MULTIMEDIA SYSTEMS OF TRAINING AS A NEW METHODOLOGICAL RESOURCE OF INTERACTIVE TEACHING AT LESSONS OF CHEMISTRY

Maria D. Tukalo

Abstract

The article acquaints and classifies the multimedia means of education and specifies the expediency of usage of this or that product for teaching chemistry at school in accordance to determined aim; specifies the features of perception by pupils of the information in this or that form.

Keywords

multimedia resources; information technologies; the multimedia-system; the automized systems of training; computer simulators; multimedia-presentation; videodemonstrating



References

Гузеев В.В. Организационные формы обучения и уроков // Химия в школе. – 2002. – №4. – С. 22-28.

Гузеев В.В. Просто и технологично о методах обучения // Химия в школе. – 2001. – №10. – С. 16-22.

Інтерактивне навчання на уроках хімії / Упоряд. Г. Мальченко, О. Каретникова. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004. – 128 с.

Корсакова О.К., Трубачова С.Е. До проблеми змісту сучасної шкільної освіти // Біологія і хімія в школі. – 2002. – №6. – С. 8-11.

Кузнецова Н.Е., Герус С.А. Формирование обобщённых умений на основе алгоритмизации и компьютеризации обучения // Химия в школе. – 2002. – №5. – С.16-20.

Оконь В. Введение в общую дидактику. – М.: Высш. шк., 1990. – 382 с.

Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. метод. посіб. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.

Свитанько И.В., Харон Ю.Я. ЭВМ в решении расчётных химических задач: Учебное пособие для средней школы. – М.:МИРОС, 1994 – 155 с.

Стратегия модернизации содержания общего образования. Материалы для разработки документов по обновлению общего образования. – М., 2001. – С. 12-13.

Стратегія реформування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики. – К.: Вид-во «К.І.С.», 2003. – С. 25-26.

Хуторской А. Практикум по дидактике и современным методикам обучения. – Санкт-Петербург, 2004. – 539 с.


DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v4i3.168



Copyright (c) 2010 Maria D. Tukalo


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.