INFLUENCE OF MOTIVATOR ON EDUCATIONAL RESEARCH PLANNING ON PHYSICS IN HIGH SCHOOL
PDF (Ukrainian)

Keywords

the instruction for laboratory work
motivator
the activity
personality-oriented training

How to Cite

[1]
O. M. Sokolyuk, “INFLUENCE OF MOTIVATOR ON EDUCATIONAL RESEARCH PLANNING ON PHYSICS IN HIGH SCHOOL”, ITLT, vol. 5, no. 1, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v5i1.141.

Abstract

In the article the author considers the problem of the determination the role of instruction in the organization of educational research activity in the senior classes according to their profile area in view of motivator.
PDF (Ukrainian)

References

Арестова О.Н. Влияние мотивации на структуру целеполагания. // Вестник Московского университета. – 1998. – № 4.

Бадмаева Н.Ц. Влияние мотивации на формирование общих умственных способностей: дисс. ... канд. психол. наук: 19.00.01. / Бадмаева Наталья Цыденовна. − Новосибирск, 1997. − 161 с.

Бадмаева Н.Ц. Влияние мотивационного фактора на развитие умственных способностей: Монография. – Улан-Удэ: Издательство ВСГТУ, 2004. – 280 с.

Богоявленская Д.Б. "Субъект деятельности" в проблематике творчества // Вопросы психологии. – 1999. – № 2. – С. 35 – 41.

Богоявленская Д.Б. Интеллектуальная активность как проблема творчества. – Ростов: Изд-во РГУ, 1983. – 173 с.

Богоявленская Д.Б. О предмете и методе исследования творческих способностей // Психол. журн. – 1995. – Т. 16. – № 5. – С. 49 – 58.

Брушлинский А.В., Воловикова М.И. О взаимосвязях процессуально (динамического) и личностного (мотивационного) аспектов мышления // Психологические исследования познавательных процессов и личности. – М.: Наука, 1983. – С. 86.

Гальперин П.Я. Основные результаты исследования по проблеме «формирование умственных действий и понятий”». – М.: Изд-во МГУ, 1965.

Гиппенрейтер Ю.Б. Деятельность и внимание /А.Н. Леонтьев и современная психология. – М.: МГУ, 1983. // Под ред. А.В. Запорожца и др. – С. 165 – 177.

Гуржій А.М., Величко С.П., Жук Ю.О. Фізичний експеримент у загальноосвітньому навчальному закладі (Організація та основи методики): Навчальний посібник. – К.: ІЗМН, 1999. – 303 с.

Жук Ю.О. Лабораторна робота з фізики та проблема інструкції до неї / Фізика та астрономія в школі. – 1999. – № 1. – С. 17 – 19.

Знаков В.В. Понимание в познании и общении. – М.: Изд-во Институт психологии РАН, 1998. – 232 с.

Иванников В. А. Формирование побуждения к действию http://www.voppsy.ru/issues/1985/853/853113.htm. С. 144.

Имедадзе И. В. Полимотивация и принцип соответствия мотива и деятельности – В кн.: Проблема формирования социогенных потребностей. – Тбилиси, 1981. – С. 31 – 39.

Имедадзе И.В. Проблема полимотивации поведения. http://www.voppsy.ru/issues/1984/846/846087.htm.

Князева О. Л. Особенности поисковой деятельности дошкольников при решении наглядно-действенных задач http://www.voppsy.ru/issues/1987/875/875086.htm.

Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа)

http://www.mon.gov.ua/education/average/concept.doc.

Майданов А.С. Процесс научного творчества. – М.: Наука, 1983. – 207 с.

Обуховский К. Психология влечений человека. – М., 1972 .– 247 с.

Пономарев Я.А. Знания, мышление и умственное развитие. – М., 1967. – 264 с.

Пономарев Я.А. Психология творчества. – М., 1976. – 303 с.

Пономарев Я.А. О понятии «психологический механизм решения творческих задач» // Психол. журн. – 1996. – № 6. – С. 19 – 29.

Про Національну доктрину розвитку освіти / Указ Президента України № 347/2002 від 17 квітня 2002 року.

Психологические механизмы целеобразования / Под ред. О.К. Тихомирова. – М., 1977. – 260 с.

Тихомиров О. К. Психология мышления. – М., 1984. – 270 с.

Тихомиров О. К. Структура мыслительной деятельности человека. – М., 1969. – 304 с.

Холодная М.А. Психология интеллекта: парадоксы исследования. – М.; Томск: Изд-во "Баре", 1997.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.