ELECTRONIC TEXTBOOK ON LANGUAGE AND SPEECH DEVELOPMENT IN THE SYSTEM OF E-LINGUOMETHODOLOGY MEANS FOR PRIMARY SCHOOL

  • Inna A. Khyzhnyak State Higher Educational Establishment «Donbas State Pedagogical University», Slovyansk
Keywords: professional activity, primary school teacher, e-linguomethodology, genres of electronic editions, electronic textbook

Abstract

The article reveals the problems of primary school teachers professional activity under the conditions of education informatization, gives the general characteristic of e-linguomethodology’s researches directions as an innovative area of methodology science, argues the necessity of general classification of e-linguomethodology’s genres for primary school, presents an analysis of existing research on the topic, summarizes their results on the electronic books as a genre of educational software. The author substantiates her own classification of e-linguomethodology’s means for primary school, accents attention on importance of their system use in an educational process, pays special attention to psychological and pedagogical, methodical and technical requirements to electronic textbooks on language and speech development.

Author Biography

Inna A. Khyzhnyak, State Higher Educational Establishment «Donbas State Pedagogical University», Slovyansk
PhD (in Pedagogical Sciences), associate professor, dean of the Primary School Teachers Training Faculty

References

Засоби інформаційно-комунікаційних технологій єдиного інформаційного простору системи освіти України: монографія / [В. В. Лапінський, А. Ю. Пилипчук, М. П. Шишкіна та ін.]; за наук. ред. проф. В. Ю. Бикова – К. : Педагогічна думка, 2010. – 160 с.

Компанцева Л. Ф. Специфика нормы и узуса в Интернет-дискурсе // Наукові записки ЛНУ /Л. Ф. Компанцева. – Луганськ : Альма-матер, 2004. – С. 31–35.

Методика навчання української мови в початковій школі : навч.-метод . посіб. для студ. вищ. навч. закл. / за наук. ред. М. С. Вашуленка. – К.: Літера ЛТД, 2010. – 364 с.

Носенко Т. І. Інформаційні технології навчання : навч. посібн. / Т. І. Носенко. – К. : Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка, 2011. – 184 с.

Співаковський О. В. Інформаційно-комунікаційні технології в початковій школі: навч.-метод. посібн. /О. В. Співаковський, Л. Є. Петухова, В. В. Коткова. – Херсон, 2011. – 267 с.

Шевченко В. Л. Організаційно-педагогічні та дидактико-психологічні основи проектування інформаційного навчального середовища із застосуванням програмно-інструментального комплексу : навч.-метод. посібн. / В. Л. Шевченко. – К. : Освіта України, 2010. – 104 с.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Means of Information and Communication Technologies in Unified Information Space of Education Ukraine / [V. Lapinskyi, A. Pylypchuk, M. Shyshkina ta in.]; by scientific еdited of V. Bykov. – K.: Pedahohichna dumka, 2010. – 160 p. (in Ukrainian)

Kompantseva L. Specificity Rules and Usus in Internet-discourse // Naukovi zapysky LNU /L. Kompantseva.. – Lugansk : Alma-mater, 2004. – P. 31–35. (in Russian)

Methodology of Teaching Ukrainian Language at Primary School / by scientific еdited of M. Vashulenko. – K .: Litera LTD, 2010. – 364 p. (in Ukrainian)

Nosenko T. Information Technologies in Education / T. Nosenko. – K. : Kyiv. un-t im. Borysa Hrinchenka, 2011. – 184 p. (in Ukrainian)

Spivakovskyi O. Information and Communication Technologies in Primary School / O. Spivakovskyi, L. Petukhova, V. Kotkova. – Kherson, 2011. – 267 p. (in Ukrainian)

Shevchenko V. Organizational and pedagogical, didactic and psychological basis of design information learning environment with application software and tool set /V. Shevchenko. – K. : Osvita Ukrainy, 2010. – 104 p. (in Ukrainian)

Published
2016-02-29
Section
ICT and learning tools in secondary education