Abstract
Foreign experience of the usage of learning web-oriented systems proves their efficiency and quality in the process of teaching, their positive influence on teacher’s pedagogical activity. The key condition of research is professional training of future teachers of philological specialties in the environment of the web-oriented system of education in higher educational establishment. For the improvement of the use and introduction of the learning web-oriented system in pedagogical activity of future teachers of philological specialties it is offered the introduction of the training course on the computer-aided translation of professional foreign texts.References
Бєлов Ю. А., Проценко В. С., Чаленко П. Й. Інструментальні засоби програмування. – К. : Либідь, 1993. –50 с.
Гриб’юк О. О. Перспективи впровадження хмарних технологій в освіті / Гриб’юк О. О. // Теорія та методика електронного навчання : збірник наукових праць (IV). – 2013. – С. 45–59.
Капустян І. І. Розвиток навчального комп’ютерно орієнтованого середовища у неперервній педагогічній освіті Швеції : автореф дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук спец. 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті». – Київ, 2012. – 22с.
Малицька І. Д. Освітні мережі як сучасні інформаційно-комунікаційні технології в системах освіти зарубіжних країн [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/96/82#.VSI9J_ysXfI.
Методологія інформатизації наукової та управлінської діяльності установ НАПН України на основі веб-технологій : монографія / [авт. кол. : Н. Т. Задорожна, Т. В. Кузнецова, А. В. Кільченко, Х. В. Середа, С. М. Тукало, О. О. Каплун, Л. А. Лупаренко]. – К. : Атіка, 2014. – 160 с.
Якушев П. С. Анализ технологий и систем управления электронным обучением: Отчет. [Електронний ресурс]. / П. С. Якушев // Реализация образовательных программ инновационного типа в области IT. – Режим доступу : http://inno.cs.msu.su/implementation/it-university/07/report.dochttp://inno.cs.msu.su/implementation/it-university/07/report.doc.
Sereda Kh. Usability as a way to improve the effectiveness of information systems implementation. /Kh.Sereda // Informational Technologies in Education. – 2014. – № 19. – P. 101–108.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Belov Yu. A., Protsenko V. S., Chalenko P. Y Programming tools/– K. : Libid, 1993. – S 50. (in Ukrainian).
Grybiuk O. O. Prospects for implementation of cloud computing in education. / Grib’yuk O. O. // Teoriya ta metodika elektronnogo navchannya: zbirnik naukovih prats (IV). – 2013. – S. 45–59 (in Ukrainian).
Kapustyan I. I. The development of learning computer-oriented environment in lifelong learning in Sweden: avtoref dis. na zdobuttya naukovogo stupenya kand. ped. nauk spets. 13.00.10 «Informatsiyno-komunikatsiyni tehnologiyi v osviti». – Kiyiv. – 2012. – 22 s. (in Ukrainian).
Malitska I. D. Educational Network as modern information and communication technologies in education abroad. [online]. – Available from: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/96/82#.VSI9J_ysXfI (in Ukrainian).
Methodology of informatization of scientific research and management in NAPS of Ukraine based on web technology: monograph. / Avt. kol.: N. T. Zadorozhna, T. V. Kuzneczova, A. V. Kil`chenko, X. V. Sereda, S. M. Tukalo, O. O. Kaplun, L. A. Luparenko. – K. : Atika, 2014. – 160 s. (in Ukrainian).
Yakushev P. S. Analysis of technologies and systems for e-learning management: Report. / P. S. Yakushev // Realizatsiya obrazovatelnyh programm innovatsionnogo tipa v oblasti IT. [online]. – Available from : http://inno.cs.msu.su/implementation/it-university/07/report.doc. (in Ukrainian).
Sereda K/ h/. Usability as a way to improve the effectiveness of information systems implementation. /Kh.Sereda // Informational Technologies in Education. – 2014. – № 19. – P. 101–108 (in English).

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2015 Olga O. Kyshynska, Khrystyna V. Sereda