INTEGRATIVE TENDENCIES OF THE LIBERAL TRAINING CONTENT DEVELOPMENT OF THE FUTURE ENGINEERS

Authors

  • Olha He. Kaverina Donetsk National Technical University, Donetsk

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v14i6.202

Keywords:

integrative approach, professional training of the future engineers, professional communication, didactic integration, knowledge integration, integrative learning-cognitive activity

Abstract

The integration of Ukraine into the world economic system highlighted the new demands for the technical graduate students being not only the professional in the particular field of knowledge, but also the deeply educated person with fundamental liberal preparation, with the culture of professional and private communication. The main tendencies on the way solving of this problem may be the liberal subject integration into the professional training of the future engineers.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olha He. Kaverina, Donetsk National Technical University, Donetsk

кандидат филологических наук, доцент, заведующая кафедрой английского языка

References

Бідюк Н.М. Підготовка майбутніх інженерів в університетах Великої Британії: Монографія / За ред. Н.Г. Ничкало. – Хмельницький: ХДУ, 2004. – 306 с.

Гончаренко С.У. Теоретичні основи дидактичної інтеграції у професійній середній школі /С.У. Гончаренко, І.М. Козловська // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 2. – С. 12.

Коваль Т.І. Професійна підготовка з інформаційних технологій майбутніх менеджерів-економістів / Т.І. Коваль. – К.: Ленвіт, 2007. – 264 с. – Бібліогр. С.202-232.

Левочко М.І. Теоретичні засади вищої освіти в Україні та перспективи її розвитку /М.І. Левочко // Вища освіта України – Додаток 3 (№2) – 2006 р. – Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору» – С. 227.

Професійна освіта в зарубіжних країнах: порівняльний аналіз: Монографія / за ред. Н.Г. Ничкало, В.О. Кудіна. – Черкаси: Вибір, 2002. – 322 с.

Сбруєва А.А. Порівняльна педагогіка: Навчальний посібник. – Суми: Редакційно-видавничий відділ СДПУ, 1999. – 300 с.

How to Cite

[1]
O. H. Kaverina, “INTEGRATIVE TENDENCIES OF THE LIBERAL TRAINING CONTENT DEVELOPMENT OF THE FUTURE ENGINEERS”, ITLT, vol. 14, no. 6, Aug. 2010.

Issue

Section

Theoretical and methodological backgrounds of innovation educational environment development: world's trends