THE MODEL OF LINGUISTIC TEACHERS’ COMPETENCY DEVELOPMENT ON DESIGNING MULTIMEDIA ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES IN THE MOODLE SYSTEM

Keywords: information and communication technologies, multimedia electronic educational resources, IC-competency, model

Abstract

The article is devoted to the problem of developing the competency of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system. The concept of "the competence of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system" is justified and defined. Identified and characterized the components by which the levels of the competency development of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system should be assessed. Developed a model for the development of the competency of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system, which is based on the main scientific approaches, used in adult education, and consists of five blocks: target, informative, technological, diagnostic and effective.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Anton M. Avramchuk, Institute of Information Technologies and Learning Tools of the NAES of Ukraine, Kyiv
Ph.D student

References

Формування та розвиток ІКТ-компетентності педагогів, 2017. [Електронний ресурс]. Доступно: http://wiki.ciit.zp.ua/index.php/Формування_та_розвиток_ІКТ-компетентності_педагогів.

А. Хуторский, "Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования", Ученик в общеобразовательной школе, с. 135-157, 2002.

В. Ю. Биков та ін., Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України. Київ, Україна: Атіка, 2010.

Верховна Рада України, (2014, Лип. 01). Закон № 1556-VII, Закон України «Про вищу освіту». [Електронний ресурс]. Доступно: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/155618/page?text=%E2%E5.

Проект "Тьюнінг", 2017 [Електронний ресурс] Доступно: http://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/documents/General_Brochure_Ukrainian_version.pdf.

European Union, "Key Competencies for Lifelong Learning", Official Journal of the European Union, pp. 10-18, 2006.

О. В. Білоус та О. О. Гриценчук, Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей у контексті євроінтеграційних процесів створення інформаційного освітнього простору. Київ, Україна: Атіка, 2014.

Н. В. Морзе та В. П. Вембер, Інформатика 9 клас. Київ, Україна: УВЦ «Школяр», 2009.

Сутність моделювання та поняття моделі, 2017. [Електронний ресурс] – Доступно: http://om.net.ua/18/18_3/18_34838_sushchnost-modelirovaniya-ponyatie-modeli.html.

В. Ю. Биков, Моделі організаційних систем відкритої освіти. Київ, Україна: Атіка, 2009.

Moodle, 2017. [Електронний ресурс]. – Доступно: http://moodle.org.

Т. І. Коваль, "Особливості проектування інформаційно-освітнього полікультурного середовища педагогічного університету", 2013. [Електронний ресурс]. Доступно: http://lib.iitta.gov.ua/1318/1/1_%D0%9A%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C.pdf.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Formation and development of ICT-competence of teachers, 2017. [Online]. Available: http://wiki.ciit.zp.ua/index.php/Формування_та_розвиток_ІКТ-компетентності_педагогів. (in Ukrainian)

A. Khutorskyi, "Key competencies as a component of a person-orientedparadigm of education", Uchenyk v obshcheobrazovatelnoishkole, p. 135-157, 2002. (in Russian)

V.Yu. Bykov etal., Fundamentals of standardization of information and communication competences in the educationsystem of Ukraine. Kyiv, Ukraine: Atika, 2010. (in Ukrainian)

Verkhovna Rada of Ukraine(2014, Jul 01). Law No. 1556-VII, Law of Ukraine "On Higher Education". [Online]. Available: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/155618/page?text=%E2%E5. (in Ukrainian)

"Tuning" Project, 2017 [Online]. Available:http://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/documents/General_Brochure_Ukrainian_version.pdf.(in Ukrainian)

European Union, "Key Competencies for Lifelong Learning", Official Journal of the European Union, pp. 10-18, 2006.(in English)

O.V. Bilous and O.O. Grytsenchuk, Formation of information and communication competences in the context of eurointegration processes for creation of information educational space. Kyiv, Ukraine: Atika, 2014.(in Ukrainian)

N.V. Morze and V.P. Vember, Computer Science 9th form. Kyiv, Ukraine: UVTs «Shkolyar», 2009.(in Ukrainian)

The essence of modeling and concept of model, 2017. [Online] - Available: http://om.net.ua/18/18_3/18_34838_sushchnost-modelirovaniya-ponyatie-modeli.html(inUkrainian)

V.Yu. Bykov, The models of open education organizational systems. Kyiv, Ukraine: Atika, 2009. (in Ukrainian).

Moodle, 2017. [Online]. – Available: http://moodle.org.(in English)

T.I. Koval, "Features of the designing of information and educational multicultural environment of the pedagogical university", 2013 [Online] - Available:http://lib.iitta.gov.ua/1318/1/1_%D0%9A%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C.pdf.(in Ukrainian)

Published
2017-10-31
How to Cite
Avramchuk, A. M. (2017). THE MODEL OF LINGUISTIC TEACHERS’ COMPETENCY DEVELOPMENT ON DESIGNING MULTIMEDIA ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES IN THE MOODLE SYSTEM. Information Technologies and Learning Tools, 61(5), 50-60. https://doi.org/10.33407/itlt.v61i5.1810
Section
ICT and learning tools in the higher education establishments