TEACHER PROFESSIONAL COMPETENCE IN THE SPHERE OF PUPILS’ SCIENTIFIC LABOUR MANAGEMENT
PDF (Ukrainian)

Keywords

teacher professional competence
pupils’ scientific labour management

How to Cite

[1]
O. V. Anishchenko, “TEACHER PROFESSIONAL COMPETENCE IN THE SPHERE OF PUPILS’ SCIENTIFIC LABOUR MANAGEMENT”, ITLT, vol. 6, no. 2, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v6i2.123.

Abstract

The article deals with the analysis of the teacher professional competence in the sphere of pupils’ scientific labour management. The main teacher professional competence components are characterized in the context of students’ and pupils’ scientific labour management.
PDF (Ukrainian)

References

Архипова Л.П. Формирование эколого-валеологической готовности учителей в системе внутришкольного непрерывного повышения квалификации: Автореф. дисс. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Челяб. гос. пед. ин-т. – Челябинск, 2007. – 22 с.

Васильєв І.Б. Теоретико-методологічні аспекти формування змісту курсу «Проф. педагогіка»: системний підхід // Професійна освіта: теорія і практика. – Х.: ХОНМЦ, 2000. – №1–2 (11–12). – С. 71–74.

Гессен С.И. Педагогические сочинения / Сост. Е.Г. Оссовский и др. – Саранск: Тип. «Красный Октябрь», 2001. – 564 с.

Гессен С.И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / Отв. ред. и сост. П.В. Алексеев. – М.: Школа – Пресс, 1995. – 448 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека освітньої політики / Бібік Н.М., Ващенко Л.С., Локшина О.І. та ін.; Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: К.І.С., 2004. – 112 с.

Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. – М.: Высшая шк., 1990. – 119 с.

Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя // Педагогика. – 2001. – №10. – С. 56–61.

Лук’янова Л.Б. Феномени екологічної компетентності // Філософія педагогічної майстерності: Зб. наук. пр.; Редкол.: Н.Г. Ничкало та ін. – К.; Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. – С. 136–145.

Митина Л.М., Митин Г.В., Анисимова О.А. Профессиональная деятельность и здоровье педагога: Учеб. пособие / Под общ. ред. Л.М. Митиной. – М.: ИЦ «Академія», 2005. – 368 с. – Библиогр.: с. 342–361.

Мунтян І.С. Ґендерний підхід у професійній підготовці студентів вищих педагогічних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Південноукраїнський держ. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. – Одеса, 2004. – 20 с.

Смирнов Н.К. Здоровьесберегающие образовательные технологии и психология здоровья в школе. – 2-е изд. – М.: АРКТИ, 2006. – 320 с.

Столярчук Л.И. Гендерное образование: теоретические аспекты // Среднее профессиональное образование. – 2005. – №8. – С. 48–49.

Torff B., Sessions D.N. Principals’ Perceptions of the Causes of Teacher Ineffectiveness // Journal of Educational Psychology. – 2005. – Vol. 97, №4. – Р. 530-537.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.