ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS USE IN FORMING MANAGERIAL CULTURE OF FUTURE ECONOMISTS

  • Oksana M. Khomik Private higher educational establishment «Academy of Recreational Technologies and Law», Lutsk
Keywords: future economists, managerial culture, internet-club of managerial mastery, social network «VKontakte»

Abstract

The article reveals the system of views concerning the problem of training of future economists in the context of managerial activity in the higher educational establishments. The effectiveness of information technologies use, including electronic social networks, in future economists’ educational process has been analyzed. The proportion of teaching staff which use information technologies to form a managerial culture of future economists was found out. The results of students’ questionnaire concerning the social network «VKontakte» are represented. The expedience for creating an internet-club of managerial mastery to form the managerial culture of future economists has been substantiated.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oksana M. Khomik, Private higher educational establishment «Academy of Recreational Technologies and Law», Lutsk
PhD (in Pedagogical Sciences), assistant professor of Finances and Credit Department

References

Архипова Т. Л. Социальные сети как средство организации учебного процесса / Архипова Т. Л., Осипова Н. В., Львов М. С. // Інформаційні технології в освіті : зб. наук. пр. – Випуск 22. – Херсон : ХДУ, 2015. – С. 7–18.

Власов В. В. Формирование профессиональной компетентности бакалавров-экономистов в гуманитарном вузе средствами инновационных информационных технологий : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.08 «Теория и методика профессионального обучения» / В. В. Власов. – М., 2012. – 24 с.

Демченко О. Реалізація основних підходів, методів та форм організації самостійної роботи у сучасній педагогічній практиці / О. Демченко // Рідна школа. – 2006. – № 7. – C. 19–21.

Допіра І. А. Підвищення ефективності комунікативної взаємодії викладача та студентів під час використання мультимедійних технологій / І. А. Допіра // Якість освіти: фактори формування і технології підтримки. –О. : ОНЕУ, 2013. – 144 с.

Кашапов М. М. Стадии творческого мышления профессионала / М. М. Кашапов. – Ярославль, 2009.

Пінчук О. П. Історико-аналітичний огляд розвитку соціальних мережних технологій і перспектив їх використання у навчанні / О. П. Пінчук // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2015. – № 4 (48). – С. 14–34.

Редько С. Розвиток особистості студента – майбутнього економіста в процесі професійної підготовки [Електронний ресурс] / С. Редько. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/npo/2005_2/Redko.pdf. (дата перегляду: 26.10.2015).

Тверезовська Н. Т. Роль і місце соціальних мереж у формуванні освітньо-інформаційного середовища аграрних університетів / Н. Т. Тверезовська, С. М. Мигович // Науковий вісник національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Педагогіка, психологія. Філософія. – 2012. – Вип. 175 (3). – С. 291–298.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Arhipova T. L. Social networking as a means of organizing the educational process / Arhipova T. L., Osipova N. V., L'vov M. S. // Information Technology in Education: Coll. Science. pr. – Issue 22. – Kherson: KSU, 2015. – P. 7–18. (in Russian).

Vlasov V. V. Forming professional competence of Bachelors’ degree economists in humanitarian higher educational establishments by means of new informational technologies: avtoref. dys. … kand. ped. nauk : [spec.] 13.00.08 «Teoryja y metodyka professyonaljnogho obuchenyja» / V. V. Vlasov. – M., 2012. – 24 s. (in Russian).

Demchenko O. Realization of the main approaches, methods and forms of independent learning organization in modern pedagogical practice / O. Demchenko // Ridna shkola. – 2006. – Vol. 7. – P. 19–21. (in Ukrainian).

Dopira I. A. Increasing of the efficiency of communicative interaction between lecturer and a student while using multimedia technologies / I. A. Dopira // Jakistj osvity: faktory formuvannja i tekhnologhiji pidtrymky. – O. : ONEU, 2013. – 144 s. (in Ukrainian).

Kashapov M. M. Stages of the professional’s creative thinking / M. M. Kashapov. – Jaroslavlj, 2009. (in Russian).

Pinchuk O. P. Historical and analytical review of social networking technologies and prospects of their use in training / O. P. Pinchuk // Information Technologies and Learning Tools. – 2015. – Vol. 4 (48). – P. 14–34 (in Ukrainian).

Redjko S. Development of personality of future economists student in the process of professional training [online] / S. Redjko. – Available from: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/npo/2005_2/Redko.pdf. (data pereghljadu: 26.10.2015). (in Ukrainian).

Tverezovska N. Т. Role of social media in shaping the educational information environment of agricultural universities / N. T. Tverezovska, S. M. Myhovych// Scientific Bulletin of National Agricultural University of Ukraine. Series: pedagogy, psychology, philosophy . – 2012. – Vol. 175 (3). – P. 291–298 (in Ukrainian).

Published
2016-02-29
How to Cite
Khomik, O. M. (2016). ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS USE IN FORMING MANAGERIAL CULTURE OF FUTURE ECONOMISTS. Information Technologies and Learning Tools, 51(1), 95-102. https://doi.org/10.33407/itlt.v51i1.1309
Section
ICT and learning tools in the higher education establishments