PROJECT CONCEPT “DISTANCE LEARNING OF PUPILS"

  • Yuriy M. Bogachkov Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv https://orcid.org/0000-0001-5088-7154
  • Valeriy Yu. Bykov Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv https://orcid.org/0000-0002-5890-6783
  • Volodymyr O. Krasnoshapka Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv
  • Volodymyr M. Kukharenko National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”, Kharkiv
  • Yurii Ya. Pasikhov School #17, Vinnytsya
Keywords: distance learning, experiment, ICT, learning environment

Abstract

The concept of the project "Distance Learning School” is considered. The aim of the project is the practical testing of technologies for distance learning in a real educational process in mainstream education. As a result of the project is expected to obtain experimental data needed to determine the quantitative characteristics of backbone elements of distance learning students.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Yuriy M. Bogachkov, Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv

кандидат технических наук , заведующий отделом Исследования и проектирование учебной среды

Valeriy Yu. Bykov, Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv

доктор технических наук , профессор , член- корреспондент АПН Украины , директор

Volodymyr O. Krasnoshapka, Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv
младший научный сотрудник отдела Исследования и проектирование учебной среды
Volodymyr M. Kukharenko, National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”, Kharkiv
кандидат технических наук , профессор , руководитель Проблемной лаборатории дистанционного обучения
Yurii Ya. Pasikhov, School #17, Vinnytsya
заместитель директора , заведующий лабораторией информационных и коммуникационных технологий

References

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти.: Монографія. – К.: Атіка, 2008. – 684с.: іл.

Кравец В. А, Кухаренко В. Н. Формирование информационной культуры //Дистанционное образование. – 2000. – № 4 – С. 35–37.

Кухаренко В. Н. Дистанційне навчання. Дистанційний курс. Навчальний посібник. – Харків: ХГПУ, 1999. – 182 с.

Кухаренко В. М., Сиротенко Н. Г. Методологічні аспекти дистанційного навчання //Вісник Академії дистанційної освіти. – 2003. – № 1. – Київ: Вид-во “Міленіум”. – С. 16–21.

Кухаренко В. М. Експеримент „Дистанційне навчання для середньої школи” //Комп'ютер у школі та сім'ї. – 2007. – № 4. – С. 21–24.

Евгения Смирнова-Трыбульска, Ремигиуш Копочек, Данута Виллманн. Теоретические и практические аспекты использования в образовании информатических средств Open Source // Интернет-журнал "Эйдос". – 2005. – 10 сентября. http://www.eidos.ru/journal/2005/0910-14.htm.

Биков В. Ю., Кухаренко В. М., Сиротенко Н. Г., Рибалко О. В., Богачков Ю. М. Технологія розробки дистанційного курсу. Навчальний посібник. /За ред. В. Ю. Бикова та В. М. Кухаренка. – К.: Міленіум, 2008. – 324 с.

Основы деятельности тьютора в системе дистанционного образования: Специализированный учебный курс/ С. А. Щенников, А. Г. Теслинов, А. Г. Чернявская и др. – М.: Изд дом Обучение-сервис, 2004, Ил. 134. Тал. 28, Библиогр. 131 назв. – 608с.

How to Cite
Bogachkov, Y. M., Bykov, V. Y., Krasnoshapka, V. O., Kukharenko, V. M., & Pasikhov, Y. Y. (1). PROJECT CONCEPT “DISTANCE LEARNING OF PUPILS". Information Technologies and Learning Tools, 13(5). https://doi.org/10.33407/itlt.v13i5.186
Section
Distance learning in modern pedagogical systems

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>