PECULIARITIES OF DIAGNOSTICS OF TEACHERS PROFESSIONAL COMPETENCE

Iryna Ye. Bulakh, Maryna R. Mrouga, Ihor V. Filonchuk

Abstract

Ways of determination of professional requirements to the teacher by the society are discussed. The review of initial teacher licensure system in USA is done. Basic characteristics of different types of initial licensure tests are considered.

Keywords

professional requirements; licensure system; basic characteristics of different types



References

Юнавичюте Л. Начальная подготовка учителей // Совершенствование систем образования: Стратегические приоритеты в подготовке и повышении квалификации учителей, в осуществлении контроля качества их работы. Материалы конференции. – Будапешт, 1999. – С. 57 – 59.

Ладеръер П. Начальная подготовка учителей // Совершенствование систем образования: Стратегические приоритеты в подготовке и повышении квалификации учителей, в осуществлении контроля качества их работы. Материалы конференции. – Будапешт, 1999. – С. 45 – 56.

Келли Дж. Роль образования и подготовки учителей в удовлетворении индивидуальных, общественных и экономических нужд // Совершенствование систем образования: Стратегические приоритеты в подготовке и повышении квалификации учителей, в осуществлении контроля качества их работы. Материалы конференции. – Будапешт, 1999. – С. 10 – 17.

Karen J. Mitchell, David Z. Robinson, Barbara S. Plake, Kaeli T. Knowles. Testing Teacher Candidates. The rile of licensure tests in improving teacher quality // Committee on Assessment and Teacher Quality. National Research Council. National Academy Press. Washington, DC. – 2003. 460 p.

Schmitt, K. (2000). An overview of credentialing. Paper commissioned by the Committee on Assessment and Teacher Quality, Center for Education, National Research Council. Unpublished paper; to obtain a copy contact the author at karaschmitt @hotmail.com.

Andrews T., Andrews L. (Eds.). The NAS-DTEC Manual on the preparation and certification personnel 5th ed. // National Association of State Directors of Teacher Education and Certification. Dubuque, IA: Kendall / Hunt. 2000.

Removing the barriers to improving teaching. U.S. Department of Education. Washington, DC. 2001.

From National Association of State Directors of Teacher Education and Certification. 2000.

Quality Counts. From Education Week. 2000, № 52.

Understanding your Praxis scores 1998–99. Educational Testing Service. [Booklet]. Princeton, NJ: 1999.





Copyright (c) 2010 Iryna Ye. Bulakh, Maryna R. Mrouga, Ihor V. Filonchuk


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.