APPROACH TO ORGANIZING AND CONDUCTING SCHOOL EDUCATIONAL PHYSICAL EXPERIMENT
PDF (Ukrainian)

Keywords

high school
computer-oriented teaching aids
real and virtual educational physical experiment

How to Cite

[1]
A. V. Lavrova and V. F. Zabolotnyi, “APPROACH TO ORGANIZING AND CONDUCTING SCHOOL EDUCATIONAL PHYSICAL EXPERIMENT”, ITLT, vol. 50, no. 6, pp. 57–70, Jan. 2016, doi: 10.33407/itlt.v50i6.1296.

Abstract

The modern approach to the effective realization of physical experiment is to combine the real and virtual experiments using new learning technologies for the formation of students’ key and subject competencies. Only a skillful combination of computer technology and traditional methods of teaching physics give the desired result: a high level of learning in physics and understanding of their practical application. This paper considers the approach to the organization and holding of educational physical experiment using computer-oriented learning tools. This approach extends the experiment as a kind of visibility and knowledge sources and includes the following steps: preparation; full-scale physical experiments; conclusions. Modern software automates the collection, processing and systematization of data, saves time and effort of students. In general, you can focus their attention on the physical nature of the phenomenon under study.
PDF (Ukrainian)

References

Лекція № 2 на тему: «Навчальний проект та його Портфоліо. Вимоги до змісту та організації навчального проекту». – Режим доступу : http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/ENK/ENMK_Metoduka_Intel/with_flash/HTML/zmist/lek/2.htm.

Лаврова А. В. Сучасний підхід до проведення навчального фізичного експерименту / А. В. Лаврова // Збірник матеріалів VІ Всеукраїнського науково-методичного семінару «Комп’ютерне моделювання в освіті». – Кривий Ріг, 2013. – С. 108–110 .

Лаврова А. В. Застосування цифрових лабораторій під час проведення навчального фізичного експерименту / А. В. Лаврова // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – Київ-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2013. – №34. – С. 254–265.

Лаврова А. В. Використання сучасних цифрових лабораторій у навчальному фізичному експерименті / А. В. Лаврова, В. Ф. Заболотний // Інноваційні технології управління якістю підготовки майбутніх учителів фізико-технологічного профілю : збірник матеріалів міжнародної наукової конференції. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2013. – С. 69–70.

Енюшкина Е. А. Цифровые технологии в исследовательской деятельности / Е. А. Енюшкина // Физика в школе. – 2011. – №5. – С. 41–46.

Желюк О. Засоби ІКТ у навчальному фізичному експерименті / О. Желюк // Фізика та астрономія в школі. – 2003. – №1. – С. 39–43

Експеримент на екрані комп’ютера: монографія/ авт. кол.: Ю. О. Жук, С. П. Величко та ін, – К. : Педагогічна думка, 2012. – 180 с.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Lecture №2 on «Learning project and its Portfolio. Requirements for the content and organization of the training project»[online]. – Available from : http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/ENK/ENMK_Metoduka_Intel/with_flash/HTML/zmist/lek/2.htm (in Ukrainian).

Lavrova A. V. The modern approach to the educational physical experiment / A. V. Lavrova // Zbirny`k materialiv VI Vseukrayins`kogo naukovo-metody`chnogo seminaru «Komp'yuterne modelyuvannya v osviti». – Kry`vy`j Rig.— 2013. – S. 108–110 (in Ukrainian)

Lavrova A. V. Application of digital laboratories during the academic physics experiment / A.V. Lavrova // Suchasni informacijni tekhnologhiji ta innovacijni metodyky navchannja v pidghotovci fakhivciv: metodologhija, teorija, dosvid, problemy. – Kyjiv-Vinnycja : TOV firma «Planer», 2013. – #34. – S. 254–265 (in Ukrainian).

Lavrova A. V. The latest digital laboratories in educational physical experiment / A. V. Lavrova, V. F. Zabolotnyj // Innovacijni tekhnologhiji upravlinnja jakistju pidghotovky majbutnikh uchyteliv fizyko-tekhnologhichnogho profilju: zbirnyk materialiv mizhnarodnoji naukovoji konferenciji. – Kam'janecj-Podiljsjkyj: Aksioma, 2013. – S. 69–70 (in Ukrainian).

Enjushkyna E. A. Digital technology in research activities / E. A. Enjushkyna // Fyzyka v shkole. – 2011. – #5. – S. 41–46 (in Russian).

Zheljuk O. New information technologies in educational physical experiment / O. Zheljuk// Fizyka ta astronomija v shkoli. – 2003. – #1. – S. 39–43 (in Ukrainian).

Experiment on the computer screen: monograph / avt. kol.: Ju. O. Zhuk, S. P. Velychko, O. M. Sokoljuk, I. V. Sokolova, P. K. Sokolov. Za redakcijeju: Zhuka Ju. O. – K. : Pedaghoghichna dumka, 2012. – 180 s. (in Ukrainian).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.