Abstract
The European experience of doctorates competencies development is considered in the article. Correlation of study and research and teaching components in frame of competence approach in doctorates education was clarified.References
Мазаракі А. Єврофахівець, чи потрібно це Україні? // Освіта: всеукраїнський громадсько-політичний тижневик. – 2008. – 12-19 берез. – № 12. – С. 2.
Таланова Ж.В. Проблеми і перспективи професійної підготовки фахівців вищого освітнього рівня в світі // Вища освіта України. – Додаток 3 (т.5). – 2007 р. – Тематичний випуск „Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору: Моніторинг якості освіти”. – 440 с. – С. 216-223.
Таланова Ж.В. Типи, види, форми та елементи докторської підготовки в європейських країнах ОЕСР // Вища освіта України. – Додаток 1. – 2009 р. – Тематичний випуск „Наука і вища освіта в Україні: міра інтеграції”. – 308 с. – С. 244-252.
Таланова Ж.В. Формування моделі 6-го (найвищого) рівня освіти в Україні: баланс традицій та інновацій // Болонський процес в Україні та Європі: досвід, проблеми, перспектива: Збірн. наук. праць / МОН України, АПН України, МЕГУ ім. акад. С.Дем’янчука; редкол.: А.Дем’янчук та ін. – Вип. 8. – Рівне: РВЦ МЕГУ, 2008. – 376 с. – С. 316-329.
Conclusions and Recommendations: Bologna Seminar on "Doctoral Programmes for the European Knowledge Society" (Salzburg, 3-5 February 2005). [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.eua.be/eua/jsp/en/upload/ Salzburg_Conclusions.1108990538850.pdf.
Doctoral Programs in Europe and Ukraine: Proceedings of the International Conference / V. Morenets, Ed. – K.: PULSARY university publishing house, 2007.
ECTS Users’ Guide. – Brussels, 6 February 2009. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.bologna.org.
Education at a Glance 2008: OECD Indicators. – Paris: OECD Publications, 2008. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.oecd.org./document.
European Commission. Growth and Jobs. Background. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ec.europa.eu/growthandjobs/.
European University Association (2005). Doctoral programmes for the European Knowledge Society. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.eua.be/eua/jsp/en/upload/DoctoraI_programmes_Project_Report.1129278878120.
QAA Framework for Higher Education Qualifications. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.qaa.ac.uk/academicinfrastructure/ FHEQ/EWNI/default.asp.
The Bologna process. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ec.europa.eu/education/policies/educ/bologna/bologna_en.html.
The Bologna Process 2020 – The European Higher Education Area in the new decade. Communiqué of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education. Leuven and Louvain-la-Neuve, 28-29 April 2009. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.bologna2009benelux.org.
The Qualifications Framework for European Higher Education Area. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ond.vlaanderen.be/.
TUNING Educational Structures in Europe. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.tuning.unideusto.org/tuningeu/index.php?option= content&task=view&id=210&Itemid=236.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.