METHOD OF USING MOBILE LEARNING ENVIRONMENTS IN TEACHING MATHEMATICS OF FUTURE ELECTROMECHANICAL ENGINEER
PDF (Ukrainian)

Keywords

modular learning environment
method of mobile learning environment in higher mathematics
Google Apps Education Edition

How to Cite

[1]
Kyslovа M. A. and K. I. Slovak, “METHOD OF USING MOBILE LEARNING ENVIRONMENTS IN TEACHING MATHEMATICS OF FUTURE ELECTROMECHANICAL ENGINEER”, ITLT, vol. 51, no. 1, pp. 77–94, Feb. 2016, doi: 10.33407/itlt.v51i1.1360.

Abstract

Relevance of the material presented in the article is determined by the need to find ways for improving the educational process of higher mathematics in future engineers and electrical engineers training. The paper highlights the process of organizing work in mobile learning environment in higher mathematics formed based on Google Apps Education Edition and the technique for use in the training of future engineers and electrical engineers. There are highlighted the main uses of mobile learning environment in higher mathematics (presentation of educational information, calculations and visualization of mathematical relationships, formation and skills training mathematical research, automation control and evaluation of academic achievements of students in higher mathematics, support for learning activities of students, organization of independent work students) and the means of their implementation.
PDF (Ukrainian)

References

Кислова М. А. Розвиток мобільного навчального середовища як проблема теорії та методики використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті [Електронний ресурс] / Кислова Марія Алімівна, Семеріков Сергій Олексійович, Словак Катерина Іванівна // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – № 4(42). – С. 1–22. – Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/.

Куклев В. А. Становление системы мобильного обучения в открытом дистанционном образовании : автореф. дис … д-ра пед. наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Куклев Валерий Александрович ; Ульяновский государственный технический университет. – Ульяновск, 2010. – 46 с.

Рашевська Н. В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Рашевська Наталя Василівна ; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. – К., 2011. – 305 с.

Семеріков С. О. Теорія та методика застосування мобільних математичних середовищ у процесі навчання вищої математики студентів економічних спеціальностей [Електронний ресурс] / Семеріков Сергій Олексійович, Словак Катерина Іванівна // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – №1(21). – Режим доступу до журналу : http://journal.iitta.gov.ua

Словак К. І. Мобільні математичні середовища: сучасний стан та перспективи розвитку / Словак К. І., Семеріков С. О., Триус Ю. В. // Науковий часопис Націо-нального педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія №2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наукових праць / Редрада. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. –– №12 (19). – С. 102–109.

Словак К. І. Методика використання мобільних математичних середовищ у процесі навчання вищої математики студентів економічних спеціальностей : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Словак Катерина Іванівна ; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. – К., 2011. – 291 с.

Триус Ю. В. Організаційні й технічні аспекти використання систем мобільного навчання / Триус Ю. В., Франчук В. М., Франчук Н. П. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : Ззб. наук.праць. / Педрада. – К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2011. – №12(19). – С. 53–62.

Google Apps Education Edition [Електронний ресурс]. – Режим доступ у: http://www.google.com/a/help/intl/en/edu/index.html.

Кислова М. А. Розвиток мобільного навчального середовища з вищої математики у підготовці інженерів електромеханіків : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Кислова Марія Алімівна ; ДВНЗ «Криворізький національний університет». – Кривий Ріг, 2015. – 274 с.

Кислова М. А. Міжпредметні зв’язки курсів вищої математики та загальної фізики у навчанні інженерів-електромеханіків / М. А. Кислова // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський нац. ун-т ім. Івана Огієнка, 2012. – Вип. 18 : Інновації в навчанні фізики: національний та міжнародний досвід. – С. 200–203.

