FORMING OF PEDAGOGICAL COMPETENCE OF FUTURE FOREIGN LANGUAGES TEACHER: EUROPEAN DIMENSION

Authors

  • Mariia I. Tadeieva Rivne State Humanitarian Pedagogical University, Rivne

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v13i5.196

Keywords:

professional competence, professionally oriented studies, methodical and socioculture competence, foreign languages teacher, Council of Europe countries

Abstract

The article deals with the analysis of the components of future foreign language teacher professional competence. Special attention is spared to professionally oriented education in foreign languages teacher training, to methodic and sociocultural competences formation and also to analysis of self-instruction of foreign languages.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mariia I. Tadeieva, Rivne State Humanitarian Pedagogical University, Rivne

кандидат педагогических наук, доцент, докторант

References

Бігич О. Б. Теорія і практика формування методичної компетенції вчителя іноземних мов в початковій школі. – К.: Ленвіт, 2006. – С. 11 - 32.

Безукладников К. А. Проффесиональный портфолио как средство формирования проффесиональной компетентности будущого учителя иностранного языка. // Иностранные языки в школе. – 2007. – №6. – С. 66-70.

Кривець С. Теоретичне обґрунтування критеріїв та ознак сформованості інформаційно-пошукової компетентності майбутніх вчителів // Рідна школа. – 2008. – №12. – С. 60-63.

Кузовлев В. П., Карташова В. Н. Современные технологии проффесиональной подготовки учителя иностранного языка. Учебное пособие. – М.: МГУ, 2004.

Москалева Н. С. Технология проффесионально-направленного обучения в подготовке учителя иностранного языка. // Иностранные языки в школе. – 2007 – №7. – С. 78-82.

Общевропейские компетенции владения иностранным языком: Изучение, обучение, оценка. – М.: Изд-во МГЛУ, 2003. - С.12.

Петров О. Лінгвосоціокультурна компетентність майбутніх вчителів іноземних мов як педагогічне поняття. // Рідна школа. – 2008. – №6. – С.52-54.

Тамбовкина Т. Ю. Самообучение иностранным языкам в языковом вузе: концепция учебного курса // Иностранные языки в школе. – 2007. – №8. – С. 77-84.

Canale M. & Swain M. (1981) A theoretical framework for communicative competence. In palmer A.S. Groot, P.G. Trosper, S.A. (eds). The constract validation of test of communicative competence. Washington, D.C. TE SOL.

Davies, Allan (1989): «Communicative Competence as language Use» Applied Linguistic 10/2, 157-170.

Widdowson, H. Y. (1989) «Knowledge of Language and Ability for Use». Applied Linguistics 10/2, 128-137.

How to Cite

Tadeieva, M. I. (2010). FORMING OF PEDAGOGICAL COMPETENCE OF FUTURE FOREIGN LANGUAGES TEACHER: EUROPEAN DIMENSION. Information Technologies and Learning Tools, 13(5). https://doi.org/10.33407/itlt.v13i5.196

Issue

Section

Materials of methodol. seminar "Realization of European experience of competence approach at higher school of Ukraine"