Abstract
Project-based method in teaching English is explored in the article. Its role for students' communicative competence development is defined. The study analyzes the factors affecting speaking skills. The article presents the detailed analysis of blended learning system, and project-based method with multimedia technology usage as a means of communication skills improving for students of non-linguistic specialties at the National University of Food Technologies. It has been proved that efficiency of speaking skills directly depends on students' engagement in the tasks, that is fully covered by project method, which is optimum in blended learning system.References
Андросова И. Г., Матвеева И. В. Формирование поликультурной личности при обучении английскому язику на основе компетентностного и культуроведческого подходов // Педагогические науки, – Вып. 2. – М., 2010.
Косогова О. О. Метод проектів у практиці сучасної школи / О. О. Косогова. – Х. : Вид-во «Ранок», 2010. – 144 с.
Костина Е. В. Модель смешанного обучения (Blended Learning) и ее использование в преподавании иностранных языков / Е. В. Костина // Известия высших учебных заведений. Серия: Гуманитарные науки. – 2010. – Т. 1. – No 2. – С. 141–144.
Никитина М. С. Модель смешанного обучения в системе высшего образования. [Електронний ресурс] / IV Международная студенческая электронная научная конференция «Студенческий научный форум» // – Електронні дані – Режим доступу : http://www.rae.ru/forum2012/10/3052. – Назва з екрану.
Редько В. Інтерактивні технології навчання іноземної мови / В. Редько // Рідна школа. – 2011. – № 8–9. – С. 28–36.
Стойко С. В. Реалізація комунікативного підходу в навчанні іноземних мов / С. В. Стойко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. – Чернігів : ЧДПУ, 2011. – Вип. 85 (Серія: Педагогічні науки). – С. 220–223.
Тарнопольський О. Б. Методика викладення англійської мови. – К. : Вища шк., 1993. –– 167 с.
Bonk C. The handbook of blended learning environments: Global perspectives, local designs /C. J. Bonk, C. R. Graham // San Francisco: Jossey-Bass/Pfeiffer. – 2006. – 32 р.
Malinina I. Blended Learning of English Language:Combining Online and Face-to-Face Teaching /I. Malinina // Infonomic Society. – London, 2012. – P. 247–251.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Androsova I. G., Matveeva I. V. Multicultural identity formation on the basis of competence and culturological approaches in teaching English // Pedagogical Sciences. – 2 ed. M., 2010. (in Russian)
Kosogova O. O. Project methods in the practice of modern school / O. O. Kosogova. – Kh.: Vyd-vo «Ranok», 2010. – 144 p. (in Ukrainian)
Kostina E. V. Blended learning model (Blended Lerning) and its use in teaching of foreign languages / E. V. Kostina // Proceedings of the higher educational institutions. Series: Humanities. – 2010. – Vol. 1. – № 2. – P. 141–144. (in Russian)
Nikitina M. S. Blended learning model in higher education [online] / IV International Student Scientific E -conference «Student scientific forum» // – Available from: http://www.rae.ru/forum2012/10/3052 (in Russian)
Redko V. Interactive technologies in foreign language teaching / V. Redko // Ridna shkola. – 2011. – № 8–9. –P. 28–36. (in Ukrainian)
Stojko S. V. Implementing communicative approach in foreign language teaching / S. V. Stojko // Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. – Chernigiv: ChDPU, 2011. – Ed. 85 (Series: Humanities.). – P. 220-223.
Tarnopolsky O. B. Methods of teaching English. – K.: High School., 1993. – 167 p. (in Ukrainian)
Bonk C. The handbook of blended learning environments: Global perspectives, local designs /C. J. Bonk, C. R. Graham // San Francisco: Jossey-Bass/Pfeiffer. – 2006. – 32 p. (in English)
Malinina I. Blended Learning of English Language:Combining Online and Face-to-Face Teaching /I. Malinina // Infonomic Society. – London, 2012. – P. 247–251. (in English)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2016 Alla O. Shcheglova