ORGANIZATION OF DISTANCE EDUCATION IN SECONDARY SCHOOLS
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance education
educational technology
online learning
information and communication technologies
profile distance learning

How to Cite

[1]
T. O. Derba, “ORGANIZATION OF DISTANCE EDUCATION IN SECONDARY SCHOOLS”, ITLT, vol. 14, no. 6, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v14i6.216.

Abstract

The article analyzes the models of distance education in the secondary schools, discusses educational technology of distance education in school, it is presented an example of a universal distance learning technologies in secondary schools at their profile level.
PDF (Ukrainian)

References

Густырь А.В. - Генеральный директор Центра интенсивных технологий образования. Проблемы нормативного обеспечения и выбора базовой модели дистанционного образования. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://academy.odoportal.ru/documents/akadem/bibl/policy/national/5.1.html - Заголовок з екрану.

Освітній портал України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.osvita.org.ua/distance/articles/17/ – Заголовок з екрану.

Освітній портал Інституту відкритої освіти Московського державного університету друку [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.hi-edu.ru/ – Заголовок з екрану.

Освітній портал України. «Дистанційна освіта: плюси та мінуси» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.osvita.org.ua/distance/articles/18/ - Заголовок з екрану.

Освітній сайт м. Харків. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://science.kharkov.ua/teaching/distance-learning/distance-learning-models.html.

Офіційний сайт математичного факультету Московського державного педагогічного університету. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mf.mgpu.ru/main/content%5Cvestnik%5Cvestnik5%5C22.doc – Заголовок з екрану.

Офіційний сайт Московського державного університету економіки, статистики і інформатики.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.iet.mesi.ru/dis/13o.htm – Заголовок з екрану.

Офіційний сайт російського південного Інституту управління, бізнесу і права. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.iubip.ru/entrant/distedu/model – Заголовок з екрану.

Офіційний сайт Хмельницького післядипломного педагогічного інституту. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://hoippo.km.ua/dystancijna_osvita.html – Заголовок з екрану.

Російський сайт методичної підтримки учителів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://school.iot.ru/ – Заголовок з екрану.

Сайт «Открытый колледж» російського консорціума технікумів і коледжів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dospo.ru/model.html – Заголовок з екрану.

Сайт «Факультет повышения квалификации» російського Центру інтенсивних технологій освіти. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://academy.odoportal.ru/documents/akadem/bibl/menegment/system/4.3.html – Заголовок з екрану.

Сайт МВА (Бізнес-освіта з міжнародною акредитацією). Дистанционное образование [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.magistr.net.ua/ – Заголовок з екрану.

Сайт Посольства України в Іспанії. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mfa.gov.ua/spain/ua/8607.htm – Заголовок з екрану.

Хуторской А.В. Концепция дистанционного образования. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://users.kpi.kharkov.ua/lre/bde/dopol/russia/conzep.html

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.