TEACHER PROFESSIONAL COMPETENCE IN THE SPHERE OF PUPILS’ SCIENTIFIC LABOUR MANAGEMENT

Authors

  • Olena V. Anishchenko Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults of APS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v6i2.123

Keywords:

teacher professional competence, pupils’ scientific labour management

Abstract

The article deals with the analysis of the teacher professional competence in the sphere of pupils’ scientific labour management. The main teacher professional competence components are characterized in the context of students’ and pupils’ scientific labour management.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olena V. Anishchenko, Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults of APS of Ukraine, Kyiv

кандидат педагогических наук, доцент, докторант отдела андрагогики

References

Архипова Л.П. Формирование эколого-валеологической готовности учителей в системе внутришкольного непрерывного повышения квалификации: Автореф. дисс. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Челяб. гос. пед. ин-т. – Челябинск, 2007. – 22 с.

Васильєв І.Б. Теоретико-методологічні аспекти формування змісту курсу «Проф. педагогіка»: системний підхід // Професійна освіта: теорія і практика. – Х.: ХОНМЦ, 2000. – №1–2 (11–12). – С. 71–74.

Гессен С.И. Педагогические сочинения / Сост. Е.Г. Оссовский и др. – Саранск: Тип. «Красный Октябрь», 2001. – 564 с.

Гессен С.И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / Отв. ред. и сост. П.В. Алексеев. – М.: Школа – Пресс, 1995. – 448 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека освітньої політики / Бібік Н.М., Ващенко Л.С., Локшина О.І. та ін.; Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: К.І.С., 2004. – 112 с.

Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. – М.: Высшая шк., 1990. – 119 с.

Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя // Педагогика. – 2001. – №10. – С. 56–61.

Лук’янова Л.Б. Феномени екологічної компетентності // Філософія педагогічної майстерності: Зб. наук. пр.; Редкол.: Н.Г. Ничкало та ін. – К.; Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. – С. 136–145.

Митина Л.М., Митин Г.В., Анисимова О.А. Профессиональная деятельность и здоровье педагога: Учеб. пособие / Под общ. ред. Л.М. Митиной. – М.: ИЦ «Академія», 2005. – 368 с. – Библиогр.: с. 342–361.

Мунтян І.С. Ґендерний підхід у професійній підготовці студентів вищих педагогічних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Південноукраїнський держ. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. – Одеса, 2004. – 20 с.

Смирнов Н.К. Здоровьесберегающие образовательные технологии и психология здоровья в школе. – 2-е изд. – М.: АРКТИ, 2006. – 320 с.

Столярчук Л.И. Гендерное образование: теоретические аспекты // Среднее профессиональное образование. – 2005. – №8. – С. 48–49.

Torff B., Sessions D.N. Principals’ Perceptions of the Causes of Teacher Ineffectiveness // Journal of Educational Psychology. – 2005. – Vol. 97, №4. – Р. 530-537.

How to Cite

[1]
O. V. Anishchenko, “TEACHER PROFESSIONAL COMPETENCE IN THE SPHERE OF PUPILS’ SCIENTIFIC LABOUR MANAGEMENT”, ITLT, vol. 6, no. 2, Aug. 2010.

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment