Abstract
The article is devoted to the problem of readiness forming technology for the use of information and communication technologies by future teachers of English at the professional activity. The aim of this article is to ground and analyze suggested technology. The actuality of the research is caused by the necessity to train competitive specialist under the conditions of modern educational information environment. The essence of technology for readiness forming of mentioned activity is considered in the article, the strategies, aspects and levels are underlined, the functions of feedback are denoted as well as the main characteristics are analyzed. Pedagogic conditions which ensure the effectiveness of readiness forming technology for the use of information and communication technologies by future teachers are denoted.References
Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія: Підручник / А. М. Алексюк. – К.: Либідь, 1998. – 560 с.
Вишневський О. І. Теоретичні основи сучасної української педагогіки. Посібник для майбутніх учителів навчальних закладів / О. І. Вишневський. – Дрогобич: Коло, 2003. – 528 с.
Гавриленко О. М. Готовність майбутніх учителів іноземних мов до використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності / О. М. Гавриленко // Наукові записки. – Випуск 87. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009. – 200 с.
Гавриленко О. М. Модульне формування готовності майбутніх вчителів до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності /О. М. Гавриленко // Методика викладання природничих дисциплін у вищій і середній школі: міжнар. наук-практич. конф., 25-26 черв, 2009 р.: тези доп. – Полтава: Астрая, 2009. – 416 с.
Гончаренко С. У. Методика як наука / С. У. Гончаренко. – Хмельницький: Вид-во ХГПК, 2000. – 30 с.
Гринькова М. В. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспект) / М. В. Гринькова. – Харків: Основа, 1998. – 300 с.
Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / [авт-уклад. Наволокова Н. П.]. – Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 176 с. – (Серія «Золота педагогічна скарбниця»).
Кушнір В. А. Системний аналіз педагогічного процесу: методологічний аспект [монографія] / В. А. Кушнір. – Кіровоград: Видавничий центр КДПУ, 2001. – 348 с.
Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі: навч. посіб. / [Гончеренко С. У., Олійник П. М., Федорченко В. К. та ін.]; за ред. С. У. Гончеренка, П. М. Олійника. – К.: Вища шк., 2003. – 323 с.
Пуляк О. В. Дидактичні засади професійної підготовки вчителів природничих дисциплін з безпеки життєдіяльності: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. В. Пуляк. – Кіровоград, 2006. – 193 с.
Селевко Г. К. Современные образовательные технологии: [учеб. пособ.] / Г. К. Селевко. – М.: Народное образование, 1998. – 256 с.
Чайка В. Основи дидактики: Тексти лекцій і завдання для самоконтролю: навч. посібник [для студ. вищ. пед. закл.] / В. Чайка. – Тернопіль: Астон, 2002. – 244 с.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.