FORMING THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF THE FUTURE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOL USING ICT
PDF (Ukrainian)

Keywords

professional competence
future English language teachers
electronic simulator
e-learning services

How to Cite

[1]
L. H. Havrilova, O. V. Yaburova, and O. Y. Ishutina, “FORMING THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF THE FUTURE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOL USING ICT”, ITLT, vol. 60, no. 4, pp. 300–311, Sep. 2017, doi: 10.33407/itlt.v60i4.1760.

Abstract

The paper is devoted to the results of experimental implementing ICT into forming the professional competence of future English teachers of primary school. Among the ways of using the electronic educational means offered by the authors there are: developing and using the educational and methodological simulator «Introduction to Interactive Communication» as a local electronic resource on English; implementing the distance learning courses «Practical English Grammar», «Linguistic Country Study» in future specialists’ professional training; work in the electronic services, mastering the programs of infographics during studying the discipline «Methodology of Teaching English». The analysis of the study results showed developing of students’ acmeological linguomethodological aspirations, increasing the motivation for learning, in particular the use of ICT tools in English classes, and proved the effectiveness of the chosen ways of forming the professional competence of future English teachers of primary school.
PDF (Ukrainian)

References

Нова українська школа: концептуальні засади реформування загальної школи [Електронний ресурс]. Доступно: http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202016/08/17/mon.pdf. Дата звернення: Липень 12, 2017.

О. Бігич, Теорія і практика формування методичної компетенції вчителя іноземної мови початкової школи. Київ, Україна: Ленвіт, 2006.

О. Котенко, Ю. Руднік, “Моделювання процесу підготовки вчителів початкової школи до застосування інноваційних технологій навчання іноземних мов”, Імідж сучасного педагога, № 10 (169), с. 34-39, 2016.

О. Кміть, Структура і зміст професійної компетентності вчителя англійської мови початкової школи, [Електронний ресурс]. Доступно: http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=14834&chapter=1. Дата звернення: Липень 10, 2017.

О. Кміть, “Зміст інформаційної компетентності вчителя англійської мови початкової школи”, Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т. Г. Шевченка, № 110, с. 222-224, 2013.

І. Костікова, Підготовка майбутнього вчителя іноземної мови засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Харків, Україна: Колегіум, 2008.

О. Пометун, “Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн”, Компетентісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики. Ред О. В. Овчарук. Київ: К.І.С., 2004, с. 16-25.

В. Биков, В. Кремень, “Категорії простір і середовище: особливості модельного подання та освітнього застосування”, Теорія і практика управління соціальними системами / [Електронний ресурс]. // 2013. №2. С. 3-16. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1188. Дата звернення: Липень 9, 2017.

К. Бугайчук, “Електронний підручник: поняття, структура, вимоги”, Інформаційні технології і засоби навчання, № 2(22), 2011. [Електронний ресурс]. Доступно: http://www.journal.iitta.gov.ua. Дата звернення: Липень 9, 2017.

О. Iшутіна, “Використання інтерактивних технологій у моніторингу професійної лінгвометодичної компетентності студентів-філологів”, Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, № 2, с. 155-163, 2015. [Електронний ресурс]. Доступно: http://pptma.dn.ua/files/2015/2/19.ishutina.155-163.pdf Дата звернення: Липень 10, 2017.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. Ред. С. Ю. Ніколаєва. Київ: Ленвіт, 2003.

В. М. Кухаренко, “Системний підхід до змішаного навчання”, Інформаційні технології в освіті, № 24, с. 53-67, 2015. DOI:10.14308/ite000568.

M. Simonson, S. Smaldino, M. Albright & S. Zvacek, Teaching and learning at a distance: foundations of distance education, 5th Edition. University of Kansas, US, 2012.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

New Ukrainian school: Conceptual basis of reforming comprehensive school [Online]. Available: http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202016/08/17/mon.pdf. Accessed on: July 12, 2017. (in Ukrainian).

О. Bihych, Theory and Practice of Forming Methodological Competence of Foreign Language Teacher of Primary School. Kyiv, Ukraine: Lenvit, 2006. (in Ukrainian).

О. Kotenko, and Yu. Rudnik, “Modelling the Process of primary School Teachers’ Training to Use Innovative Technologies of Foreign Languages Teaching”, Imidzh suchasnoho pedahoha, vol. 10 (169), с. 34-39, 2016.

О. Kmit, Structure and Content of Professional Competence of English Language Teacher of Primary School, [Online]. Available: http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=14834&chapter=1. Accessed on: July 10, 2017. (in Ukrainian).

О. Кmit, “Content of Informational Competence of English Language Teacher of Primary School”, Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. T. H. Shevchenka, vol. 110, pp. 222-224, 2013. (in Ukrainian).

І. Kostikova, Future Foreign Language Teacher Training by Means of Information and Communication Technologies. Kharkiv, Ukraina: Kolehium, 2008. (in Ukrainian).

О. Pometun, “Theory and Practice of Consecutive Realization of Competence Approach in Foreign Countries Experience”, in Competence Approach in Modern Education: World Experience and Ukrainian Prospects: Library of Educational Policy, O. V. Ovcharuk, Eds. Kyiv, Ukraina: К.І.S., 2004, pp. 16-25. (in Ukrainian).

V. Bykov, V. Kremen, “Space and Environment Categories: Features of Model Representation and Educational Implementation”, Тeoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy / [Online]. // – 2013. №2. – С. 3-16. –Accessed: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1188. (in Ukrainian). Accessed on: July 9, 2017.

К. Bugaychuk, “Electronic Textbook: Concept, Structure, Requirements”, Informatsiini tekhnologii i zasoby navchannia, vol, 2(22), 2011. [Online]. Available: http://www.journal.iitta.gov.ua. Accessed on: July 9, 2017. (in Ukrainian).

І. О. Ishutina, “Using Interactive Technologies for the Monitoring of Professional Linguomethodological Competence of Prospective Ukrainian Language Teachers”, Profesionalizm pedahoha: teoretychni I metodychni aspecty, vol. 2, pp. 155-163, 2015. [Online]. Available: http://pptma.dn.ua/files/2015/2/19.ishutina.155-163.pdf Accessed on: July 10, 2017. (in Ukrainian).

Common European Recommendations for Language Education: Studying, Teaching, Assessment. S. Yu. Nikolaieva, Eds. Kyiv: Lenvit, 2003.

V. М. Кukharenko, “System Approach to the Blended Learning”, Informatsiini tekhnolohii v osviti, vol. 24, pp. 53-67, 2015. DOI:10.14308/ite000568. (in Ukrainian).

M. Simonson, S. Smaldino, M. Albright and S. Zvacek, Teaching and learning at a distance: foundations of distance education, 5th Edition. University of Kansas, US, 2012. (in English).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.