APPLICATION OF QUALIFIERS IN THE SYSTEMS OF MEASUREMENT OF THE LEVEL OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS

Keywords: classification, elementary domain of test tasks, data bank of test tasks, classification tags

Abstract

The problems of application of qualifiers at designing and application of systems of measurement of a level of educational achievements are considered. The scheme of classification of domains of test tasks which allows to decide main problems, such as "Mobility" of structuring the subject area, uncertainty of detalization depth, dynamic change of classification tags quantity, possibility of existence of the several interconnected classifications of the same set of objects is offered.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Yuriy M. Bogachkov, Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv

кандидат технических наук, заведующий отделом «Изыскания и проектирование учебной среды»

Pavlo S. Ukhan, Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv

кандидат педагогических наук, старший научный сотрудник отдела «Исследования и проектирование учебной среды»

References

Аванесов В.С. Знания как предмет педагогического измерения // Педагогические измерения. – 2005. – №3.

Атанов Г.А., Пустынникова И.Н. Обучение и искусственный интеллект, или Основы современной дидактики высшей школы. – Донецк: Изд-во ДОУ, 2003. – 504 с.

Бистре А., Эрнар К. Структурированное обучение квалифицированному труду // Психологические основы программированного обучения / Под ред. Н.Ф. Талызиной. — М.: Изд-во МГУ, 1984. — С. 125–157.

Непейвода Н.Н., Кутергин В.А. Об уровнях знаний и умений в экспертных системах // Экспертные системы: состояние и перспективы: Сб. науч. тр. / Под ред. Д.А. Поспелова. — М.: Наука, 1989. — С. 30–37.

Синица Е.М., Бурцев М.С. Описание учебных ресурсов: метаданные, стандарты, профили // Educational Technology & Society 9(1), 2006. – P. 365–373.

Bloom B.S. Taxonomy of Educational Objectives. Handbook I: Cognitive Domain. –NY: McKay, 1956.

Handbook on formative and summative evaluation of student learning" by Blum, Hastings, Madaus, 1971 McGraw-Hili, inc.

How to Cite
Bogachkov, Y. M., & Ukhan, P. S. (1). APPLICATION OF QUALIFIERS IN THE SYSTEMS OF MEASUREMENT OF THE LEVEL OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS. Information Technologies and Learning Tools, 4(3). https://doi.org/10.33407/itlt.v4i3.169
Section
Learning tools in modern pedagogical systems

Most read articles by the same author(s)