TRAINING OF SCHOOL PRINCIPALS FOR RESEARCH WORK
PDF (Ukrainian)

Keywords

research work
school principals
in-cervices teacher training
structure of readiness
criteria
level

How to Cite

[1]
V. H. Bazeliuk, “TRAINING OF SCHOOL PRINCIPALS FOR RESEARCH WORK”, ITLT, vol. 6, no. 2, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v6i2.124.

Abstract

The situation of school principals training for research work in the system of in-service teacher training, problems and reasons of their low-level preparation are considered in the article. The model of structural constituents of research skills forming process of school principals, the scale for the integrated estimation of readiness, criteria and method of levels evaluation are offered.
PDF (Ukrainian)

References

Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи. Монографія. – К.: Логос, 1998. – 140 с.

Клокар Н.І. Вплив глобалізаційних процесів на зміст і завдання післядипломної педагогічної освіти регіону. Вісник післядипломної освіти: Збірник наукових праць. Випуск 3 /Ред. кол.: В.В. Олійник (гол. ред.) та ін. – К.: Міленіум, 2006. – С. 17–27.

Лазарев В.С. Системное развитие школы. – М.: Педагогическое общество России, 2002. – 304 с.

Лазарев В.С., Ставринова Н.Н. Критерии и уровни готовности будущего педагога к исследовательской деятельности.// Педагогика. – 2006. – № 2. – С. 51–59.

Маслов В.И. Теория и методика организации непрерывного повышения квалификации руководителей школ. – К.: ЦИУУ, 1990. – 258 с.

Набока Л.Я., Скрипник М.І. Методи забезпечення педагога-дослідника // Післядипломна освіта в Україні. – 2003. – № 2. – С. 61–66.

.Типові навчальні плани та анотовані програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи загальної середньої освіти (методичні рекомендації для інститутів післядипломної педагогічної освіти) / За заг. редакцією Л.І. Даниленко – К.: Логос, 2005. – 60 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.