THE PROBLEM OF INFORMATION EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IMPLEMENTATION IN THE CONTEXT OF SCIENTIFIC LABOUR MANAGEMENT

  • Olena V. Anishchenko Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults of APS of Ukraine, Kyiv
Keywords: scientific labour management, information educational technologies, healthsaving environment of educational establishment

Abstract

The article contains the analysis of the problem of implementation of information educational technologies into the educational process of general and professional educational establishments of Ukraine. Coming positions of scientific organization of labour from positive and negative descriptions of process of informatization of education are grounded.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olena V. Anishchenko, Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults of APS of Ukraine, Kyiv
кандидат педагогических наук, доцент, докторант отдела андрагогики

References

Гапич Е. Роль человеческого фактора в компании [Електронний ресурс] http://www.hr-ua.com/ 04.01.2007.

Дистанционное образование: плюсы и минусы [Електронний ресурс] http://www.jobs.ua/ukr/education_articles/6/4/28.09.2007.

Информационные технологии дистанционного обучения [Електронний ресурс] http://www.ict.edu.ru/ft/003625/1.html/ 02.10.2007.

Інформаційні технології [Електронний ресурс] http://uk.wikipedia.org/wiki/02.10.2007.

Кадемія М.Ю. Використання нових інформаційних технологій у підготовці педагогічних працівників //Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти: педагогічна майстерність, творчість, технології: Зб. наук. праць/За заг. ред. Н.Г. Ничкало. – Х. : НТУ „ХПІ”, 2007. – С. 471-472.

Концепція інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл (витяг) // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2001. – №4. – С. 43.

Кремень В.Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. – К.: Грамота, 2005. – 448 с.

Міжнародний університет фінансів. Дистанційна освіта http://iuf.ntu-kpi.kiev.ua/ls.php3/ edu/forms/dist/26.07.2007.

Немиров О.И. Формирование экономических знаний студентов педагогических специальностей на основе информационных технологий //Экономика образования. – 2007. – №1 (38). – С. 112-113.

Непрерывное (на протяжении всей жизни) образование и подготовка кадров: мост в будущее: Рекомендации ІІ Международного Конгресса по Техническому и Профессиональному Образованию (Сеул, Республика Корея, 26-30 апреля 1999 г.). – ЮНЕСКО, б. м., б. г. – 17 с.

Ніколаєнко С.М. Стратегія розвитку освіти України: початок ХХІ століття. – К.: Знання, 2006. – 253 с.

Освітні технології: Навч.-метод. посібник / За заг. ред. О.М. Пєхоти. – К.: А. С. К. , 2001. – 256 с.-С. 166-169.

Павленко А.Р., Думанський Ю.Д., Полька Н.С. Мінімізація негативного впливу комп’ютерів на здоров’я школярів // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2001. – №4. – С. 44-46.

Поясок Т.Б. Використання інформаційних технологій при вивченні економічних дисциплін //Перспективные разработки науки и техники – 2006: Мат-лы II Междунар. науч.-практ. конф. (г. Днепропетровск, 16-30 ноября 2006 г.). – Днепропетровск: Наука и образование, 2006. – Т. 3. Пед. науки. – С. 57-59.

Практикум по дидактике и методикам обучения / А.В. Хуторской. – СПб.: Питер, 2004. – 541 с.

Решетов Л. Как улучшить микроклимат в компьютерном классе: [Интервью] /Беседу вела Е. Ушакова // Директор школи.– 2004. – №2. – С. 109-111.

Тайм-менеджмент / Вступ в організацію часу [Електронний ресурс] http://www.vlasnasprava.info/ua/business_az/how_ to_grow/time_management.html/ 15.01.2007.

Section
ICT focused pedagogical technologies and information educational resources