COMPUTER TESTING AS CONSTITUENT OF THE SYSTEM OF PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS OF PUPILS’ COMPETENCE ON THE THEME "TABULAR PROCESSOR"
PDF (Ukrainian)

Keywords

computer
pedagogical diagnostics
test

How to Cite

[1]
V. S. Efimenko, “COMPUTER TESTING AS CONSTITUENT OF THE SYSTEM OF PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS OF PUPILS’ COMPETENCE ON THE THEME ‘TABULAR PROCESSOR’”, ITLT, vol. 5, no. 1, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v5i1.152.

Abstract

In the article the role of testing, which is the one of the most technological facilities of diagnostics and evaluation of educational achievements under the modern conditions, is considered. The test developed on the theme "Tabular processor" and realized in the system of the automatic testing is represented. The results of pupils testing with the use of the program Expert and diagnostics of educational achievements and the possible correction or replacement of tasks which are not corresponded to important indexes and the level of informative competence of pupils are presented.
PDF (Ukrainian)

References

Швидкий О. Тестовий контроль у навчальному процесі // Освіта. Технікуми, коледжі. – 2002. – №1. – С. 19 – 21.

Кобзар О.Б. Дидактична роль нових інформаційних технологій у навчальному процесі вищої медичної школи // Нові технології навчання: Наук.-метод. зб. / Ред. кол.: В.О. Зайчук, О.Я .Савченко, М.Ф. Дмитриченко та ін.. – К.: НМЩВО, 2002. – Вип. 32. – С. 86 – 96.

Смирнова М.І. Комплекс тренувально-контролюючих засобів вивчення іноземної мови студентами економічних спеціальностей // Нові технології навчання: Наук.-метод. зб. / Кол. авт. – К.: Науковий методичний центр вищої освіти, 2004. –Вип.38. – С. 160 – 167.

Дворецька Л.П. Результати зовнішнього оцінювання з математики 2006 року // Вісник ТІМО – 2006. – № 9. – С. 18 – 27.

Кошелєв М.В. Підсумкові тести з інформатики. – Харків: Торсінг, 2003. – 144 с.

Копняк Н.Б., Пройда С.А. Поточне оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики за допомогою тестів // Комп'ютер у школі та сім'ї – 2005. – № 7 – С. 7 – 13.

Борисик Т. Електронні таблиці. Опрацювання табличної інформації за допомогою EXCEL // Інформатика. – 2007. – № 22 (406). – С. 13 – 31.

Бойко М.В. Тестування за допомогою TESTOFFICE PRO // Комп'ютер у школі та сім'ї. – 2006. – № 8. – С. 25 – 29.

Середяк Л. Про мотивацію у зовнішньому незалежному оцінюванні // Вісник ТІМО. – 2007. – № 6 – 7. – С. 65 – 67.

Аванесов В.С., Хохлова Т.С., Ступак Ю.А., Потап О.Е., Чернявський В.Г., Пліськановський С.А. Педагогічні тести. Питання розробки і застосування: Допомога для викладачів. – Дніпропетровськ: Пороги, 2005. – 64 с.

Білоусова Л.І., Колгатін О.Г., Колгатіна Л.С. Тестологічний аналіз у системі «Експерт» // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2003. – № 7. – С. 41 – 43.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.