SPECIFICS OF THE DEVELOPMENT OF DISTANCE COURSES FOR MUSICAL-HISTORICAL DISCIPLINES

Authors

  • Liudmyla H. Havrylova SHEE «Donbas State Pedagogical University», Sloviansk

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v58i2.1596

Keywords:

distance education, distance learning course, history of music, future music teachers, distance learning methods

Abstract

This article is devoted to the actual problem of modern art education – the implementation of the distance education forms and methods in future music teachers training. An experience of designing and developing of the distance course «History of Ukraine musical art», which was created for future music teachers, is described. The author provides a description of the structure and semantic content, course objectives and expected learning outcomes. The stages of the course designing are defined. The specifics of computer technologies in distance course on the history of music are analyzed. There are examined the following factors: the intensive involvement of the multimedia to all types of learning activities and distance course’s resources, the use of specific control forms of musical knowledge and skills, and specific methods of distance learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Liudmyla H. Havrylova, SHEE «Donbas State Pedagogical University», Sloviansk

Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Head of Primary Education Theory and Practice Department

References

Технології розробки дистанційного курсу: навчальний посібник / [Биков В. Ю., Кухаренко В. М., Сиротенко Н. Г., Рибалко О. В., Богачков Ю. М.]; за ред. В. Ю. Бикова та В. М. Кухаренка. – К. : Міленіум, 2008. – 324 с.

Кухаренко В. М. Системний підхід до змішаного навчання / В. М. Кухаренко // Інформаційні технології в освіті. – 2015. – № 24. – С. 53–67. DOI:10.14308/ite000568.

Chetwynd, F., Dobbyn, C. (2011). Assessment, feedback and marking guides in distance education [online]. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning. Vol. 26:1, 67–78. Available froms: http://dx.doi.org/10.1080/02680513.2011.538565.

Гаврілова Л. Г. Використання форм і методів дистанційного навчання у мистецькій підготовці майбутніх учителів початкових класів / Л. Г. Гаврілова // Актуальні питання мистецької педагогіки : зб. наук. праць / гол. ред. І. М. Шоробура. – Хмельницький : ТОВ Поліграфіст, 2016. – Вип. 5. – С. 15–21.

Гаврілова Л. Г. Система формування професійної компетентності майбутніх учителів музики засобами мультимедійних технологій : автореф. дис… доктора пед. наук: 13.00.04 / Л. Г. Гаврілова; НПУ імені М. П. Драгоманова. – К., 2015. – 42 с.

Афоніна О. С. Перспективи впровадження дистанційних курсів з музикознавства у навчальний процес Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв / О. С. Афоніна // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Вип. 4. – К. : Міленіум, 2012. – С. 85–88.

Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. &Zvacek, S. (2003). Teaching and learning at a distance: foundations of distance education, (2nd Ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.

Arends, R. I. (2012). Learning toTeach (9th edition.). NewYork, Mc-GrawHill.

YuanLi, Powell, S. (2013). MOOCs and Open Education: Implications for Higher Education [online]. Access: http://publications.cetis.ac.uk/2013/667.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Bykov, V. Yu., Kukharenko, V. M., Syrotenko, N. H., Rybalko, O. V., Bohachkov, Yu. M. (2008). The technologies of designing the distance course. Kyiv, Milenium, 324(in Ukrainian).

Kukharenko, V. M.(2015). System approach to blended learning. Informatsiini tekhnolohii v osviti, #24, 53 – 67. DOI:10.14308/ite000568 (in Ukrainian).

Chetwynd, F., Dobbyn, C. (2011). Assessment, feedback and marking guides in distance education [online]. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning. Vol. 26:1, 67 – 78. Available from: http://dx.doi.org/10.1080/02680513.2011.538565 (in English).

Gavrilova L. G. (2016). Use of the Distance Learning’s Forms and Methods in the Future Primary School Teachers’ Artistic Training. Aktualni pytannia mystetskoi pedahohiky :zb. nauk. prats. Khmelnytskyi, TOV Polihrafist, #5, 15 – 21 (in Ukrainian).

Gavrilova L. G. (2015). The system of developing professional competence of future music teachers based on multimedia technologies. A Doctor of Science thesis in the specialty 13.00.04. Kyiv, M. P. Dragomanov’s national pedagogical university, 42 (in Ukrainian).

Afonina, O. S. (2012). Prospects for the introduction of distance learning courses in musicology in the educational process of the National Academy of Culture and Arts. Visnyk Derzhavnoia kademiikerivnykhkadriv kultury I mystetstv. Vyp. 4. Kyiv, Milenium, 85 – 88(in Ukrainian).

Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. &Zvacek, S. (2003). Teaching and learning at a distance: foundations of distance education, (2nd Ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall (in English).

Arends, R. I. (2012). Learning toTeach (9th edition.). NewYork, Mc-GrawHill (in English).

YuanLi, Powell, S. (2013). MOOCs and Open Education: Implications for Higher Education [online]. Available from: http://publications.cetis.ac.uk/2013/667 (in English).

Published

2017-04-29

How to Cite

Havrylova, L. H. (2017). SPECIFICS OF THE DEVELOPMENT OF DISTANCE COURSES FOR MUSICAL-HISTORICAL DISCIPLINES. Information Technologies and Learning Tools, 58(2), 26–37. https://doi.org/10.33407/itlt.v58i2.1596

Issue

Section

ICT and learning tools in vocational education and training