PEDAGOGICAL TESTING IN LMS MOODLE

Keywords: pedagogical test, test task, modified Вloom’s taxonomy, information learning environment, system Moodle, test validity

Abstract

The article is sanctified to the problem of test control and evaluation of educational achievements of students in case of introduction of educational technologies network on the base of informative environment Moodle in traditional higher education. Didactic opportunities of Moodle to improve the effectiveness of monitoring the educational and cognitive activity of students by combining the use of test control and training, creating various forms of test tasks, improving the methodology for constructing tests and interpreting test results are considered and theoretically grounded. The expediency of using Moodle tools during the construction of tests based on the modified Bloom taxonomy was confirmed with the aim of providing test control within the competence approach. In the article the possibility of using Moodle in carrying out statistical calculations to determine the validity and reliability of the developed tests was considered.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nadiia M. Boliubash, Petro Mohyla Black Sea National University, Mykolayiv
PhD, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Intelligent Information Systems

References

І. Є. Булах,таМ. Р. Мруга,Створюємо якісний тест. Київ, Україна: Майстер-клас, 2006.

L. W. Anderson,and D. R. Krathwohl, A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. NewYork, USA: AddisonWesleyLongman, 2001.

Т. С. Мясникова, С. А. Мясников, Система дистанционног ообучения Moodle. Харьков, Украина: Издательство Шейной Е. В., 2008.

W. H. Rice,Moodle Teaching Techniques. UK: Packt, 2007.

Д. М. Бодненко, та Л. О. Варченко, Тестовий контроль знань студентів у системі Moodle, О. Б. Жильцов, Ред. Київ, Україна:Вид-воКиїв. ун-ту ім.Б. Грінченка, 2012.

Н. М. Болюбаш, “Моніторинг якості професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах інформаційного середовища Moodle”, Гуманітарний вісник: зб.наук.пр., вип. 27, дод. 1,Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. Управління якістю освіти: стандартизація та інноваційність, т. ІІ(35), с. 459-469, 2012.

О. І. Ляшенко, та Ю. О. Жук, Тестові технології оцінювання компетентностей учнів. Київ, Україна: Педагогічна думка, 2015.

А. В. Андреев, С. В. Андреева, и И. Б. Доценко,Практика електронного обучения с использованием Moodle. Таганрог, РФ: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2008.

Н. М. Болюбаш, Створення тестів для інформаційно-освітньої системи на базі електронної платформи Moodle,О. П. Мєщанінов,Ред. Миколаїв, Україна: Вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2008.

О. А. Чаркіна, “Стимулююча функція оцінювання у навчанні студентів університетів”, Вища освіта України, дод. 3, Вища освіта у контексті інтеграції до європейського освітнього простору: Моніторинг якості освіти, т. 7, с. 425-431, 2007.

Н. М. Болюбаш, “Розробка дистанційного курсу засобами інформаційного середовища Moodle”, Наукові праці: наук.-метод. журн. Серія Педагогіка,вип. 123,т. 136, с. 19-27, 2010.

Moodle ЧНУ ім. Петра Могили[Електронний ресурс]. Доступно: http://moodle.chdu.edu.ua. Дата звернення: Черв. 12, 2017.

Л. О. Кухар, та В. П. Сергієнко, Конструювання тестів. Луцьк, Україна, 2010.

О. А. Щербина, “Нові засоби оцінювання компетентностей в Moodle”, Інформаційні технології і засоби навчання, т. 55, №5, с. 96-104,2016. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1435/1078. Дата звернення: Черв. 15, 2017.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

I. Ye. Bulax, and M. R. Mruga. Create a qualitytest. Kyiv, Ukraine: Majster-klas, 2006.(inUkrainian)

L. W. Anderson,and D. R. Krathwohl, A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. NewYork, USA: AddisonWesleyLongman, 2001.(in English)

T. S. Myasnikova, andS. A. Myasnikov ,Distance Learning System Moodle. Harkov, Ukraine: Izdatelstvo Sheynoy E. V., 2008. (in Russian)

W. H. Rice, Moodle Teaching Techniques. UK: Pakt, 2007.(in English)

D. M. Bodnenko, and L. O. Varchenko, Test control of students' knowledge in the Moodle system: a teaching aid, O. B. Zhylczov, Eds. Kyiv, Ukraine: Kyiv, un-t im. B. Grinchenka. – 2012. (inUkrainian)

N. M. Bolyubash, “Monitoring of quality of vocational training of the future experts in conditions of information environment Moodle”, Gumanitarnyj visnyk: zb.nauk.pr., issue 27, add.1, them. Issue Vyshha osvita Ukrayiny u kontekst iintegraciyi do yevropejskogo osvitnogo prostoru. Upravlinnya yakistyu osvity: standartyzaciya ta innovacijnist, t. ІІ(35), pp. 459-469, 2012.(inUkrainian)

O. I. Lyashenko, and Yu. O. Zhuka, Eds. ,Test technologies for assessing the competencies of students. Kyiv, Ukraine: Pedagogichna dumka, 2015. (inUkrainian)

A. V. Andryeyev, S. V. Andryeyeva, and I. B. Docenko ,Thepracticeof e-learning using Moodle.Tahanroh, RF: Izd-voTTI YuFU, 2008. (inRussian)

N. M. Bolyubash,Creation of tests for the educational information system based on the electronic platform, O. P. Myeshhaninov, Eds. Mykolaiv, Ukraine: Vyd-voMDGU im. P. Mogyly, 2008. (inUkrainian)

O. A. Charkina, “The stimulating function of evaluation in the teaching of university students”, Vyshha osvita Ukrayiny,add.3, Vyshha osvita u konteksti integraciyi do yevropejskogo osvitnogo prostoru: Monitory`ng yakosti osvity, vol. 7, pp. 425-431, 2007.(in Ukrainian)

N. M. Bolyubash, “Development of the remote course in the information learning environment Moodle”, Naukovipraci: nauk.-metod.zhurn. Ser. Pedagogika, issue123, vol. 136, pp. 19-27, 2010. (inUkrainian)

Moodle Petro Mohyla Black Sea National University [Online]. Available: http://moodle.chdu.edu.ua. Accessed on: Cherv. 12, 2017. (inUkrainian)

L. O. Kuxar, and V. P. Sergiyenko, Testdesign. Lucz`k, Ukraine, 2010. (inUkrainian)

O. A. Shherbyna, “New tools of competencies evaluation in Moodle”, ITLT, vol. 55, №5, pp. 96-104, 2016.[Online]. Available: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1435/1078. Accessed on: Cherv. 15, 2017. (inUkrainian)

Published
2017-09-30
How to Cite
Boliubash, N. M. (2017). PEDAGOGICAL TESTING IN LMS MOODLE. Information Technologies and Learning Tools, 60(4), 116-127. https://doi.org/10.33407/itlt.v60i4.1726
Section
ICT and learning tools in the higher education establishments