДЛУ, 2003. – Вип. 24. – С. 209–212.

Agaoglu E., Imer G., Kurubacak G. A Case Study of Organizing Distance Education: Anadolu University // The Turkish Online Journal of Distance Education. – 2002. – № 3(1). – P. 45–51.

CNED [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.cned.fr. – Заголовок з екрана, 2008.

Daniel J. The Open University of Great Britain // Towards Virtualization: Open and Distance Learning. – New Delhi: Kogan Page, 2002. – P. 598–620.

Electronic Campus [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.electroniccampus.org. – Заголовок з екрана, 2008.

Gartner Group Learning [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gglearning.com. – Заголовок з екрана, 2008.

International Review of Research in Open and Distance Learning. – 2001. – Vol. 1. – No. 2. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/issue/view/10. – Заголовок з екрана.

International Review of Research in Open and Distance Learning. – 2002. – Vol. 2. – No. 2. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/issue/view/12. – Заголовок з екрана.

Kristovska I., Ivanova I. Open and Distance Learning in Latvia // Towards Virtualization: Open and Distance Learning. New Delhi: Kogan Page, 2002. – P. 375–388.

Microsoft company. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.microsoft.com/learning/training/default.mspx. – Заголовок з екрана, 2008.

National Technological University [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ntu.edu/home/aboutus.asp#AC. – Заголовок з екрана, 2008.

Open Education Center [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ceac.com. – Заголовок з екрана, 2008.

Open Learning Agency [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ola.bc.ca. – Заголовок з екрана, 2008.

Open University of Great Britain [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.open.ac.uk. – Заголовок з екрана, 2008.

Open University of Netherlands [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ou.nl. – Заголовок з екрана, 2008.

Oracle (Oracle OLA Online) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.oracle.com. – Заголовок з екран екрана, 2008.

Runnesto R., Ristesund G. Experiences with Learning Management Systems in Norvegian Universities and Colleges, 2002 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nettskolen.com/forskning/Diploma%20project.pdf. – Заголовок з екрана.

Technology, Education, and Copyright Harmonization Act [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.copyright.gov/legislation/pl107-273.html. – Заголовок з екрана.

Towards Virtualization: Open and Distance Learning. – New Delhi: Kogan Page, 2002. – 728 p.

University Maryland University College [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.umuc.edu. – Заголовок з екрана, 2008.

Virtual University of Michigan [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mivu.org. – Заголовок з екрана, 2008.

Virtual University of Oresanda [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.uni.oresund.org. – Заголовок з екрана, 2008.

Western Governors University [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.wgu.edu/wgu/index.html. – Заголовок з екрана, 2008.

World Lecture Hall [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://web.austin.utexas.edu/wlh/index.cfm. – Заголовок з екрана, 2008.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.