Кислова М. А. Застосування прикладних задач при вивченні дисциплін математичного циклу студентами технічних ВНЗ / М. А. Кислова, Г. А. Горшкова, К. І. Словак // Science and education a new dimension. – Budapest, 2013.–Vol. 1. – February. – P. 82–85.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Kіslova M. A. The development of mobile learning environment as a problem of the theory and methods of use of ICT in education [online] / Kіslova Marija Alimivna, Semerikov Serghij Oleksijovych, Slovak Kateryna Ivanivna // Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, 2014. – # 4(42). – S. 1–22. – Available from: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/. (in Ukrainian)

Kuklev V. A. Formation of mobile learning in Open and Distance Education : avtoref. dys … d-ra ped. nauk : 13.00.01 – obshhaja pedaghoghyka, ystoryja pedaghoghyky y obrazovanyja / Kuklev Valeryj Aleksandrovych ; Uljjanovskyj ghosudarstvennыj tekhnycheskyj unyversytet. – Uljjanovsk, 2010. – 46 s. (in Russian)

Rashevsjka N. V. Mobile ICT learning higher mathematics students of higher technical educational institutions : dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.10 – informacijno-komunikacijni tekhnologhiji v osviti / Rashevsjka Natalja Vasylivna ; Instytut informacijnykh tekhnologhij i zasobiv navchannja NAPN Ukrajiny. – K., 2011. – 305 s. (in Ukrainian)

Semerikov S. O. Theory and methods of use mathematical mobile environments in learning higher mathematics students of economic specialties [online] / Semerikov Serghij Oleksijovych, Slovak Kateryna Ivanivna // Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja. – 2011. – #1(21). – Available from: http://journal.iitta.gov.ua.(in Ukrainian)

Slovak K. I. Mobile mathematical environment: current state and development prospects / Slovak K. I., Semerikov S. O., Tryus Ju. V. // Naukovyj chasopys Nacio-naljnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni M.P. Draghomanova. Serija #2. Komp'juterno-orijentovani systemy navchannja : zb. naukovykh pracj / Redrada. – K. : NPU imeni M. P. Draghomanova, 2012. – #12 (19). – S. 102–109. (in Ukrainian)

Slovak K. I. Methods using mathematical mobile environments in learning higher mathematics students of economic specialties : dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.10 – informacijno-komunikacijni tekhnologhiji v osviti / Slovak Kateryna Ivanivna ; Instytut informacijnykh tekhnologhij i zasobiv navchannja NAPN Ukrajiny. – K., 2011. – 291 s. (in Ukrainian)

Tryus Ju.V. Organizational and technical aspects of the use of mobile learning / Tryus Ju.V., Franchuk V.M., Franchuk N.P. // Naukovyj chasopys NPU imeni M. P. Draghomanova. Serija 2. Komp'juterno-orijentovani systemy navchannja: Zb. nauk.pracj. / Pedrada. – K.: NPU im. M. P. Draghomanova, 2011. – #12(19). – S. 53–62. (in Ukrainian)

Google Apps Education Edition [online]. – Available from: http://www.google.com/a/help/intl/en/edu/index.html. (in English)

Kіslova M. A. Development of a mobile learning environment in higher mathematics in training of Electromechanics Engineers : dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.10 – informacijno-komunikacijni tekhnologhiji v osviti / Kіslova Marija Alimivna ; DVNZ «Kryvorizjkyj nacionaljnyj universytet». – Kryvyj Righ, 2015. – 274 s. (in Ukrainian)

Kіslova M. A. Intersubject links courses of Mathematics and of Physics in training engineers, electrical engineers / M. A. Kіslova // Zbirnyk naukovykh pracj Kam'janecj-Podiljsjkogho nacionaljnogho universytetu. Serija pedaghoghichna. – Kam'janecj-Podiljsjkyj : Kam'janecj-Podiljsjkyj nac. un-t im. Ivana Oghijenka, 2012. – Vyp. 18 : Innovaciji v navchanni fizyky: nacionaljnyj ta mizhnarodnyj dosvid. – S. 200–203. (in Ukrainian)

Kіslova M. A. The use of applications in the study of mathematical disciplines cycle students of technical universities / M. A. Kіslova, Gh. A. Ghorshkova, K. I. Slovak // Science and education a new dimension. – Budapest, 2013. – Vol. 1. – February. – P. 82–85. (in Ukrainian)

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.