Abstract
In the article the features of use of information-communication technologies in educational process of initial classes in general school are stated. The dependence of results of mental qualities formation of primary school pupils on quality of didactic oriented ICT means and heterogeneity of formation of a number (line) of intellectual processes of primary school pupils at use of hereinafter means in educational activities shown.References
Бісіркін П.М. Інформаційні технології та особистість учня молодших класів середньої загальноосвітньої школи. Інформатизація освіти України: стан, проблеми, перспективи: Зб. наукових пр. / Херсонський державний педагогічний Університет. – Херсон: Айлант, 2001. – С. 11 – 12.
Бондаревська В.М. Дитина та нові інформаційні технології: позитивні та негативні наслідки нової культури людського життя // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2000. – № 1. – С. 49 – 52.
Волошина В.В. Психологічні детермінанти навчальної успішності молодших школярів: Автореф. дис. … канд. психол. наук. – К., 1997. – 25 с.
Гунько С.О. Формування знань про інформаційні технології у майбутніх вчителів початкових класів: Дис. … канд. пед. наук. – К., 1999. – С. 58 – 59.
Гуржій А.М., Жук Ю.О., Волинський В.П. Засоби навчання. – К., 1997. – С. 177, 183.
Друзь З.В. Нестандартні завдання у стимулюванні пізнавальної діяльності учнів початкових класів: Автореф. дис. … канд. пед. наук. – К., 1997. – С. 2, 14 – 15.
Ермолаев О.Ю., Матюрина Т.М. Внимание школьника. – М., 1988. – С. 23 – 27, 30, 65, 69, 78 – 79.
Жебровський Б.М., Ломаковська Г.В. Про концепцію інформатизації шкіл м. Києва // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2000. – № 1. – С. 3 – 5.
Жук Ю.О., Бісіркін П.М. Вплив КОЗН на особистісні особливості учня молодших класів. Комп’ютери у навчальному процесі: Матеріали 2-ої Всеукраїнської конференції 29–30 жовтня 2002 року / Збірник під ред. М.В. Дудика. – Умань: Алмі, 2002. – 84 с.
Кивлюк О.П. Можливості пропедевтики основ інформатики в початковій школі // Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2001. – № 5. – С. 33 – 34.
Легкий О.М. Організаційно-педагогічні умови вивчення в спеціальній школі. Автореф. дис. … канд. пед. наук. – К., 2001. – 20 с.
Листрова Л. Чему учить на уроках информатики // Компьютер в школе. – №5. – С. 17 – 19.
Смольська Л.М. Формування творчого мислення молодших школярів у процесі вивчення рідної мови: Автореф. канд. .пед. наук. – К., 1999. – С. 2, 15 – 16.
Сорокина Е. Ейдетика, компьютер и малыш // Компьютер в школе. – 2000. – № 3, 4. – С. 39 – 40, 35–38.
Теплицький І.О. Розвиток творчих здібностей школярів засобами комп’ютерного моделювання. Автореф. дис. … канд. пед. наук. – К., 2001. – 20 с.
Фридман Л.М. и др. Изучение личности учащегося и ученических коллективов. – М.: «Наука», 1988. – 207 с.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.