Abstract
The concept of the project "Distance Learning School” is considered. The aim of the project is the practical testing of technologies for distance learning in a real educational process in mainstream education. As a result of the project is expected to obtain experimental data needed to determine the quantitative characteristics of backbone elements of distance learning students.References
Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти.: Монографія. – К.: Атіка, 2008. – 684с.: іл.
Кравец В. А, Кухаренко В. Н. Формирование информационной культуры //Дистанционное образование. – 2000. – № 4 – С. 35–37.
Кухаренко В. Н. Дистанційне навчання. Дистанційний курс. Навчальний посібник. – Харків: ХГПУ, 1999. – 182 с.
Кухаренко В. М., Сиротенко Н. Г. Методологічні аспекти дистанційного навчання //Вісник Академії дистанційної освіти. – 2003. – № 1. – Київ: Вид-во “Міленіум”. – С. 16–21.
Кухаренко В. М. Експеримент „Дистанційне навчання для середньої школи” //Комп'ютер у школі та сім'ї. – 2007. – № 4. – С. 21–24.
Евгения Смирнова-Трыбульска, Ремигиуш Копочек, Данута Виллманн. Теоретические и практические аспекты использования в образовании информатических средств Open Source // Интернет-журнал "Эйдос". – 2005. – 10 сентября. http://www.eidos.ru/journal/2005/0910-14.htm.
Биков В. Ю., Кухаренко В. М., Сиротенко Н. Г., Рибалко О. В., Богачков Ю. М. Технологія розробки дистанційного курсу. Навчальний посібник. /За ред. В. Ю. Бикова та В. М. Кухаренка. – К.: Міленіум, 2008. – 324 с.
Основы деятельности тьютора в системе дистанционного образования: Специализированный учебный курс/ С. А. Щенников, А. Г. Теслинов, А. Г. Чернявская и др. – М.: Изд дом Обучение-сервис, 2004, Ил. 134. Тал. 28, Библиогр. 131 назв. – 608с.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.