TEACHING IN THE CONDITIONS OF INFORMATIVE-EDUCATIONAL SPACE OF DIGITAL SCHOOL

  • Yevheniia M. Smyrnova-Trybulska Kherson State University, Kherson
Keywords: teaching, informative-educational environment of school, digital school, personality-oriented paradigm of education, Multicenter, Project of eEurope 2010

Abstract

In the article basic descriptions of teaching in the conditions of informative-educational environment of school of a new structure are considered – digital taking into account the personality-oriented paradigm of education; the example of the use of school as a Multicenter is represented, the substantive provisions of the European project of eEurope 2010 are analyzed, touching informatizations of education, in particular schools which it is possible to examine as a model of near future.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yevheniia M. Smyrnova-Trybulska, Kherson State University, Kherson
кандидат педагогических наук, доцент

References

Биков В.Ю. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем/ Фахове видання. Інформаційні технології і засоби навчання. – Випуск 1. – 2006. (http://www.ime.edu-ua.net/em1/emg.html).

Кравцова А.Ю. Совершенствование системы подготовки будущих учителей в области информационных и коммуникационных технологий в условиях модернизации образования (на основе зарубежных материалов). Дисс. … докт. пед. наук. – М.: ИИО РАО, 2004.

Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: Учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева, А.Е .Петров и др.; Под ред. Полат Е.С. – М.: Издательский центр «Академия», 2003. – 272 с.

Смирнова-Трибульска Є.М. Деякі результати досліджень в галузі використання дистанційних форм навчання в підготовці, післядипломній освіті та професійній діяльності вчителів на Херсонщині // Науковий часопис НПУ ім. Драгоманова, серія №2. “Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання”/ Редрада – К.:НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – №5(12) – С. 13-27.

Смирнова-Трибульска Е.Н. Основы формирования информатических компетентностей учителей в области дистанционного обучения: Монография. – Херсон: Издательство «Айлант», 2007. – 714 с.

Теория и практика дистанционного обучения : Учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений / [Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева и др.; Под ред. Полат Е.С. – М.: Издательский центр «Академия», 2004. – 416 с.

Collins J., Hammond M., Wellington J. Teaching and Learning with Multimedia. London: Routledge, 1997. – 160 р.

Information and Communication Technologies in Teachers Education: A Planning Guide / Ed. Paul Resa. UNESCO: Division of Higher Education, 2002. Information and Communication Technologies in Educa­tion: A Curriculum for School and Programme of Teacher Development UNESCO 2002.

Gregorczyk G., Wierzbicki J.A.: Technologia Informacji i Komunikacji w kształceniu ogólnym w szkołach Izraela. Czasopismo naukowo-medtodyczne „Komputer w szkole” 1999, nr 3/4.

Kadowski K., Susłow W., Wasiński M.: Sieć komputerowa w małej szkole narzędziem dydaktycznym i administracyjnym. W: Oblicza Internetu. Red. M.Sokołowski. Elbląg 2004, s. 215-230. W: Przestrzeń Informacyjna Szkoły. K.Kadowski, W.Susłow. Czasopismo Internetowe: www.gazeta-it.pl.

Kołodziejczyk W. Wymarzona szkoła XXI wieku. // Edukacja i Dialog. – 2001, nr 4, s. 10-15. Электронная версия статьи на веб-странице: http://www.vulcan.edu.pl/eid/ archiwum/2001/04/wymarzona.html.

Mejssner M. Europejska szkoła 2010. Czasopismo „Świat Techniki”, 2005, nr 4, s. 30-32.

Section
Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment