DESIGNING SUPPORT SYSTEM OF DISTANCE LEARNING IN VOCATIONAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS
PDF (Ukrainian)

Keywords

information and communication technologies
distance learning
system of distance learning
e-learning courses
Moodle

How to Cite

[1]
V. V. Hlushchenko, “DESIGNING SUPPORT SYSTEM OF DISTANCE LEARNING IN VOCATIONAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS”, ITLT, vol. 49, no. 5, pp. 121–133, Oct. 2015, doi: 10.33407/itlt.v49i5.1242.

Abstract

In the article the system of distance learning in vocational education system based on Moodle is considered. The features of the system design and the use of e-learning in vocational schools; designing the system structure for distance learning in vocational education; main stages of implementation of distance learning in the educational process of vocational education based on Moodle are considered. There has been developed the prototype support system for distance learning in State educational establishment "Cherkasky professional college."
PDF (Ukrainian)

References

Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» № 466 від 25.04.2013 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.

Концепція проекту «Дистанційне навчання школярів» [Електронний ресурс] / [Ю. М. Богачков, В. Ю.Биков, В. О. Красношапка та ін.] // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – № 5 (13). – Режим доступу до журналу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/186/172#.VcsXJ_ntmko.

Інформаційно-аналітична система контролю та оцінювання навчальної діяльності студентів ВНЗ : монографія / [А. А. Тимченко, Ю. В. Триус, І. В. Стеценко, Л. П. Оксамитна, В. М. Франчук, Г. О. Заспа, Д. П. Тупицький, О. В. Тьорло, І. В. Герасименко]. – Черкаси: МакЛаут, 2010. – 300 с.

Герасименко І. В. Використання технологій дистанційного навчання в підготовці майбутніх бакалаврів комп’ютерних наук [Електронний ресурс] / Герасименко Інна. Володимирівна // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – №3(41). – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1080#.U70eW_l_s-Q (дата актуальності 26.06.2014).

Богачков Ю. М. Ключові питання створення концепції мережі ресурсних центрів дистанційної освіти загальноосвітніх навчальних закладів / Ю. М. Богачков, О. П. Пінчук // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2013. – Т. 35, вип. 3. – С. 83–98.

Биков В. Ю. Моніторинг рівня навчальних досягнень з використанням Інтернет-технологій : [монографія] / АПН України; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання / Биков В. Ю., Богачков Ю. М., Жук Ю. О. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 127 с.

Пінчук О. П. Організація та функціонування мережі ресурсних центрів дистанційної освіти загальноосвітніх нвчльних закладів: [монографія] / [Пінчук О. П., Богачков Ю. М., Биков В. Ю., Манако А. Ф., Олійник В. В., Буров О. Ю., Коневщинська О. Е., Іванюк І. В., Рождественська Д. Б., Барладим В.М., Корнієць О. М. Мушка І. В.]. ¬– Київ , "Атіка" ISBN 978-966-326-477-6, 2014. – 184 с.

Величко Н. О. Індикатори ефективної діяльності професійно-технічних навчальних закладів як інструментарій моніторингу якості і доступності освітніх послуг : [метод. реком.] / [Н. О. Величко, Л. А. Майборода, І. М. Савченко та ін.] ; за заг. ред. І. М. Савченко. – К. : Прінт, ВІАЦ, 2009. – 37 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ipto.kiev.ua/ index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=54&Itemid=56.

Майборода Л. А. Організаційно-правові засади створення інформаційно-аналітичних центрів ПТО : [метод. реком.] / Л. А. Майборода, І. М. Савченко. – К. : Принт, 2009. – 49 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ipto.kiev.ua/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=54&Itemid =56.

Биков В. Ю. Технологія створення дистанційного курсу ^[навч. посібник] / [В. Ю. Биков, В. М. Кухаренко, Н. Г. Сиротенко, О. В. Рибалко, Ю. М. Богачков]; за ред. В. Ю. Бикова та В. М. Кухаренка. – К. : Міленіум, 2008. – 324 с.

Сайт системи Moodle [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://moodle.org.

Сайт системи Edmodo [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.edmodo.com.

Сайт системи Skillsoft [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.skillsoft.com.

Сайт системи Schoology [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.schoology.com.

Сайт системи Instructure [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.instructure.com.

The top 20 LMS Software [Electronic resource]. – Режим доступу : http://www.capterra.com/learning-management-system-software /#infographic (дата актуальності 30.7.2015 р.).

Система підтримки дистанційного навчання Державного навчального закладу «Черкаський професійний ліцей» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://profli.cdtu.edu.ua.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Ministry of Education and Science of Ukraine «On Approval of distance education» № 466 from 25.04.2013 p. [online]. – Available from: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703- 13 (in Ukrainian)..

The concept of the «Distance Learning students» [online] / Y. M Bohachkov, V. Yu. Bykov, V .O. Krasnoshapka and others. // Information technology and learning tools. – 2009. – № 5 (13). – Available from: http://www.ime.edu-ua.net/em.html. – Name of the dividers. screen.(in Ukrainian).

Information-analytical system of monitoring and evaluation of educational activities of university students: Monograph / A. A. Timchenko, Y. V. Trius, I. V Stecenko, L. P Oksamytna, V. M. Franchuk, G. A. Zaspa, D. P. Tupytskyy, A. V. Torlo, I. V. Gerasimenko. – Cherkasy: MakLaut, 2010. – 300 р. (in Ukrainian).

Gerasimenko I. V. Use of distance learning technologies in training future bachelors in computer science [online] / Gerasimenko I. V. // Information technology and learning tools. – 2014. – №3 (41). – Available from: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1080#.U70eW_l_s-Q (date 26/06/2014) (in Ukrainian).

Bohachkov M. Key issues creating the concept of a network resource centers of distance education of secondary schools / Bohachkov M., Pinchuk A. P. // Information technologies and means of teaching. – 2013. – Vol 35, no. 3. – P. 83–98. (in Ukrainian).

Bykov V.U. Monitoring the level of educational achievement using Internet technologies [monograph] / Pedagogical Sciences of Ukraine; Institute of Information technology and training / Bykov V. Y., Bohachkov Y. M., Zyku Y. O. – K., Educational thought, 2008. – 127 p. (in Ukrainian).

Velichko N. O. Indicators of effective vocational education as tools monitor the quality and accessibility of educational services: [method. recom.] [online] / N. O Velichko, L. A. Majboroda, I. N. Savchenko and others. ; by the Society. ed. I. M. Savchenko. – K. : Print, VIAC, 2009. – 37 p. – – Available from: http://ipto.kiev.ua/ index.php? Option = com_content & task = blogcategory & id = 54 & Itemid = 56 (in Ukrainian).

Pinchuk, A. P. The organization and functioning of a network of resource centers of distance education of secondary schools nvchlnyh: [monograph] / Pinchuk A. P., Bohachkov Y. M., V. Y. Bykov, Manakov, A. F., Oliynyk V. V., Burov A. Y.., Konevschynska O. E., Ivanyuk I. V., Christmas D. B., Barladym V. M. Korniets A. M., Mushka I. V. – . Kyiv : "Atika" ISBN 978-966-326-477-6, 2014. – 184 s. (in Ukrainian).

Majboroda L. A. Organizational and Legal Basis creation of information and analytical centers: [method. Recom.] [online] / L. A. Majboroda, I. N. Savchenko. – K. : Print, 2009. – 49 p. – Available from: http://ipto.kiev.ua/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id =54&Itemid=56 (in Ukrainian).

Bykov V. Y. Technology of distance course [teach. user] / V. Y. Bykov, V. M. Kukharenko, N. G. Syrotenko, O. V. Rybalko, Y. M. Bohachkov ; eds. V. Y. Bykov and V. M. Kukharenko – K .: Millenium, 2008. – 324 p. (in Ukrainian).

Moodle [online]. – Available from: https://moodle.org. (in Russian).

Edmodo [online]. – Available from: https://www.edmodo.com. (in English).

Skillsoft [online]. – Available from: www.skillsoft.com. (in English).

Schoology [online]. – Available from: https://www.schoology.com. (in English).

.Instructure [online]. – Available from: https://www.instructure.com. (in English).

The top 20 LMS Software [online]. – Available from: http://www.capterra.com/learning-management-system-software /#infographic. (in English).

System of distance learning State educational institution «Cherkasky professional college». [online]. – Available from: http://profli.cdtu.edu.ua (in Ukrainian).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.